Indíts vállalkozást: 167. ötlet – Rendezvény online közvetítése, beszámoló készítése

Dátum

Megosztás

A legtöbb ötletnél egy már létező megoldás inspirál, amit kicsit átalakítok, hozzá teszem az ötleteimet és üzleti modellhez kapcsolódó javaslataimat. Így volt ez most is. Régóta követem a Marketingszöveg.com-ot, és a konferenciaközvetítésük felkeltette a figyelmemet. Sokszor én is követni szoktam az írásaikat, átfutom, mit írtak adott konferenciáról, rendezvényről. Bár ott lenni mindig jobb lenne személyesen, de így is néhány fontos információt elkaphatok, vagy előadókat ismerhetek meg (kit érdemes követni…). A Marketingszöveg.com-ot már hívják is, invitálják marketinghez kapcsolódó konferenciák közvetítésére. Ők egyébként azért kezdtek bele ebbe, hogy kihasználják a tartalommarketing adta lehetőségeket, tehát nem ez a fő tevékenységük, inkább marketing cél lebegett a szemük előtt már az elején is. Jöjjön az ebből továbbgondolt üzleti ötlet.

167. vállalkozási ötlet: –  Rendezvény online közvetítése, beszámoló készítése

Egy kiragadott példa a 28. Országos Marketing Konferencia közvetítéséből

A marketingszoveg.com élő közvetítése a 28. Országos Marketing Konferenciáról - Forrás: marketingszoveg.blog.hu
A marketingszöveg.com élő közvetítése a 28. Országos Marketing Konferenciáról – Forrás: marketingszoveg.blog.hu

Az ötlet alapja (amit a fent említett szövegíró cég is csinál): rendezvényeket szöveges formában közvetíteni egy weboldalon keresztül. Ez már jó alapötlet ahhoz, hogy erre kitaláljunk egy jó koncepciót, üzleti modellt. Az üzleti és szakmai rendezvények lesznek azok, amikről tudósítani tud majd a vállalkozás. Ezt a tudósítást a weboldaladra teszed fel, amit vagy mindenki elér, vagy csak a regisztrált felhasználók. Ha megnézem a hazai piacot, havonta 1-3 ilyen nagyobb konferencia van és 15-20 kisebb rendezvény. Én résztvevőként is örülnék egy ilyen megoldásnak, bár jegyzetelek és aktívan figyelek, ettől még nem mindenre jut idő, és így még nagyobb értéke lehet annak a rendezvénynek, amin ilyen lehetőség van.
Másik verzió, vagy további lehetőségek: Elvállalhatod a közvetítésen kívül még azt is, hogy az adott esemény Facebook (vagy egyéb helyre, blog…) oldalára is gyártasz tartalmakat.

Figyelem! A következő információkat olvasd át többször, mert sok ponton tovább tudod majd gondolni, vagy másként csinálni.

Néhány fontos információ ehhez, ami még a sales szövegeidet is megalapozhatja:

  • A rendezvények szponzorai is még elégedettebbek lesznek a szervezőkkel, mert máshol is megjelenik a rendezvény, akár a képek, a szponzorok logói, prezentációk, előadók és természetesen a beszámoló, közvetítés (szöveges vagy videós formában)…
  • Egy offline esemény így online is megjelenik, ami még SEO, keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható.
  • A szervezőknek egy újabb eszköz vagy felület lehet arra is, hogy a résztvevőkkel megosszák a prezentációkat, illetve a közvetítés miatt szinte a rendezvény „vázlatát”. Ez abban az esetben lesz érdekes, ha a rendezvény fog majd fizetni, hogy ide felkerüljön.
  • Az előadóknak is előnyös, mert több helyen szerepel a nevük, sőt, még akár interjúkat is tudsz készíteni velük. Ez később arra lehet jó, hogy további tartalmad legyen pl. Facebookra, Youtube-ra…

Ki fog fizetni? Honnan jön a bevétel?
Több ötletem is van erre, ami már meghatározza az oldal működését.

  • Egyrészt érdemes összekötni a  153. ötlettel – Online naptár üzleti, kulturális eseményekhez.
    Tehát annak az ötletnek a kiegészítése is lehet, vagyis inkább egyik fő funkciója. Így nézve már a szervezők fizetnek még arra is, hogy te a rendezvényt a naptáradban reklámozod, elhelyezd, majd a naptárból könnyen át tudnak navigálni a felhasználók a közvetítéshez is, de egy-egy esemény oldalához több információt is oda tudsz tenni. A fent belinkelt 153. ötletet is olvasd majd el!
  • A szervezők fizetnek azért, hogy utána a regisztrálók elérjék a beszámolót, közvetítést, prezentációkat…
  • Összekötheted az egészet azzal is, hogy rajtad keresztül jegyet is lehet venni adott rendezvényre. Nálad így a közvetítés egy plusz marketingeszköz, hogy rajtad keresztül vegyék meg, és te megkapd belőle a részed.
  • Ha utóbbi nem tetszik, ne rajtad keresztül vásároljanak, akkor is gondolkodhatsz adott rendezvény marketingjében.
  • Érdemes tehát különböző csomagajánlatokat összeállítani.
  • Ez is érdekes lehet >>> Másik megoldás, hogy akik nem tudtak elmenni az adott rendezvényre, ők fizetnek egy csekély összeget azért, hogy hozzáférjenek a közvetítésekhez, prezentációkhoz. Ez a szervezőknek is érdekes lehet a rendezvény utáni kampányban, extra bevételre tehetnek szert, illetve te is.

És akkor jöjjön egy kis inspiráció külföldi startupoktól: Egy-két naptáras/eseményekkel foglalkozó startup ezzel a trükkel szerez új ügyfeleket. Szemtelenek, vagy zseniális ötlet?

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!