Idősek – elsőre nem egy trendi üzletről, célcsoportról van szó, ám annál nagyobb a piaca. Tudod, miért nem szeretnek időseknek termékeket, szolgáltatásokat készíteni a cégek? Mert nem elég trendi. Nem akarják, hogy a reklámjaikban egy idősebb ember tartsa a termékeiket. Pedig óriási célcsoportról mondanak le. Ezt az ábrát nézd!

Figyelem! Ez már egy frissített, aktualizált ötlet! 

2050-re nyolcszor több 100 éves lesz, mint most. Ez azt jelenti, hogy a népesség egyre nagyobb %-át fogja kitenni az idős korosztály. Aki ebbe a piacba időben belép, nagy profitra tehet szert.

3. vállalkozási ötlet: idősek gondozása, időseknek bevásárlás, felügyelet

Külföldön már egyre jobban terjednek ezek a szolgáltatások is. Főleg vidéken az idősotthonok nagyon zsúfoltak, és nehéz bejutni oda. Ezekből következtethetünk, hogy van számunkra egy piaci rés, amit ki tudunk szolgálni. A fiatalabb generáció fizet azért, hogy foglalkozz idősebb családtagjaival, főleg a szüleivel. Ez persze felveti a magán idősek otthona létrehozását is. De most maradjunk annál az ötletnél, hogy te bevásárolsz neki, időnként ellenőrzöd, felügyeletet látsz el, vagy kórházba kíséred, takarítasz nála, a számlákat befizeted…

a, ötlet: Tehát vigyázod és gondozod az időseket, takarítasz náluk, megteremted azt, hogy egészséges környezetben éljenek.
b, ötlet: Erre a piacra létrehozni egy közvetítő céget, ahol is egy “ernyő cég” alá csatlakozhatnának a gondozók. Hasonlót, mint a 15. ötletben leírt babysitter-közvetítő, vagy a 9. ötletben leírt animátorközvetítő (hotelekbe). DE akár még franchiseosítható is az ötlet mondjuk városonként, régiónként.

Célpiac: Részben az idősebb korosztály, de itt inkább az ő gyerekeiket kell meggyőznöd a szolgáltatásoddal. Ebben az esetben ők a vevőid, tőlük jön a pénz (van, ahol a profit máshonnan jön). Milyen mázli! Nem több ezer emberre lősz, neked csak 10-20 megbízó kell.
“Szállítók”, partnerek:
Itt főleg boltok, gyógyszertár… lehetnek, nem biztos, hogy ebben az esetben lesz.
Konkurencia: Kevés a konkurencia, még nem terjedt el annyira itthon.
Megvalósítás, üzlet:
1. Felkeresni olyan időseket, akik igénylik ezt a szolgáltatást, vagy konkrétan a gyerekeiket felkeresni. Apróhirdetés feladása is sikerrel hozhat új megrendelőket.
2. Mivel itt az ajánlás lesz a fő ügyfélszerzés, így erre kell rágyúrni, hiszen itt a bizalom az egyik legfontosabb.
3. Jól beosztva, és több szolgáltatást nyújtva 10-20 időst is el tudsz látni. Az már szép havi bevételt jelent számodra.
Marketing: Ahogy már említettem, az ajánlás fogja hozni az újabb és újabb ügyfeleket. Emeld ki a marketingedben, hogy egészséges, tiszta környezetben él az idős “ügyfeled”. Mivel hosszútávú ügyfeleket szerzel, így online marketingben is gondolkodhatsz, megtérülnek a Google és Facebook kattintások.
Képzettség: Ha ápolást is vállalsz és nem csak felügyeletet, takarítást és bevásárlást, akkor ahhoz képesítés is szükséges. Szociális gondozó és ápoló OKJ tanfolyamot keresd!
Profitvárakozás:
Több csomagot csinálj, így a választás is könnyebb a vevőnek. Legyen takarítás, az biztos. Mégis jó, ha egészséges, tiszta környezetben él az idős “ügyfeled” – ezt ki is lehet emelni. Szerintem ez a legeladhatóbb szolgáltatás az ötleten belül, és az előbbi lehet a szlogened is. Van az a pénz, amit kifizetnek neked a megbízóid, hogy ők csak látogatóba menjenek a szülőkhöz (idősebb rokonukhoz) – nem vagyunk egyformák. Végül is időskori babysitterként is tekinthetsz a munkádra. Mivel a legtöbbjük nyugdíjas lesz, így kimondhatjuk, hogy nyugdíjasonként havonta akár 20-50 ezer forintot is elkérhetsz (takarítás, bevásárlás, felügyelet, ha ápolás, akkor többet is elkérhetsz). Fontos, hogy ez nem azt jelenti, hogy te pelenkázod, bár az is lehet, de ez a szolgáltatásaidtól függ. Viszont az már az ápoláshoz tartozik, amiért többet is elkérhetsz.
A piacod nagy, tehát a felsőbb réteget kell meggyőznöd, és abból is havonta 10-20 aktív megbízó kell ahhoz, hogy jól beinduljon a biznisz.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Ha van autód, akkor könnyű dolgod van, ennek a költségét mindenképp építsd bele. Az idősek is egyre többen szeretnének már internetezni :), így az informatikában is érdemes jártasnak lenni.
További lehetőségek, bővülés
Ha rendelkezel nagyobb ingatlannal, akkor érdemes egy magán idősek otthonát létrehoznod. Ennek célszerű külön a jogban is utánanézni. Továbbá, ha online térben szeretnéd az egészet népszerűsíteni, akkor erre akár ügynökséget is létrehozhatsz, így azok után is kapsz pénzt, akik alattad dolgoznak.

Az induló költséged tehát alacsony, az ajánlások útján történő értékesítés további költségmegtakarítást jelent számodra. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha ne felejtsd el: munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

Kapcsolódó ötlet149. vállalkozási ötlet – időseknek, nyugdíjasoknak szóló webshop

Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket! Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerakademia.hu