A gyakori kérdéses ötlethez hasonló lesz a mostani is, de annál érdekesebb, sőt nagyobb piacod lehet ennél az ötletnél. Többször szoktam érdeklődni tárgyalásaim során az üzleti partnereimnél, hogy ők mit szeretnek csinálni, mi az érdeklődési körük… (piackutatás). A legtöbben említették azt, hogy sok tutoriál videót néznek, vagyis “hogyan csináljuk” videót, leírást néznek, olvasgatnak. Ami valójában megerősít egy trendet is. Ha valamit nem tudunk, csak beírjuk a keresőbe és legtöbb esetben valaki már foglalkozott vele és megtaláljuk fórumokon, blogokon vagy éppen Youtube videókban a megoldásokat, a hogyanra a választ

38. vállalkozás ötlet: “Hogyan csináljam” weboldal, tutorial weboldal

Sajnos a hogyan.hu már be van jegyezve, így domain néven gondolkozni kell még.

Tudtad, hogy sokan úgy írnak be valamit a keresőbe, hogy pl. “hogyan készül a”, vagy “hogyan készítsek…”. Ezt látod fent a borítóképen a Google Trends adatok alapján. Tehát ezekből fogsz kiindulni, olyan weboldal, amiben bármilyen szakterületről leírásokat, videókat tartalmaz (lehet Youtube-on is találsz sok videót, amit be tudsz szúrni), vagy sajátokat készíteni.
És miből jön a profit?
Hasonlóan a Gyakorikérdéses ötlethez a szakértő videókból, leírásokból. Pl. weboldalkészítés (főleg oktató cégek), barkácsolás, értékesítést oktató cégek (hogyan értékesítsek…), marketing cégek (hogyan reklámozzak), (hogyan reklámozzak a Facebookon….), nyelvoktató cégek (hogyan tanuljak angolul).

Célpiac: Vállalkozók, cégek, oktató cégek,
Konkurencia: Van már több tutoriál oldal, de olyan, ami több mindent összefog olyan nincs. Majd a tiéd!
Megvalósítás, üzlet:
1. Weboldal alapmotorjának én a wikipedia-hoz hasonló cms motort ajánlok. Ide kattintva találsz párat., de sima blogoldalak is lehetnek, csak a kereső jó legyen.
2. Nézd meg mire szeretnek rákeresni az emberek (google.trends), ezekből gyűjts be több videót, youtuberól, vimeo-ról…
3. Kezdd el feltérképezni a cégeket, nekik is jó. Azért is, mert SEO, keresőoptimalizálás miatt hamar a google találati lista elejére fog kerülni weboldalad.
4. Közösségi oldalakon a videórészleteket, vagy leírásokat fel tudod tenni.

Profit várakozás:
Egy-egy cégnek az ilyen megjelenést 10-50 ezer forintért adnék (pl. marketing cégnek, a hogyan készítsek marketingkampányt). Vagy több csomagot készítenék. Pl. egy-egy leírásnál kiemelt helyért fizet a cég meghatározott ideig (1, 3 vagy 6 hónap).


Nem kell hozzá sok tőke, a weboldal is könnyedén felhúzható komolyabb programozói tudás nélkül. Vágj bele még ma! De, azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

Legyen a Minner a mentorod! Indítsd be a vállalkozásod!
Vállalkozói képzés
, induló vagy már meglévő vállalkozóknak. Kattints ide és csatlakozz a Minner Dream Teambe!
Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket! Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerakademia.hu
Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!