47. üzleti ötlet: Írj könyvet a leendő olvasóid bevonásával, közösségi könyvírás

Dátum

Megosztás

A könyvírást lehet kreatívan is csinálni, sőt az olvasótábort bevonva még nagyobb aktivitást lehet elérni, és felépíteni azt, hogy több ezer példányban tudj később eladni. Az öltet elolvasása után ezt is nézd meg a végén belinkelt cikkeket, mert azok is további inspirációt adhatnak. Vágjunk is bele!

47. vállalkozás ötlet: Könyvírás olvasótábor bevonásával, közösségi könyvírás

Az ötlet tehát az, hogy elkezdesz online írni egy könyvet, mondjuk regényt, vagy novellát… a lényeg az, hogy az egyes fejezetek kisebb részeibe belenyúlhatnak majd az olvasók. Itt megteheted azt is, hogy csak bevonod őket, de szerintem valamilyen promóciót hozzá tudsz adni, akkor nagyobb lesz az aktivitás. 1-1 fejezet történéseibe bele tudnak nyúlni, mondjuk szavazással. Közben rajongóid lesznek, követőid, olvasóid. Például 100 oldalt így megírsz, 5-6 fejezetet, és ezután már csak maximum pár kisebb részt írsz online formában, mivel az olvasók a kész könyvben olvashatják az egész művet. De nézzük is pontokba szedve

Célpiac: könyv vásárlók – témától függ, hogy kik
Konkurencia: Szerzőből annyi van mint a tenger, ki kell emelkedni
Megvalósítás, üzlet:
1. Kezdd el egy blogon írni a könyved. Figyelj arra, hogyha folytatást (több könyvből álló sorozat) is akarsz, vagy másik könyvet így írni, akkor olyan nevet adj neki (a blogodnak). Szóval ne a könyv címe legyen az :), akár saját neved, vagy művészneved is lehet.
2. Keress meg cégeket, hogy vegyenek részt úgy a könyvírásban, hogy valamilyen nyereményjátékot kapcsoltok hozzá, ők egyrészt adják a nyereményt, és persze fizetnek is valamennyit. Hidd el olyan érdekes ez, hogy felkelti a reklámozók figyelmét.
3. Mivel a nyereményjátékra ugranak az emberek, így könnyű lesz bevonni őket.
4. Így tehát feltölthetnek az adott fejezethez folytatásos ötleteket, és akinek az ötletére legtöbben szavaznak ő nyeri a terméket (illetve + kisorsolsz egyet a résztvevők között, így fair.)
5. A másik lehetőség az, hogy te adsz meg ötleteket, és arra szavazhatnak, lehet ez egyszerűbb, és úgy is érzik, hogy ők is dönthettek a történetről. (Nem a fő cselekménybe fognak belenyúlni, inkább csak mellékszálakba.)

Mindenki jól jár, egyrészt imádják az ilyet az emberek. Tv sorozatoknál is alkalmazták már ezt. Nagyobb az elköteleződés…. A könyvedet is megismerik, várni fogják a megjelenését. A média megjelenésről nem is beszélve…
Profit várakozás:
A cégektől is kapsz pénzt, amiért a nyereményjátékban részt vehetnek, én 50-100 ezer forintot kérnék el tőlük. Ebből költenék is Facebookon reklámra, amikor a könyv elkészül, akkor learatod a profitot. Akár több pénzt is kérhetsz a cégektől, hiszen a könyvben ők is szerepelhetnek, mint szponzorok… (figyelj erre a szerződésnél, kérj akkor többet).

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Dmitry Ratushny  /Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!