53. üzleti ötlet: Időbarter, munkabarter. Egy új fizetési eszközt tudsz így bevezetni

Dátum

Megosztás

Igaz, hogy én nem szeretem a barter megoldásokat, hiszen az gazdaságilag nem visz előre, mégis mikro szinten hasznosak lehetnek, és az emberek spórolhatnának vele. Mint tudjuk, az idő pénz. A következő ötletem tehát ebből indul ki.

Figyelem! Ez az ötlet 2018 és 2019-ben is aktualizálva lett. Döbbenet egyébként, hogy ezt már 2015-ben megírtam.

Repül az idő, ha már időről szól a cikk.

53. ötlet: Időbarter weboldal, add bérbe az idődet, és te is kapsz érte időt, amit felhasználhatsz

Több megközelítése is létezik az ötletnek.
Az első legyen egy olyan portál, ahol a magánszemélyek/cégek/munkavállalók feltehetik, hogy mit tudnak felajánlani barterbe, és ezért mit szeretnének. Így az oldalon akár az is megoldható, hogy egyszerre több ajánlatot úgy összekapcsol, hogy azok mindegyike teljesüljön.
Másik megközelítés, ami talán egyszerűbben kivitelezhető, hogy a barterért cserébe mindenki kap valamilyen egységet, pl. időegységet. Így lesz egy ún. pénz is a háttérben, de még sincs pénzmozgás. Ez segíti a munkák közvetítését. Ő felajánl valamit, más pedig az idejével tudja “kifizetni”, ha azt az adott terméket/szolgáltatást szeretné. Utóbbival egy probléma van csak, valamit nem lehet időben mérni, bár mindent át lehet számolni, most meggyőztem magam.
Például: Én  4 órámat rászánom a te marketingedre. Kapok 4 órányi időt tőled. A 4 órámból felhasználók 30 percet, mert egy könyvelőtől kérdeztem valamit. 2 órát mondjuk mert, valaki segített videót vágni. Maradt 1,5 órám még, de közben vállalhatok valamit, amihez értek és gyűjthetem az órákat.

Miből lesz a bevétel?

Egyrészt szedhetsz a regisztrációért díjat, vagy havidíjat. Lehet olyan is, hogy csinálsz prémium részt, ahol több funkciót kaphatnak a felhasználók, amiért még többet kell fizetniük. Egyéb reklámokból, rendezvényszervezésből is lehet bevételed. Az egyéb reklám az érdekes. Sokszor megeshet, hogy nem a barter megoldást választja a felhasználó, hanem inkább egy másik cég ajánlatot fogadja el, ami viszont ott szerepel reklámban nálad. Sok cégnek lehet ez a „belépő terméke”, és utána upsell termékekkel bombázza a barter megállapodásban „megszerzett” ügyfelet.
Egyébként honnan lesz alap idő az egészben? Én adnám nekik ajándékba. Például, az elején a regisztrációért X óra, aztán ha megosztják az idővonalukon X órát kapnak…

+ötlet a megvalósításra – Kriptovaluta
Ha már itt vagyunk a kriptovaluták korában, akkor ezzel is összekapcsolható. Akár megmaradhat, hogy időt kap, de akár valamilyen erre kitalált kriptovaluta is lehet.
Van egy magyar csapat, a Mikron, akik háttérrendszer tudnának neked ehhez adni. Vagyis elszámolást, kriptovalutát kaphatnának a felhasználók, amit ugyanúgy beválthatnak az oldalon belül, de akár el is adhatják és forintosíthatják.

Célpiac: Reklámozók közül szakemberek, szakember közvetítő portálok
Konkurencia: Kiemelkedő konkurenciáról én nem tudok, még senki sem épített erre nagy felhasználóbázist.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad, itt viszont kell jó programozói tudás, hiszen kell valami jó elszámolási rendszer, ami méri, hogy ki hány órát dolgozott, és azért ő mit tud majd igénybe venni, mennyi „időpénzt” kap…
2. Akár értékelő rendszert is, vagy véleményező rendszert is bevezhetsz, mégis tudják a felhasználók, hogy adott illető tényleg érte ahhoz, amit kiírt.
3. Miután kialakult melyik területre keresnek többen is bartermunkát, úgy már körvonalazódni fog, ki is reklámozhat nálad.
4. Persze a sima egyszerű google adsense bevétel is az elején rásegít majd a dolgokra.
5. Ha ehhez még applikációt is készítesz, akkor pedig még inkább számíthatsz nagyobb google bevételre.

Profit várakozás:
Lehet, hogy félévig nem sok profitot fogsz látni, de később a kiemelt hirdetésekből, google hirdetésekből havi 200-500 ezer forintot is kereshetsz, ha nem többet. Ez pont olyan, amit külföldre is tovább tudsz vinni, igazi startup ötlet, illetve el is tudsz adni jó pár millióért (lehet még dollárban is).

Vicces, de itt pont az idő, ami sokba fog kerülni neked, szóval türelmesnek kell lenned, míg profitra fordul az ötlet. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: sxc.hu

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!