Indíts vállalkozást: 165. ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva

Indíts vállalkozást: 165. ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva

Többen kérdeztétek már tőlem, hogy “Hogyan tudom eladni a domainem?”. Igen, a domaineladás, értékesítés nem könnyű feladat, mivel meg kell találnunk azt, aki pont a nálunk lévőt akarja megvenni. Sokat gondolkodtam rajta, hogy milyen módon lehetne kicsit felturbózni ezt, sőt, erre bizniszt építeni. Főleg azért is gondoltam rá, mert már volt erről szó a Minner-en, Több példát is láthattál, hogy bizony több millió dollárért keltek el “jól hangzó” domainnevek. Na, de ne csak egy sima eladás legyen belőle, turbózzuk fel.  “Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.” Jöjjön az ötlet!

165. üzleti ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva
Egy másik cikkben már olvashattál arról, hogy mennyiért tudnál eladni egy weboldalt, domaint. Nem is fontos kattintanod a belinkelt cikkre, mert a lényeges részt bemásolom ide, amit akkor írtam (aztán jön az ötletrész). Tehát egy kis alapinformáció:

  • Az, hogy véletlen beletalálsz egy cég leendő domain nevébe, termék nevébe, az lutri. Ilyenkor már pár százezer forintért el tudod adni. Ahogy mondtam, ehhez mázli is kell. Vagy beletalálsz egy új technológia nevébe…tudod, ritka forint.  A domainvásárlás még mindig azért népszerű, mert SEO szempontjából is érdeke lehet egy cégnek, hogy megvegye tőled.
    Mondok egy példát: A www.brokermonitor.hu az én oldalam. Müködő oldal most is (sőt, most teszek rá újabb üzleti modellt), de ha nem lenne rajta semmi, akkor is el tudnám adni kb. 50-100 000 forintért, mert a domainnév jó. (2000 Ft volt a domain bejegyzési ára). Most viszont már többet ér, hogy egyre több látogató van rajta.
  • Van már működő weboldalad, és azt szeretnéd eladni? Sokan ezt szokták megkérdezni tőlem. Fontos tudni, hogy több szempontja lehet a leendő vevőidnek. Ha már működő vállalkozás van a domaineden, akkor nem is a domaint veszik meg, hanem a céged, vagy az arra épített szolgáltatáskört, termékkört, technológiát, üzleti modellt…., tehát most nem erről lesz szó.
    Ha el szeretnéd adni jó áron a domained, amin valamennyi tartalom van, de nincs rajta üzleti modell, vagy nem adsz hozzá semmit, csak az oldalt. Ebben az esetben megnézik a

    • Google által indexált oldalaid számát, minőségét
    • organikus látogatószámod (nem fizetett látogatószám, pl. Google, bejövő linkek…)
    • Google Analytics statisztika, ha jó, akkor már többért tudod eladni.
    • milyen kulcsszavakra, keresőszavakra vagy a top 20-ban a Google-ban.
    • közösségi oldalaid követőszámát (Facebook, Instagram, Youtube…), azok minőségét, aktivitását.
    • ha van hírleveled, akkor valószínűleg az is érdekelni fogja őket, már jobb tárgyalási pozícióban vagy.
  • Tehát egy sima 2000 Ft-ért vásárolt domain legjobb esetben is pár tízezer forintot ér, ha nincs rajta semmi, és kell is a vevődnek. (Erre olvashatsz tippet ebben a vállalkozási ötletben)
  • Ha már működő céget adsz el, amihez kapcsolódik szorosan a weboldal is, akkor teljesen más tényezőket is figyelembe vesznek (árbevétel, konkurencia, üzleti modell, költségek…)
  • Konklúzió. Ne dédelgess akkora álmokat, hogy azonnal el tudod adni a domained. Inkább dolgozz rajta, legyen rajta tartalom. Megéri a befektetést.

Az ötlet

Elméletben domaint árulsz, de valójában erre fel lehet húzni egy olyan üzletet, hogy gyakorlatilag weboldalkészítést értékesítesz, vagy ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, vagy WordPress-telepítést, szövegírást, blogírást (hmm tényleg, akár komplett blogot is el lehetne adni 50-100 tartalommal.)

Megvalósítás (tippek)

  1. Először is bejegyzel néhány domaint akár egy témakörben, szektorban is. Max 2000 forintba kerül egy .hu-s domain. A http://www.domain.hu/domain/ oldalon megtalálod a regisztrátorok listáját, de az oldalhoz szükséged lesz majd tárhelyre is.
  2. Kitanulod a WordPress-t vagy webprogramozást. WordPress esetében például érdemes Avada vagy Divi sablonokat megtanulni. Ezeken keresztül alap html tudás birtokában már tudsz szép és profi weboldalakat készíteni. (Ehhez egy régebbi anyagom: WordPress gyorstalpaló – MinnerAkadémia első felvonás
  3. Érdemes szövegeket vagy akár blogbejegyzéseket rátenni. (10 blogbejegyzést 15-20 000 forintért megír bárki).
  4. Tanuld ki a WordPress-kezelést, pluginokat, témákat, landingoldalakat, azok létrehozását. Miközben eladod majd a domained, akár landingoldal-készítést is el tudsz adni. Már ott vagy, tudod, betetted a lábad.
  5. Vagy másik eset, ha SEO szolgáltatást akarsz eladni, akkor ügyesen elkezded SEO-zni a weboldalt is. Ehhez cikk inspiráció: Fizetnél 500 000 forintot azért, hogy ingyen látogatóid legyenek? Nem véletlen ez a cím. Figyeld a cikket!
  6. Megkeresed a céget, hogy vegyék meg a domaint, mert van rajta weboldal. Lehet a domain nem is kell nekik, de a weboldalukat frissíteni akarják, és máris ott vagy nálunk, veled beszélnek.
  7. Eladsz neki ezután karbantartást, vagy szövegírást, vagy landingoldal-készítést, vagy akár tárhelyszolgáltatást… Gondold tovább!
  8. Ehhez az ötlethez kapcsolódik egy régebbi cikkem, melyben hasonló dologról van szó: “Mennyi ügyfél kell ahhoz, hogy napi 20 000 forint bevételed / profitod legyen?” – Minner Sztori

Kapcsolódó tartalmak: 

Fotó: Blesshost

Kommentek