A minner.hu látogatottságának nagy részét a Google-ból származó látogatók adják. Mi az a SEO, keresőoptimalizálás? Egyszóval az, hogy minél előrébb kerülj a Google kereső találati listájában a hozzád kapcsolódó keresőszavakra, kifejezésekre. Így akár ingyen látogatója is lehet az oldaladnak, webshopodnak… Az előző kérdésfeltevéssel már én is részben keresőoptimalizáltam. És jöjjön a tapasztalat!

Ha ezt a cikket kb. 2000 ember látja, mondjuk FB reklámmal (kb. 3-10 000 forintba kerülne) eljuttatom ennyi emberhez, akkor már jó eséllyel bekerülne az első 20 találat közé több kereső kifejezésre is. Természetesen függ attól is, hogy mennyire sokan vannak arra a keresőszóra. Értelemszerűen “Mi az a SEO?” kérdésre a keresőoptimalizáló cégek saját magukat optimalizálták, tehát nem pont jó példa :). Szóval ez az egyik érdekes tippem, ami számszerűsítve is van, és akár te saját magad is el tudod érni.

Nézzünk néhány SEO tippet!

(ezek gyorsan alkalmazható rapid tippek, egyébként érdemes SEO-st fogadni).

  • Vezess blogot. A legjobb példa, már-már evidens. A célcsoportodhoz tartozó kérdésekre válaszolj, írj abban a témában…. Legyen jó bevezető és jó cím, amire a többség rákeres. (Legyen több bekezdés, amit címsorozol is pl. H1,H2 > ezt alul megmagyarázom).
  • Mire keresnek rá? Mi legyen a címe? Mi legyen az első mondat?
    a, Amikor a Google elkezdi kiegészíteni azt, amit beírsz, az már jó kiindulási pont. (Vagyis ehhez kapcsolódó blogbejegyzéseket kell írnod, vagy az oldaladba szöveget elhelyezni.) De ugyanezek látszódnak, ha rákeresel valamire, és legalulra görgeted a találati listát a számok felett. Általában 8 további kapcsolódó kereső kifejezést mutat neked a Goolge.
    Pl. helyi cég esetében jó példa lehet az alábbiakat kiegészítve búvárfelszerelés bérlés tippek (Lehet, hogy nem lehet nálad bérelni, de tippet tudsz adni és érveket, hogy miért vegyenek mégis. )

    Keresőoptimalizálás tippek, google
    Kép: Keresőoptimalizálás tippek, google
  • Ahogy fent is látod, legyen alt tagje a képnek, vagy elnevezése, helyettesítő szövege… És én el is rontottam a fenti kép esetében, mert a kép fájlnevét is érdemes olyanra írni, amire rákereshetnek a leendő vásárlóid.
  • Nézz rá a gyakorikérdések.hu -ra. Válaszold meg az ott lévő kérdéseket (akár oda be is linkelheted a te szakértői válaszod) blogbejegyzés formájában. A kérdés legyen a címe. Hidd el, hogy a legtöbb ember hasonlóra keres rá. Néha a legbugyutább kérdésből jön a legtöbb leendő vásárló.
  • Vendégblogolj több helyen is, hogy legyen több, az oldaladra mutató külső link. (vagy csinálj egy blog.hu -s blogot is, hogy ezzel is nyerj az eredeti weboldaladra mutató linkeket).
  • Használj H1, H2, H3 tageket, vagyis bekezdéseket, címsorokat. (WordPress esetében a H2 például a Címsor 2, a H2 pedig a html kódba kerül.). Ezeket a Google jobban figyeli.
  • Ha még lesz ötletem, kibővítem! Nézz vissza ide!

És mi az, amit nem mond el a SEO-sod? Azt, hogy sok-sok keresőszó, kereső kifejezésnél előfordul, hogy nekem teljesen más első 20 találatot dob ki a Google, mint például neked. Mert ez függ a te érdeklődési körödtől, eltárolt sütiidtől… És erre egyre jobban fel kell készülni a későbbiekben, tehát a SEO-soknak még több dolguk lesz a következő 5-10 évben.

Ezt is olvasd el a témában: Fizetnél 500 000 forintot azért, hogy ingyen látogatóid legyenek? Nem véletlen ez a cím. Figyeld a cikket!

(x) Keresőoptimalizálás és blogmarketing tippeket is kapsz a Minner videós marketingképzésében >>> Így marketingeld a céged, terméked

A cikksorozat további részei:

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!