Instagram marketing tippek

Instagram marketing tippek

Tudom mire gondolsz! Már megint egy újabb közösségi oldal, amit használni kellene. Erről már olvashattál a Minneren (a cikk végén link), hogy jelenleg itthon a Facebook, Youtube, Instagram, Linkedin az, amivel érdemes foglalkozni. Mindegyik más munkaigényű. Értelemszerűen a Facebookkal kell a legtöbbet foglalkozni napi szinten, és szerencsére az Instagrammal a legkevesebbet. Előnyöd is lehet, ha még most belevágsz, főleg azért is, mert elérésben többszöröse, mint a FB. Vágjunk is bele.

Mennyi aktív felhasználót lehet elérni?

Az alábbi infografikán a nemzetközi statisztikákat látod. Itthon Magyarországon körülbelül 1,2-1,5 millió felhasználó aktív ezen a közösségi oldalon. Főleg a 30 év alatti jómódúak, de már egyre több 30-45 közötti is regisztrál a közösségi oldalra.

 

Fotó: Instagram/Facebook Business

Mennyi az annyi? Milyenek az elérések Instagramon?

Hazai piacon egy átlagos poszt a követők 60-80%-ához elér. A történetben lévő posztok pedig a követők 20-25%-ához. Tehát láthatod, hogy nagyon jó eléréseket lehet elérni, érdemes követőket szerezni. Miért ilyen nagyok a számok? Hogyhogy ennyivel jobb, mint mondjuk Facebookon? Mert itt lényegesen kevesebb a tartalom. Nem napi szinten kell posztolni, hanem elég heti 2-4 posztot kitenni (kivéve történetbe, ott érdemes napi 1-et). Ezért az Instagram nagyobb arányban tudja megmutatni a te képeidet is. Néhány statisztika a Minner Instagram oldaláról. Jelenleg 1878 követővel rendelkezik az oldal, ahhoz nézd a statisztikai adatokat.

Instagram – mit kell tudnia róla egy cégnek

Számomra mindig motiváló az, hogy nehezítő tényező, hogy csak képekkel lehet kommunikálni. Miért motivál? Azért mert ez az jelenti, hogy meg kell ugrani azt a szintet, hogy jó képeket töltünk fel, azok megfelelően beleilleszkednek a kommunikációnkba. Tehát nem minden cég tudja ezt megcsinálni, aki tehát ügyes, sokkal sikeresebb lesz. Oké, ez igaz mindenre is, de véleményem szerint a csak képes, vagy csak videós platformokra még inkább.

  • Tehát csak képek és videók.
  • Az Instagram valójában a Facebookhoz tartozik.
  • Lehet hirdetéseket elhelyezni a Facebook hirdetési fiókodból is.
  • Érdemes cégként regisztrálni, amit akár a böngésződből is megtehetsz. https://www.instagram.com/ A regisztráció után a profilod beállításaiban kattints az az átváltás üzleti profillá menüpontra, hogy még több statisztikát kapj a felhasználókról.
  • Utána viszont csak mobilon tudod használni, képet/videót feltölteni.
  • Ezekre a helyekre tudsz tartalmat helyezni:
    • Bio – ez a bemutatkozás – ahol röviden be tudod mutatni mivel foglalkozol. Érdemes emojikat és hashtageket használni. Ide tudsz linket is elhelyezni (máshová sajnos nem)

    • Profilodnál a képek, vagyis a hírfolyam. Ide kerülnek a posztjaid.
    • Történet (stories) – Ezek a posztok 24 órán belül eltűnnek. A kis házikónál éred el a többiek történetét, felül a kis körökben. Ide tudsz te is posztolni. Elsőként rákattintasz a profilképednél a körre. Utána akár napon belül többet is fel tudsz tölteni, ha elhúzód jobbra az ujjad a köröknél.
    • Fókusz – A profil oldaladon a sikeresebb történeteket fókuszba helyezheted, így tovább is elérhetőek lesznek. A történetre, vagy a fókusznál a plusz jelre kattintva (profilodnál) tudod beállítani).
  • Videód 3-60 másodperc közé kell, hogy essen az alap profilodnál.
  • Instagram történetben (stories) 15 másodperc a videó.
  • Képeknél a legjobb, ha négyzetes (1:1) képeket használsz.

Tippek Instagramhoz

Figyelem! Én marketing szemmel nézem és nem úgy, ahogy az Instragram tanácsadók.

  • Heti 3 kép feltöltése optimális.
  • Az emberek szeretnek új termékeket, cégeket felfedezni Instagramon, és sokkal nagyobb a brandek iránti érdeklődés, mint más platformokon. Használd ezt ki! Az Instagram az egyik legjobb eszköz brandépítésre.
  • Használj hashtageket a bejegyzéseknél. Miért? Mert így még jobban el tudja dönteni az Instagram, hogy miről szól a képed és azt kinek mutassa meg.
    • Mostanában trend, hogy ezt a posztolás után kommentben teszik meg. Utóbbit bár a szakértők javasolják, az algoritmust viszont jobban segíted akkor, ha teszel az alap posztodba is. Néhányat érdemes viszont kommentbe is, mert az is hozzájárul
    • Időnként, mondjuk 2-3 posztonként használj többféle hashtaget, vagyis változtass rajta. Ezt díjazza az Instagram.
    • Gyűjts össze legalább 20-30 saját hashtaget. Érdemes magyarokat használni, amennyiben magyarok a célcsoportod, azzal nem sokat érsz, ha sok külföldi bekövet.
    • A bio-ban módosítsd a linket az aktuális promóciódra, és írd bele a posztodba. Az emberek ilyennel sokszor találkoznak és tudják értelmezni, ha azt írod ki: a link a bioban. Ez jó lehet például akció, új termék vagy új blogbejegyzés reklámozására.
  • A történetbe érdemes napi 1 posztot beletenni.
    • Használj Boomerang hatást, azt sokan szeretik.
    • Használj rövid videókat.
    • Tegyél fel összekapcsolódó történeteket, hogy ezzel aktivizáld a követőket. Ez nekem nagyon bejött.
    • Csinálj szavazásokat!
    • Kösd össze a történeted a hírfolyam képeiddel. Például én megszavaztattam egyik nap, hogy megcsináljak-e adott témában posztot vagy ne… majd másnap elkészítettem. Ezt már többször megcsináltam.
    • Posztolj ki olyan képet, ami kapcsolódik a napi, vagy heti hírfolyambeli posztodhoz. Kvázi ezzel reklámozod.
  • Mire használd?
    • Leginkább arra, hogy megtámogasd az adott marketing kampányod Instagramon is.
    • Bemutasd az új termékeidet/szolgáltatásaidat.
    • Termék/szolgáltatás emlékeztető posztokat érdemes kitenni.

Szerezz még jobb marketing alapot

Az Instagram marketing hatékonyságát tudod növelni, ha jó a céged alap marketingje, vannak kampányaitok. Ehhez ajánlok több képzés is a MinnerAkadémia.hu-n

Fotó: Jens karlsson/Flickr