Kínából megrendeli pár száz forintért és itthon több ezerért árulja a terméket. Mit szólsz hozzá? Találkoztál már ilyennel?

Dátum

Megosztás

Már nem egy olvasóm küldött olyan képet, amit a cikkben is látsz. Meg is értem valamennyire a felháborodásukat. Ekkora árrésel dolgozni, azt is mondhatnánk, hogy átverik a vásárlókat ezek a webshopok? Ez azért túlzás! Vagyis ezzel vádolni őket. És mi van akkor, ha azt mondom, mindenkinek igaza van (részben), aki azt mondja, hogy ez már sok (mármint a túlárazás) és magának a webshop tulajdonosnak is részben igaza van. Miért? Utóbbiról fogok most írni.

Nem megvédeni akarom őket, de ezt hívják kereskedelemnek. Tedd fel magadban a kérdést, hogy:

„Ha van rá kereslet (ilyen áron), akkor miért ne tenné?”

Sejtem mire gondolsz, hogy de akkor is, adhatná olcsóbban. Viszont gondolj bele, hogy a webshopjánál mennyi kockázatba belefut, egyrészt fizeti a vámot, először ő viseli a kockázatot…, üzemelteti a webshopot, hogy te otthonról rendelhess (egy cég üzemeltetése nem két fillér), fizeti a weboldalt, szervert, alkalmazottakat…

Ha kínából rendelnél te magad, akkor a termék visszaküldés nehézkes, míg itthon a webshopnak kötelessége visszavenni a terméket. (Itthon elállhatsz a vásárlástól.)

Hidd el, nem mindenki olyan tájékozott és merész, hogy külföldről rendeljen. A nyelvi akadályok további gondot okozhatnak. Illetve az előbb leírt ok is amellett szól, hogy itthon van piaca az ilyen extrém árazásoknak. Kereslet – kínálat. Lehet furcsa lesz, de a vásárlók többsége még a bankkártyával is most ismerkedik, vagy annak helyes használatával. És sok külföldi oldalon meg se mernék adni a bankkártya adataikat…

Árazás – Nem hülye a webshop

A webshopok figyelik egymás árait, így az árverseny jótékony hatással van a piacra. No most, szerinted nem vinnék lejjebb az árat, ha látnák, hogy csak úgy tudnák eladni? Sok olyan változó van, amit laikusként nem veszünk figyelembe.

Persze, most hogy már online minden információt elérünk, így könnyen szembesülünk a fenti képen is látható árakról. Ez régen is így volt, csak most itt van a szemünk előtt.

A képen ugyanaz a termék látható Aliexpressen (Kína) és egy hazai webshop esetében. 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!