2014. február 25-én indult el a Minner, de gyakorlatilag már előtte elkezdtem reklámozni az oldalt. Az év januárjában például kettő üzleti reggelin is voltam, és az elsőn még úgy beszéltem az oldalról, hogy a nevét sem tudtam még. De ez még semmi! Tudod, miért lett már a 2. héten reklámozóm, sőt, ha úgy nézzük az első héten?
A minner.hu elindítása előtt bróker voltam. Tehát nem állt messze tőlem a hideghívás. Mivel akkor még nem volt megfelelő tudásom, hogy (költséghatékonyan) online szerezzek partnereket, szponzorokat, így maradt a telefonálás. Már a Minner indulása előtt 2-3 héttel elkezdtem telefonálni. És ami ezután jött…
Ahogy brókerként „belém verték” a napi 50 hívást, úgy a szponzorok szerzésére is ezt alkalmaztam. 50 céget hívtam fel már az első nap (vagyis az indulás előtt 2 héttel). Itt még nem is volt annyira jól kiforrott a telefonáláshoz szükséges scriptem, szövegem. Az első 10 hívás után leültem, és azt mondtam: „Wow, meghallgattak”. Annyira belelendültem, hogy a nap végére 60 hívásánál jártam, és 17:00-ig telefonáltam. Vállalkozókat, cégvezetőket, marketingvezetőket hívtam (Online gyűjtöttem a telefonszámokat, Google a barátom). Már első nap formálódott a szövegem, és nagyon sokat kérdeztem. A nap végén pedig bár fáradt voltam, de annyira felpörögtem attól, hogy
- A cégvezetők nem utasítottak el egyből, sőt, jól lehetett velük beszélgetni. Amit brókerként megtanultam, most jobban tudtam kamatoztatni.
- Kiderült, hogy így telefonon alig kapnak marketing, reklám ügyben megkeresést.
- A telefonhívásaim szinte piackutatásnak is felérnek.
- Könnyű volt tárgyalást egyeztetni, illetve érdeklődőek voltak az emberek.
Őszinte leszek, a Minnert valószínűleg azért is indítottam el előbb, mert ezek a hívások meghozták a motivációmat, kedvemet. Azonnal sűrűsítettem a munkákat. Így nézett ki a napom a Minner.hu indulása előtt 2 héttel.
- 6:30 és 8:00 között Minner alapozása. Előre írtam cikkeket, tartalmakat, tartalomötleteket. (Ez még a mai napig így is van, csak eltolódott (7:30-9:00 között csak a Minner, cikkek FB,… Tudod, megszokás.).
- 8:30-9:00 Felkészültem a hívásokra.
- 9:00-16:00 (közben 20 perc ebédszünet). Telefonálás (napi 50 hívás), tárgyalás. Maximum napi 1 tárgyalást engedtem, így még ezt is beleszámolhatjuk, 13:00-14:00 között tárgyaltam általában.
- 17:00-20:00 Minner.hu egyéb teendők, weboldal, telefonszámok keresése, képek keresése…
Minden ismerősömnek mondtam, hogy lesz ez az oldal. Aki élt és mozgott és ismerősöm, az mind-mind hallott róla 🙂 Ekkor még nem is az volt az üzleti modell, mint most. Tudjátok, közben fejlődik a biznisz. Ez a cikksorozat ehhez hasonló információkat fog tartalmazni.
Mit mondtam a telefonban? Miért figyeltek rám? Tanuld meg tőlem >>> Minner hideghívás oktatás
A cikksorozat további részei:
- 1. rész: Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 2. rész: Honnan van ennyi információm? “Milán, te mindenhez értesz?” – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 3. rész: A Minner 3 éve számokban egy infografikán – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 4. rész: A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 5. rész: Így alakult át a Minner üzleti modellje az elmúlt 3 év alatt. Sikeres és bukott projektek is voltak – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 6. rész: A legnehezebb dolog fenntartani, hogy portálszerű oldalnak lásd a Minnert, és ne egy vállalkozás promóciós weboldalának – Minner a kulisszák mögött
- 7. rész: Tudod miért kezdtem el rendezvényeket szervezni? #titok #sztori #dac
- 8. rész: Így motiválom magam a Minner projektjeinél, így merek még nagyobb kockázatot vállalni
- 9. rész: 2017 a Minner éve?
10. rész: Sikerült! Elértem, amit 3 éve elterveztem. Mi volt az és mi jön most?