McDonald’s VS Burger King

Dátum

Megosztás

A címben szereplő két vállalat nagy-nagy konkurensei egymásnak. A McDonalds (MCD) sok tekintetben mégis felül tud kerekedni a Burger Kingen (BKW). Igaz az utóbbi cégnek nincs annyi étterme, és nincs ott annyi országban, mégis összehasonlítható, mert mindkét cég globális. A Burger Kinget 1953-ben alapították, 13 évvel később, mint a Mekit. Maga a Mekinek a koncepciója jobban bejött például az európai országoknak is. A két vállalat kínálata szinte megegyezik, tehát valamennyire helyettesíthető a két cég egymással. Nem véletlen, hogy hazánkban is például sokszor elfogadják egymás kuponos ajánlatait, és persze nem véletlen, hogy mind a két cég folyamatosan kuponozik.

Amiben a McDonalds kenterbe veri a Burger Kinget az, hogy globálisan sokkal jobban foglalkoznak vele, többet szerepel a sajtóban. Például a Big Mac indexet sokszor használják statisztikákban, cikkekben, ami jó reklám a Mekinek is. Éttermek számában a McDondaldsnak 3 szor annyi van, és alkalmazottak számban pedig hatszor annyi. Tehát láthatjuk, ezen a téren elég jól áll a Meki.

A részvényeik piaci kapitalizációjánál már 11 szeres a különbség, MCD: 101,74 Mrd $, BKW,: 8,94 Mrd$.
A profit szintnél viszont a Burger King a 25%-ával megelőzi a Meki 16%-át. Persze utóbbinak azért is alacsonyabb, mert folyamatosan nyitja még mindig új üzleteit, ezt is érdemes figyelembe venni .
A Burger King P/E rátája 35,14, míg a McDonadaldsé 18,69. Ez már egy érdekesebb adat, mivel mind két cég ugyanabban a szektorban van, ez jó összehasonlítási alap lehet. Ilyenkor érdemes megnézni az árfolyamukat, és rájöhetünk mi lehet a különbség.

Az alábbi ábrán látható is, hogy a P/E ráta különbség abból adódhat, hogy a Meki árfolyama  2011 óta alig emelkedett, addig a Burger King 60%-ot. Így lehet az, hogy utóbbi cégnek magasabb a rátája. Ez két dolgot jelenthet, vagy a Meki van alulárazva, vagy a Burger King túlárazva. Mit lehet ilyenkor tenni? Hogy lehet ebből profitálni? Van egy úgynevezett arbitrázs kereskedési stratégia, amit lehet részvényeknél is alkalmazni. Két hasonló cég árfolyamára úgy spekulálunk, hogy egyikre csökkenésre, másikra emelkedésre játszunk. Ezzel óvatosan kell bánni. Igaz látszik, hogy érdemes lenne venni a Mekit, és eladni a Burger Kinget, mert majd egy egyensúly beállítja a két cég árfolyamát. Én mégis azt mondom óvatosan ezzel, vagy ha valaki erre spekulál, 10-20%-ot kockáztasson maximum, mert ha Burger King árfolyama jobban beindul, mint a McDondaldsé, akkor vesztesége származhat belőle.

Lényeg a lényeg, ez egy jó alkalom lehet egy ilyen spekulációra, mert adott egy olyan különbség, amit meglovagolva körülbelül 20-30%-ot nyerhetünk. Ezt bármelyik nagyobb magyar brókercégnél meg lehet játszani, és nem kellenek hozzá milliók.

meki_vs_bkw

 

Bármi kérdésed van írj nyugodtan a kereskedes@minner.hu emailre.

Olvasd el további összehasonlító cikkjeinket:
Coca Cola vs Pepsi
Ford vs General Motors
Visa vs Mastercard

 

Forrás: google/finance, 2dave.de,

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!