Mennyit lehet keresni egy játék mobilapplikációval? Mekkora befektetést igényel a felfuttatása?

Mennyit lehet keresni egy játék mobilapplikációval? Mekkora befektetést igényel a felfuttatása?

Veled is megesett már, hogy miközben nap mint nap nyomogatod a mobilodat, használod az applikációkat, hogy “héé ebből nekem is lehetne pénzem”? Természetesen kell hozzá az ötlet, de abból azért szerencsére mindenkinek sok van. Annak jártam utána, hogy vajon mennyi bevételt remélhetünk ebből és mennyibe kerül felfuttatni. Vágjunk is bele!

Mennyi felhasználónk lesz az elején?

Kérlek, amikor megtervezed, vagy kalkulálod, hogy majd mennyien fogják letölteni az applikációdat, azt a számot oszd el nagyon sokkal (pl százzal). Első hónapokban kalkulálj kb. 50-500 fővel, mert az már szép siker lesz. Sajnos nincs ingyen ebéd, hiába ott az organikus elérés, amit adnak az appstore-ok, sajnos a keresőjük nem a legjobb. Ha nincs hozzá megfelelő marketinged, és nincs hozzá több százezres büdzséd, akkor nehéz dolgod lesz. Igazán motiváló vagyok, igaz? Sajnos most ezt nem tudom pozitívan leírni, ez a helyzet. Tudom mire gondolsz! A te applikációd brutál jó, már-már zseniális és biztosan sokan fogják letölteni, használni… oké, hajrá! De ez majd jusson eszedbe, mikor nem jönnek a számok.

Játék applikációk – 50 dollárba kerül egy fizetős felhasználó?

Tegyük fel, hogy valamilyen játékhoz kapcsolódó applikációval lépnél a piacra, és a bevételed abból származik, hogy vagy megveszik a játékot, vagy  játékon belüli vásárlást eszközöl. Ugye nem elég az, hogy valaki letölti az applikációt, azt még használnia is kell. És sajnos ez pénzbe kerül, mármint az, hogy időnként visszacsalogasd, emlékeztesd… Lehet bármilyen jó az applikációd, sajnos ezt nem tudod elkerülni. Ezért is meg fogsz döbbenni a számokon.

Liftoff 2017-es kutatása alapján egy appletöltő megszerzésének az átlagos (reklám) költsége 4,07 dollár (súlyozva), sőt freemium modell esetén 50 dollárba kerül az, hogy vásároljon is az applikáción belül a felhasználó. Tehát nem elég, hogy rávegyük arra, hogy használja (ami szintén költség), hanem még további költségünk lesz az is, hogy vásároljon az applikáción belül.

A legjobb 10 játékot egyébként naponta átlagosan 30 000-en töltik le. Ó-ó! Ugye tudod mit jelent ez? Azt, hogy ellenük kell versenyezned, mivel az ő felhasználóikra célzol te is. Biztos ilyen sokba kerül? Igen! Gondolj bele az olyan nagy cégek, mint az EA, Miniclip, vagy a King mind-mind sokkal nagyobb infrastruktúrával rendelkeznek, így nekik természetesen nem ennyibe kerül egy-egy felhasználó, hanem sokkal olcsóbb.

Mennyi bevételre számíthatunk?

Motiváló lesz a következő táblázat. Amiben azt láthatod, hogy a népszerű játék applikációknak most mennyi az átlagos egy napi játék bevétele az USA-ban. Tehát ez a cél.  Ezeket az applikációkat több millióan, sőt tízmillióan töltötték már le. Mi az érdekesség még ebben az ábrában? Azt gondolnád, hogy a Pokemon Go-t már senki nem használja? Aztán mégis van még napi 241 000 dollár bevétele (elmúlt 24 óra adata).

# FREE PAID GAME PUBLISHER PRICE REVENUE? NEW INSTALLS?
1 17 King Free $1,637,036 63,410
2 94 Supercell Free $1,227,264 27,417
3 10 Roblox Corporation Free $970,298 88,123
4 104 King Free $663,625 26,208
5 92 Supercell Free $470,131 27,652
6 Double Down Interactive Llc Free $299,973 12,915
7 Big Fish Games, Inc Free $289,409 13,999
8 194 Playtika Ltd Free $280,727 15,328
9 144 Peak Games Free $276,569 21,373
10 85 Niantic, Inc. Free $241,865 28,504
11 37 Peak Games Free $192,533 34,311
12 50 Kabam Free $160,630 32,742
13 30 Playrix Games Free $155,812 35,154
14 27 Epic Action Llc Free $149,900 40,459
15 74 Playdemic Free $144,130 29,828
16 19 Pixelberry Studios Free $136,213 56,332
17 23 Episode Interactive Free $132,127 47,519
18 130 Electronic Arts Free $128,703 23,056
19 Igg Com Free $118,325 14,128
20 102 Crowdstar Inc Free $97,589 26,443
21 199 Playtika Ltd Free $94,661 14,715
22 Pacific Interactive Ltd Free $92,269 13,098
23 Bandai Namco Entertainment Inc. Free $87,335 12,212
24 Electronic Arts Free $78,552 11,526
25 167 Playrix Games Free $69,586 18,584
26 Product Madness Free $67,597 12,426
27 Product Madness Free $67,538 14,014
28 1 Mojang $6.99 $65,512 9,372
29 Pocket Gems, Inc. Free $64,439 11,105
30 Phantom Efx Free $62,820 10,620

(Forrás: Thinkgaming)

Ötletek, hogy mivel tudod megkönnyíteni az indulásod, a gyorsabb vagy (és) stabilabb bevétel növekedést:

  • A listában látod, hogy a legtöbb bevételt a freemium modellben működő játékok hozzák, vagyis azok, amelyeknél játékon belüli vásárlásokat alkalmaznak.
  • Gondolkodhatsz olyan üzleti modellben, ami nem a szokásos appon belüli vásárlásokból, vagy az applikáció megvásárlásából tartja el az üzletet, hanem máshonnan van a bevételed.
    Ehhez kapcsolódóan már írtam is egy ötletet, tudod a társasjátékos: Hogyan indítanék be egy társasjáték startupot?
    Illetve van itt még jó ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek

Most jut eszembe, hogy még mi kapcsolódhat ehhez:

Az applikációknak tehát drága a marketingje, mivel az appstore-okban nehéz a keresés, így tényleg csak akkor jutnak el a felhasználókhoz, ha népszerűek, vagy sokat költenek. Tehát érdemes lenne olyan oldalt elindítanod, ami megkönnyíti az applikációk reklámozását. Kiindulásképpen ez például jó lehet: 71. ötlet – Szórakozz a mobilappokkal és közben keress pénzt

 

Forrás: Liftoff, HubSpot – Mobile Gaming Apps Report 2017