Mennyivel olcsóbb a Facebook marketing itthon, mint külföldön?

Mennyivel olcsóbb a Facebook marketing itthon, mint külföldön?

Már a címből sejtheted, hogy Magyarország a Facebook hirdetési költségben az olcsóbb országokhoz tartozik. Az utóbbi időben több nemzetközi Facebook kampányt is késztettem (terveztem), főleg osztrák, albán, görög és lengyel piacon. Ilyenkor mindig megkeresem természetesen az átlagos kattintási költségeket, hogy tudjunk mivel számolni, hogy mégis mennyi reklámbüdzsé kell majd. Nézzük az egyik forrásomat.

A fő forrásom az AdEspresso 2016-os negyedik negyedéves statisztikája. Sokan használják az oldalt, hogy onnan indítsanak Facebook kampányokat, így sok statisztikával rendelkezik az oldal a különböző országok kattintási költségeiről. Sajnos frissebb nincsen, de nagyobb változás az elmúlt egy évben nem történt, kb. 10%-kal emelkedtek a költségek. Ami biztosan látszik, hogy a top 25-be nem fértünk be. Saját statisztikáimmal kiegészítve, mi magyarok közvetlenül a görögök után szerepelnénk a listán, a lengyelekkel szinte egymás mellett, majd utánunk jön az albán és szerb térség.

Érdemes összehasonlítani a Google CPC költségeivel is. Máris látszik, hogy melyik országban melyik marketing csatorna lehet erősebb, vagyis Facebook vs. Google hirdetésben melyikben kell gondolkodni. Például Ausztriában sokkal drágább a Google hirdetés (vagyis a többi országhoz képest a rangsorban ott előrébb is van) és ott a dobogón is van a szomszédos ország. Erről itt olvashatsz: Mennyire drága itthon a Google hirdetés? Mennyi külföldön? A környező országokban?

Forrás: AdEspresso
Fotó: brilliantmaps.com

Kommentek