Miért használnak az emberek több közösségi oldalt is? Ez lesz a trend? Melyikre fókuszálj a marketingedben?

Miért használnak az emberek több közösségi oldalt is? Ez lesz a trend? Melyikre fókuszálj a marketingedben?

Időt és pénzt fektetünk abba, hogy a céges közösségi oldalainkat felhúzzuk, menedzseljük, aztán egyszer csak az emberek úgy döntenek, mást használnak. Azonnal felesleges munkának tűnhet. Vagy most már ez nem fenyeget minket? Vajon 3-5 év múlva is a Facebookot használják az emberek? A vállalkozások marketingjének szerves része már a közösségi marketing, és bizony nem mindig azonnali megtérülése van, hanem ahogy már írtam mind időben, mind pénzben befektetést igényel. Melyik közösségi oldalakat érdemes használnia ma egy hazai vállalkozásnak, hogy megérje neki a marketing és ne érezze azt, hogy feleslegesen dolgozott vele?

Észrevehető, hogy az elmúlt 1-2 évben már teljesen kialakultak idehaza azok a social csatornák, amik kedveltek az emberek körében. Ez nem véletlen, mert hiába a közösségre alapoznak ezek az online megoldások, az új szereplők megjelenése már egyre nehézkesebb és költségigényesebb. Tehát bebetonozták magukat a jelenlegi piaci szereplők, és bár vannak országonként különbségek, hogy hol melyik a népszerűbb, jól látható, hogy itthon melyik oldalakra kell koncentrálnunk.

Youtube – Facebook – Instagram – (+LinkedIn)

Itthon ezt a négyet használják a legtöbben és legaktívabban. Sőt ezek között látszik legjobban a párhuzamos használat. Mire gondolok? A felhasználók szempontjából nézve: Például aki a Youtube-on követ egy videóst, ő követi az Instagramon is. A népszerű vloggerek Instán is nagy követőtáborral rendelkeznek, tehát a videós platform felhasználói mind a két közösségi oldalt előszeretettel használják. A Facebookhoz tartozik az Instagram, amit egyébként a felhasználók között nagyon kevesen tudnak. Ez mindkét közösségi oldalnak előnyös, hát még a cégeknek, akik egy helyről tudják a hirdetéseiket kezelni. A Youtube szintén azért kedvelt a cégek marketingesei között, mert a már jól ismert Googlehoz tartozik.

  • Youtube – Az új TV, akár azt is mondhatnánk, mivel egyre többet használják az emberek, ami pont a TV időből vesz el. Az egyik kedvenc érvem a Youtube mellett, hogy azért érdemes elkezdeni a videómarketinget, mert ezt a szintet kevés cég lépi meg. Miért? Mert nincs tudásuk, pénzük, ötletük videókat készíteni. És pont emiatt olcsó! Huhh ez most kicsit ellentétes értelmű lehet, pedig pont így van. Érdemes a Youtubera is támaszkodni, főleg azért is, mert ott is el tudod érni organikusan az embereket úgy, hogy nem kell napi szinten posztolgatnod, hanem elég hetente egyszer. Tehát ott is érdemes kővetőtábor szerzésre is fókuszálni. Bár egy videó elkészítése több idő lehet, de érdemes belevágni. Én a Minnernél is nem vlog szerű videókat készítek, hanem műsor jellegűeket (tudod a Befektetőkereső show). Ha inspirálódnál, akkor itt tudsz >>> Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el
  • Facebook – A céges hírek, szöveges tartalmak terjesztésére az egyik legjobb platform. Igaz a Facebook folyamatosan nyirbálja az oldalak ingyenes (organikus) elérését, mellyel megnehezíti a dolgunkat, de még így is nagy lehetőség van benne, főleg akkor, ha jó a tartalmunk. A FB hirdetési rendszere pedig lehetővé teszi, hogy nagyon olcsó és hatékony kampányokat készítsünk. (FB tippek a cikk végén).
  • Instagram – Igaz a mondás, hogy “egy kép többet mond ezer szónál”. Na igen! Csak milyen kép lesz az, ami a cégünk 1000 szavát kiküldi az éterbe? Ez a nehéz az Instragramban, de aki ezt meg tudja ugrani, egy jó marketing csatornát kap, ami növelni fogja a forgalmát. Továbbá az Instagram nagyon jó eszköz arra, hogy brandet építsünk.
  • Linkedin – Az állás piacon kívül a B2B (vállalatok közötti üzlet) területen nagyon erős az oldal. Tehát ha vállalatoknak értékesítesz, érdemes ott is építeni mind a személyes, mind a céges profilod.

Hirdess jobban! Tippek, cikkek marketinghez