Milliókat, sőt, százmilliókat lehet keresni az online adatbázisok segítségével

Milliókat, sőt, százmilliókat lehet keresni az online adatbázisok segítségével

Régen még egy jól kezelt telefonszám-adatbázissal is több százmilliót lehetett keresni. Élvezték is az ilyen adatbázisokkal kereskedő cégek. Viszont a piac átalakult, és már nem ezek a legértékesebbek. Igen, a címből is kitalálhatod, hogy az online adatbáziskora gondolok, melyekkel most lehet igazán pénzt keresni. Ez a cikk azért is került két kategóriába, mert bizony két területet is érint.

Üzlet

A különböző technológiai megoldásoknak köszönhetően a cégek tudják gyűjteni az online felhasználók adatait, illetve azokat különböző szempontok szerint (kor, nem, érdeklődési kör, település) külön is tudja választani. Mikre gondolok?

  • Hírlevél adatbázis (ilyet bárki tud építeni, és megfelelő szabályokon belül továbbértékesíthető). Ilyet saját magunk is tudunk tehát építeni, és ebből profitálni.
  • Google és Facebook adatbázis: A nagy tech óriások mind – mind folyamatosan gyűjtik az információkat, melyeket korlátozva a hirdetők rendelkezésére bocsájtják.
  • Hagytak kiskaput. Ezek a nagy cégek viszont hagytak lehetőséget arra, hogy nem csak konkrét hirdetésre használhassák a cégek ezeket az adatokat, hanem akár valamilyen formában továbbadni azokat.
    Mondok is erre példát, mert ez érdekelhet téged a legjobban.

    • A Minner-en szinte pontosan meg tudom mondani, mennyi vállalkozó olvas, abból mennyi férfi/nő, mi érdekli őket…, és bizony ezt használjuk ki a reklámozóimmal. A meglévő több százezres olvasói adatbázisra is építünk. Tehát bloggerként, médiatulajdonosként sokkal könnyebb most ilyen formában értékesíteni az adatbázist úgy, hogy közben nem is adod át konkrétan az adatokat.
    • De ugyanez igaz lehet nagyobb követőtáborral rendelkező, Instagram vagy Facebook követőtáborral rendelkező influencerekre is.

Tőzsde

Már néhány éve sulykolom, hogy bizony a Facebook részvény nagyon jó választás, mint befektetés. Azóta 2 milliárd fölé nőtt az aktív felhasználók száma a legnagyobb közösségi oldalon, aminek köszönhetően azonos módon nőtt a részvényárfolyamuk is. A Google a felhasználói adatbázis mellett még a legnagyobb keresőadatbázist is magáénak tudhatja. Jelenleg megkerülhetetlenek ezek az oldalak online marketing területen, és ez így marad 3-5 évig minimum. Ez tudod. mit jelent? Igen. Irány a tőzsde!

A Minner tőzsde rovatát támogató HotForex brókercégnél kereskedni tudsz a Facebook és a Google részvénnyel, alacsony költségek mellett. Ide kattintva be tudsz regisztrálni a céghez.