Néhány éve indult az USA-ban a mozibérlettel foglalkozó cég, és már 2 millió előfizetője van

Néhány éve indult az USA-ban a mozibérlettel foglalkozó cég, és már 2 millió előfizetője van

Az elmúlt egy-két évben többször is olvastam, hogy hiába termeli a sikerfilmeket Hollywood, a mozi népszerűsége csökkenőben van az USA-ban. Egyébként ez még nem is lenne akkora probléma, mert több ilyen kisebb hullámvölgy is már volt a mozitörténelemben. Az emberek többsége még mindig szeret moziba járni, a filmeket nagy vásznon nézni, profi hangzással, képi világgal. Viszont egy új trend ide is elért, ami már elérte a zeneipart, vagy például a TV-s filmipart, méghozzá a korlátlanság élménye egy havidíjért. Egy új ötlettel állt elő egy cég.

Mozibérletet, előfizetést értékesítenek. Jelenleg havi 7,95 dollár értékű előfizetésért napi egy filmet megnézhetnek a közelünkben lévő mozikban (csak 2D-s filmeket). Csak az adott napon elérhető filmekből válogathatunk, nem tudunk előre foglalni (Ismerős? Itthon hasonló napi korlátozással működik a Ma Este Színház, csak ott még nincs előfizetés). Az elmúlt egy hónapban 500 000 új előfizetője lett a MoviePass-nak, és így már 2 millió aktív felhasználója van.  Szóval most már lassan megkerülhetetlenek lesznek.

Nem volt mindig “korlátlan”

Amikor 2011-ben elindult a cég, akkor először inkább csak segítettek mobilon keresztül megvásárolni a mozijegyeket. Aztán jött a váltás 2016-ban. Mitch Lowe-t nevezték ki vezérigazgatónak, aki korábban a Netflix vezérigazgatója is volt. Innen nem nehéz kitalálni, hogy miért is ment át rövid időn belül nagyobb változáson az üzleti modell. Nem akarták azonnal felrázni a piacot, így fokozatosan vezették be, a szinte korlátlan mozilátogatást. Először csak 2-3 filmet adtak havi 15-20 dollárért, majd fokozatosan álltak át egyre több filmre. A fokozatosság meg is hozta a sikert, és most elérték az említett 2 milliós előfizetői számot.

“Korlátlan”

Sajnos nem látunk bele a statisztikájukba, de nem is kell, mivel nem életszerű az, hogy a felhasználók nagy része mindennap elmenne moziba. Így ezt jól ki tudják használni. Az viszont biztos, hogy a havi 3-5 mozira így már beülnek az emberek (fogok kérni tőlük emailben statisztikát). Fontos az is, hogy csak 2D-s filmeket lehet így megnézni.

Árt a piacnak?

Arra is gondolhatnánk, hogy árt-e a piacnak. De gondolj bele, hogy így olyan filmeknek a látogatottságát is megtöbbszörözi, amit amúgy csak 10-15 fő nézne csak. A mozik többségének egyébként is a büfé szolgáltatásból van a legtöbb profitjuk. Tehát többen fognak menni a moziba, és kiszámolva még a jegybevétel is ugyanannyi lehet. A 3D-s filmekre pedig nem vonatkozik az előfizetés, mert csak a 2D-seket lehet nézni. Bár a cég még veszteséges, most már van annyi felhasználója, hogy a mozikkal és a filmgyártókkal tárgyalni tudjon (olcsóbb jegyekért, szponzorációról…)
Gondolj bele! Nincs is annyi film, hogy 3 hónapon keresztül mindennap tudj nézni egy filmet. A havi közel 2000 forint pedig elég jó ár arra, hogy megnézz havi 3-4 filmet.

Mit tanulhatunk ebből?

Hogy érdemes új üzleti modellekben gondolkodni, sőt, már kiépült szektorra ráépíteni. Érdemes ellesni azt is tőlük, hogy fokozatosan építették be a “korlátlanság”-ot a szolgáltatásukba. Ezzel a felhasználók is azt érezték, hogy a cég folyamatosan megújul, és sokkal könnyebb volt kísérletezni.

Ehhez hasonlóan felépült ötleteket olvashatsz a Minneren, továbbá a “Hogyan indítanék el egy …xy … startupot ” cikksorozatban:

Forrás: Engadget