Még mindig az egyik legnépszerűbb a Facebook a marketing csatornák között, de mióta egyre jobban csökkentik az eléréseket, a cégek keresik az alternatívákat. Amiért a vállalkozások bedühödtek és mérgelődnek az, hogy sok pénzt, időt és energiát öltek bele az utóbbi 3-4 évben abba, hogy nagy követőtábort szerezzenek és az így felépített követőtábort elérjék később már ingyen, organikusan, de a FB egyre jobban visszavette a megjelenéseket. Azt is mondhatjuk, hogy újra felerősödhet a többi marketing megoldás, amit eddig hanyagoltak a cégek.  Vágjunk is bele!

Mi a baj a Facebookkal?  – Fontos!

Semmi baj, sőt érdemes is használni. . Ahogy a Facebook elkezdte csökkenteni az organikus eléréseket, a vállalkozások bizony kicsit jogosan is dühösek lettek. Az az igazság, hogy mindkét félnek igaza van. A Facebook oldaláról is megnézve a dolgot, nekik azért van most nehéz dolguk, mert csak egy meghatározott számú posztot tudnak az emberek elé tenni, és így a rengeteg tartalom, amit a cégek kreálnak, nem biztos, hogy eljut az emberekhez. A FB -nak az elsődleges célja az, hogy a felhasználói jól érezzék magukat. Rá kell jönnünk, hogy nem szabad csak egy marketing csatornára hagyatkoznunk. 

Youtube

Az egyik kedvenc érvem a Youtube mellett, hogy azért érdemes elkezdeni a videómarketinget, mert ezt a szintet kevés cég lépi meg. Miért? Mert nincs tudásuk, pénzük, ötletük videókat készíteni. És pont emiatt olcsó! Huhh, ez most kicsit ellentétes értelmű lehet, pedig pont így van. Érdemes a Youtubera is támaszkodni, főleg azért is, mert ott is el tudod érni organikusan az embereket úgy, hogy nem kell napi szinten posztolgatnod, hanem elég hetente egyszer. Tehát ott is érdemes kővetőtábor szerzésre is fókuszálni. Bár egy videó elkészítése több idő lehet, de érdemes belevágni. Én a Minnernél is nem vlogszerű videókat készítek, hanem műsor jellegűeket (tudod, a Befektetőkereső show). Ha inspirálódnál, akkor itt tudsz >>> Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el

Google, SEO, Értékelések

Milyen érdekes, hogyha hátrébb sorol a Google, akkor nem őt szidjuk, hanem megpróbálunk megoldást találni, hogy újra az első oldalon legyünk. Szóval alkalmazkodunk, dolgozunk rajta (ezzel szemben a FB-ot szidjuk).  Na visszatérve! Egy jól kezelt weboldalnak aranybánya a Google, és az onnan jövő organikus elérés. A témában írt cikkem: Fizetnél 500 000 forintot azért, hogy ingyen látogatóid legyenek? Nem véletlen ez a cím. Figyeld a cikket!

Hírlevél, email, chatbot

A FB elérések csökkenése miatt továbbra sem kell elfelejtenünk a hírlevelezést. Sokan nézik még mindig az emailjeiket, és a többi marketing csatornával összekötve még hatékonyabb kampányokat tudunk készíteni.

Apróhirdetés, kuponos oldalak

Na igen! A másik, amin mindig rugózok. Hogy használjátok a rég elfeledett marketing csatornákat is. Én magam meglepődtem, hogy az apróhirdetéseken keresztül mennyi emberhez el tudunk jutni, sőt még nagyon jók ezek az oldalak keresőoptimalizálás szempontjából is (pl. a Jófogás). Másik pedig a kuponos oldalak. Ha egy ajánlattal bemész, akkor új vásárlókat tudsz szerezni. Erre jó példák >>> 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek

Még több marketing tippet szeretnél? Ezt a cikket neked írtam >>> Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

Fotó: Aurelien BLAHA/Youtube

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!