Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 10. rész:  Magyar közösségi finanszírozó oldal, vagy mi… Rocketside.me

Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 10. rész: Magyar közösségi finanszírozó oldal, vagy mi… Rocketside.me

Közel 1 évvel ezelőtt egy újabb magyar közösségi oldal indult útjára, ez a Rocketside.me Erről írtam a Minneren is, sőt arról is, hogy miért fog sajnos meghalni az ötlet. És ez így egyéves távlatban be is bizonyosodott. Amit természetesen sajnálok, de találkoztam is a tulajdonossal akkor, és hosszasan át is beszéltük, mit lehetne javítani rajta, de igazából utána semmi változás nem történt. Nézzük tehát az okokat, és hogy milyen jó lehetőség lehet számodra.

Rocketside.me
Olyan közösségi finanszírozó oldal, mint a külföldön már befutott Kickstarter, vagy az Indiegogo.  A tulajdonossal beszélgetve kiderült, hogy ezt csak egy ugródeszkának szánta, vagyis ezt az oldalt. Ő olyat szeretne megvalósítani, amit sajnos még a magyar törvényi keretek nem engednek, hogy nem a terméket előlegezed meg a közösségi finanszírozásban, hanem magából a startupból vehetsz részesedést. Így maradt az alap verziónál, amit viszont ugyanúgy nem sikerült beindítania, mint az elődeinek. Kik voltak az elődök? Részben a magyar startup közösség nagy gurujai indították az indulj.be, kezdheted.hu oldalakat. Milyen fura igaz? Pont, akik ismerik a startupokat, ők nem tudnak működtetni egy ilyet. Természetesen ilyenkor beállhat az is, hogy annyira szerelemesek voltak az ötletükbe, elfelejtették azt, amit amúgy ők is “oktatnak”, hogy mindig a piachoz kell igazítani a terméked, szolgáltatásod, a motyód.

Fő problémák
A rocketside.me is ugyanarra a sorsra jutott, mint az előzőekben említett oldalak, mert nem jól tálalta a magyar közönségnek. Erről ebben a cikkben már írtam: Miért nem lettek sikeresek itthon a közösségi finanszírozó oldalak? (pl. indulj.be – már megszűnt).  Ezt nem is részletezem tovább. Továbbá az oldallal nem is foglalkoztak úgy, ahogy kellene, tehát a bukás borítékolható volt.

Megoldás

A közösségi finanszírozást máshogy kell tálalni itthon, így mindenki megérti, és az oldal látogatottságával sem lenne gond, a projektek beindulnának itthon is. A Minner vállalkozás ötlet rovatában a 41. ötlet erről is szól: Early bird, vagyis bevezető, új termék megvásárlását közvetítő weboldal , sőt ha lejjebb görgetsz egy még jobb ötletet olvashatsz, amit a Minner Facebookján olvashattál, de ide is beszúrtam.

Amit az emberek nem értenek meg, azt nem is fogják megvenni. Az ismereteik is nagyban befolyásolják azt, hogy mi motiválja őket, mi az, amit megértenek. A képlet tehát egyszerű: Itthon is sikeres lehet egy ilyen oldal, ha egy picit a népszerű kuponos oldalakhoz hasonlítjuk, igaz ezzel elveszíti picit a startup feelinget, de az kit érdekel. A lényeg, hogy sikeres projektek induljanak, kezdő vállalkozók itthon szerezzenek forrást, a vevők megkapják a termékeket…

Ezért érdemes követni a Minner FB-ját, mert extra tartalmat olvashatsz rajta!

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie