Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál

Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál

A cikk sorozat első részében is láthattad, hogy egy már elhalt ötletből is ki lehet hozni egy újat. A kudarc nem jelenti azt, hogy adott ötlet nem működne, lehet egyéb okok vezettek a vállalkozás bezárásához. A Coolquestről még én is írtam, mivel láttam potenciált benne. Az alapötletet külföldről vette a csapat, ilyen például a Taskrabbit. A kezdeti látogatószám elég volt ahhoz, hogy megjelenjen pár munka, aztán később a látogatottság elapadt, és az vállalkozás lehúzta a rolót. Nézzük is meg miért, és mit lehetett volna belőle kihozni, ha egyáltalán lehetett valamit.

Coolquest – feladatközvetítő, alkalmi munka portál
A weboldal 2014. júliusában indult. A Coolquestet két szerepben lehetet használni: megbízóként és a feladatvállalóként. A több szabadidőhöz a megbízó juthat. A meghirdetett feladat megoldása során a feladatvállaló saját idejét fordítja arra, hogy a megbízónak időt takarítson meg, aki a kapott időért cserébe pedig pénzt fizet a feladatvállalónak. Tehát lényegében alkalmi munka portál volt.

Probléma
A Coolquest előnye elvileg abból származott a külföldi oldalakkal szemben, hogy a megbízó előre döntötte el, mennyit ad az elvégzendő feladatért. Az üzleti modell viszont nem teljesen működött itthon, ennek okát az insiderblog kommentelője fogalmazta meg a legjobban, sőt ő előre látta a kudarcot:

forrás: insiderblog.hu

forrás: insiderblog.hu

Ennél jobban nem is lehet megmagyarázni, szóval Tom előre látta azt, ami bekövetkezett. Ha az üzlet beindult volna, most is működne a weboldal.

Hibáztak?
Nem, a piaci ötlet megállja a helyét, mivel hasonló befutott oldal nincs itthon még. Maga az üzleti modell miatt halt el, ha valamilyen bevétele származott volna az oldalnak, akkor lett volna tőke reklámozni, sok látogatóból pedig könnyen lehetett volna felhasználókat szerezni. Az, hogy egy ötletet valaki rosszul valósít meg, még nem jelenti azt, hogy a piacon nincs helye. Meg kell vizsgálni azt, hogy a kommunikáció megfelelő e, és az emberek megértik e azt, hogy milyen előnyük származik belőle. Erre is hoztam már példát a Minneren: Miért nem lettek sikeresek itthon a közösségi finanszírozó oldalak? (pl. indulj.be – már megszűnt)

Mit lehetne kihozni ebből az ötletből, hogy működjön?
A Minner vállalkozás ötletei között egy ehhez hasonló is található:
53. ötlet: Időbarter weboldal, add bérbe az idődet, és te is kapsz érte időt, amit felhasználhatsz.
Egyrészt a kommunikáció más lenne, máris több embert be lehetne vonni.

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie