Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? 4. rész: Bérelheted.hu

Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? 4. rész: Bérelheted.hu

Igaz, hogy elvileg a berelheted.hu weboldal még mindig működik, vagyis elérhető, de azon valós ajánlatok nem igen futnak. Szóval, több mint féléve nem voltváltozás az oldalon, így már kimondhatjuk a weblap nem üzemel. Tudnod kell, hogy hiába van egy jó ötleted, attól még a kivitelezés a lényeg, és ha nem jól menedzseled a jó ötlet se ment meg a kudarctól. A bérelheted weboldalon a béta jelzés is kint volt, letesztelték, ők úgy látták nem kell ez senkinek. Nézzük meg mi volt a probléma velük, és mit lehet kihozni az ötletből 

Bérelheted.hu
A weboldalra feltölthetted több kategóriába is azt, hogy te mit adnál bérbe, a béta időszak alatt ingyen ki is tehetted. Maga az ötlet jó is volt, mivel ilyen a piacon hiányzik, és jól eltalálták ezt a nagy bérbeadós dolgot, mindenki most megosztáson gondolkodik, Airbnb, Uber…

1. Probléma
Ha nem ismerik a céged, terméked, nem is fognak vásárolni tőled (by Mándó Milán). Ezt most önző módon magamtól idéztem, egyik marketing anyagomból. És sajnos ez a helyzet ennél a cégnél, nem hallott róla elég ember, és így a felhasználók száma nem nőtt. Nem volt megfelelő stratégiájuk erre, ha lett volna, most nem írnék róluk ebben a cikksorozatban. Nagyon kevés ötlet van, ami egyből eladja magát és csak úgy megrohamozzák a felhasználók. Szerinted a Facebook sikeréért mennyi millió dollárt kellett reklámra, marketingre költeniük? Na, de folytassuk a cikket.

2. Probléma
Tálalás. Sajnos a felhasználóknak nem tálalták az oldal előnyeit, se a bérbeadók, se a bérlők számra.

3. Probléma
Egyből az egész országban elindítani egy ilyen szolgáltatást? A legrosszabb ötlet volt. A felhasználók valószínűleg városon, településen belül fogják igénybe venni a szolgáltatást. Nyugodtan elég lett volna csak Budapesten, vagy valamelyik nagyobb városban elindítani a tesztet, és ha jönnek a számok úgy növekedni. Olcsóbb is így reklámozni.

4. Probléma
A marketingbe nem adtak bele valamit sokat.

Hibáztak?
Igen, egy jó ötletet nem tudtak megvalósítani. Sajnos nem mindenki való vállalkozónak ezt tudnod kell. Ha menne a szekér, most nem ebben a cikkben lennének.

Mit lehetne kihozni ebből az ötletből, hogy működjön?
A 12. ötletnél szinte egy az egyben erre gondoltam, amit a bérelheted.hu létrehozott. A mostani probléma leírásokból máris láthatod, milyen dolgok kellenek ahhoz, hogy ez működőképes legyen. Először csak egy városban teszteld le. Tálald sokszor az előnyöket. A média is felkapná az biztos most, hogy az Uber, Airbnb-vel vannak tele a hírek. Az ötlet tehát jó, már csak egy jó marketing és egy jó menedzsment kell hozzá.

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie

Fotó: Bérelheted.hu