Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu

Dátum

Megosztás

Ha látogatod a vállalkozás ötleteimet, akkor többször is olvashattad azt, hogy az étel az egyik olyan dolog, amire ösztönösen felfigyelünk. Így az olyan weboldalak, amik főleg ételekkel, receptekkel foglalkoznak eleve előnnyel indulnak. A Startup kudarcos cikksorozat 8. részében a Miteszel.hu -t mutatom be. Sajnos hiába volt előnyük, néha maga a vállalkozás menedzselésének hiánya okozhatja a kudarcot.

Miteszel.hu
A weboldal már nem működik, utoljára 2012 nyarán volt értelmezhető tartalom rajta (web.archive.org).
Ezt írták akkor magukról, a „mi ez” menükjükben: „A miteszel.hu egy közösségi oldal, ahol megosztjuk egymással a napi étkezési szokásainkat Keressük a leginkább kedvelt ételeket Az ételekről készített fotóinkat is megosztjuk, hogy mások is kedvet kapjanak egy klassz kajához. Végül az egészről jól megmondjuk a véleményünket
Mi ez a miteszel.hu?
Az egész egy vasárnapi ebéddel kezdődött. Zöldborsófőzeléket ettünk, és elgondolkoztam, hogy vajon hányan esznek ma zöldborsófőzeléket rajtunk kívül. A gondolat szöget ütött a fejembe és mire vége lett az ebédnek, kialakult a koncepciója egy olyan oldalnak, amelyen rögzíteni lehet, hogy ki mit evett. Pár óra programozás után elkészült az oldal, ami jelenleg béta verzióban fut, kisebb hibák előfordulhatnak.

Az ötlet egyszerűen zseniális, majdhogynem recept oldal. Egy kis furcsaságot találtam, míg a weboldal nem üzemel, addig a Facebook oldalukra érkeznek a posztok. Valószínűleg megmaradt hobbi szinten a Facebook oldal üzemeltetése, most nem is ez a lényeg, a weboldal és a koncepció sikertelenségét, kudarcát vizsgálom. A Facebook oldaluk amúgy sem egy nagy főnyeremény, abból profitjuk nem lesz.

1. Probléma:
Ahhoz képest közösségi oldalként is funkcionált, vagyis a közösségre épít az emberek aktivizálásban nem volt otthon. A csúcson napi 500 fő nézte naponta weboldalt. Bevallom ez elég karcsú szám ahhoz, hogy ételekkel volt telepakolva a weblapjuk. A médiaajánlatukban 80 000 Ft + áfá-ért adtak egy bannert, pont akkor, amikor már a bannerek kora lejárt. Főleg úgy, ha erre nem volt megfelelő ügyfélszerzési stratégiájuk, márpedig az oldal halott, szóval nem volt. Pont.

2. Probléma
Attól, hogy előnnyel indulsz, és van egy jó ötleted, még nem jelenti azt, hogy sikerre is tudod vinni. Sajnos a bannereken kívül más koncepciót nem találtam a cégnél, pedig pár évvel ezelőtt üzemeltek, amikor már a Youtube csatornák éltek és virultak. Étel >>> Youtube >>> újabb előny

3. Probléma
Nem jött bevétel, így okosan bezárták a weboldalt. Amit ha így nézünk jó döntés volt számukra.

Hibáztak?
Igen. Az ötlet jó volt, de egy vállalkozónak folyamatosan termék, szolgáltatás fejlesztésben kell lenni. Ha látszik, hogy nem megy valami, akkor azon változtatni.

Mit lehetne kihozni ebből az ötletből, hogy működjön?
A 87. üzleti ötletemet olvastad? Bemásolok ide egy részt, amivel jól bemutatom még milyen extra lehetett volna, ami nem csak a receptappoknál lehet jók hanem a Miteszel.hu weboldalnál is lehetett volna haszonsítani:
„Jah, és én ráállnék olyan kooperációra, hogy például megkeresném a Lidl-t, hogy a Lidl Konyha recepteket kiemeled, ezért ők meg fizetnek X tízezer összeget. Ez egy ötletmorzsa, tehát gondold tovább, extra funkciók… Pl. bejelölöm a receptet, és utána beírja naptárba vagy valamilyen appba (pl. Evernote), hogy mit kell vennem…
Ne felejtsd el, hogy hozzá kapcsolhatod a 68. ötlethez, ami a Saját főzőműsor Youtube-on. „

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés

[sam id=”40″ codes=”true”]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!