Többen használják a Starbucks mobilfizetési megoldását, mint az Apple Pay-t vagy a Google Pay-t az USA-ban

Többen használják a Starbucks mobilfizetési megoldását, mint az Apple Pay-t vagy a Google Pay-t az USA-ban

Az amerikai felhasználók körében egyre népszerűbbek a mobilfizetési megoldások. Egyre több üzlet, vállalkozás lesz elfogadóhely, vagyis tudnak fizetni például iPhonejukkal (Apple Pay), vagy Androidos mobiljukkal (Google Pay). Az eMarketer egy érdekes 2018-as becslést hozott nyilvánosságra. Figyelemre méltó, hogy a Starbucks mobilfizetési megoldását többen használják, mint a nagy techcégek megoldásait. Természetesen a Minner tovább kutatott, és meg fogsz lepődni, de ezen a területen Afrika már előrébb jár. Hogy áll a lista? Mennyien használnak az USA-ban mobilfizetést?

Mobilfizetés felhasználók száma, rangsor – USA

A Starbucks éri el a legtöbb felhasználót, 23,4 milliót. Az applikációján keresztül úgy lehet fizetni, hogy előtte feltöltjük az egyenlegünket. Ez igazából mindig a kérdés, vagyis hogy kerül át a pénz a Starbuckshoz. Az applikációt összekötik a felhasználók a bankkártyájukkal, majd a kívánt összeggel feltöltik az egyenlegüket, amiből vonja majd le a pénztárnál a Starbucks az aktuális vásárlás összegét. Tehát előbb töltik fel az egyenleget, minthogy költenének. A Starbucks részvényhez kapcsolódóan lent még írok, de először jöjjön a lista és egy kis Afrikai megdöbbentő adat. Így néz ki a pénzfeltöltés:

A lista (USA felhasználók száma)

Starbucks  – 23,4 millió felhasználó
Apple Pay – 22 millió
Google Pay – 11,1 millió
Samsung Pay – 9,9 millió

Ha a világot nézzük, akkor Afrika mindenkit beelőz a mobilfizetés terén

Afrikában egyszerűen kihagyták a bankkártyás fizetést, és egyből a mobilfizetésre ugrottak. Jelenleg 27 millióan használják az M-Pesa mobilfizetési rendszert. Ezt a Safaricom üzemelteti, ami a Vodafone afrikai leányvállalata. Egy régebbi cikkben írtam is róla, hogy valójában ott megvalósult a Lopott idő című film, vagyis percekkel fizetnek egymásnak az emberek, vagy éppen a boltban. Létrehoztak egy olyan megoldást, aminek köszönhetően még nagy IT beruházás sem kell, egyszerűen csak a felhasználók a mobiltarifájukhoz, egyenlegükhöz tartozó perceket el tudják másnak küldeni, telefonszámról – telefonszámra. Már-már ebben mérik a pénzt is. Erről itt írtam még: Afrika a legfejlettebb a mobil bankolás terén?

Starbucks és a tőzsde

A kis érdekesség után jöjjön a mi pénztárcánknak is fontos dolog. Mondanom sem kell, hogy ez, hogy ennyi felhasználó használja egy cég, üzlet mobilfizetési megoldását, óriási előny a többi hasonló piaci szereplővel. Nem is beszélve arról, hogy így elérte a cég, hogy előbb érkezzen be hozzá a pénz, minthogy azt elköltsék a felhasználók. Az utóbbi 2016 óta oldalazik a részvény és nem tud kitörni az 53 és 63 dollár közötti ársávból. Most egy olyan alakzat alakult ki, ami meglökheti az árfolyamot és újra emelkedő trendbe léphet.

 

 

Forrás: FastCompany, Bitport, eMarketer
Fotó: Jay/Flickr