Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

Dátum

Megosztás

Akár online vállalkozási ötletet keresel, akár kreatív, akár hagyományos üzleti ötletet, a 2021-es üzleti trend gyűjteményben meg fogod találni. Akár kezdőként, akár működő vállalkozással rendelkezel, jó kiindulási pontokat kapsz. Több hónapja készítem, kutatom az új ötleteket, beszéltem adott piacon több szereplővel is, piackutatásokat kerestem, hogy biztosan a legjobbat kapjátok. Azokat a fő üzleti területeket fogjuk érinteni, amivel 2021-ben sikereket érhetsz el. Az a jó ezekben az üzleti ötletekben, hogy bár adott évre vonatkozik, de legalább 5 évig érvényesek maradnak. Mikor újítsunk, ha nem akkor, amikor a piac bizonytalan! Változó környezet, új lehetőségek! Lássuk is őket!

Aranyat érő üzleti ötletek – 2021

Először jöjjön a lista, majd mindegyikről hosszabb leírás alatta, vagyis bővebben (a podcast-hoz is segítség, beírtam hányadik perctől beszélek az ötletről, igen hanganyag is van):

Készítettem egy podcastot is, amiben beszélek mind a 8 ötletről. Hallgasd meg! Spotify-on itt éred el, és Apple Podcast-ban itt, vagy az alább lejátszón:

Részletesen az egyes vállalkozási ötletek 1-8.:

1. üzleti ötlet: Celebek, influencerek, Youtube-erek, híres emberek webshopját, vállalkozását üzemeltető cég, vállalkozás 

2023 januárjában frissítettem ezt az ötletet!

Érdekes trendre lettünk figyelmesek 2020 utolsó negyedévében. A celebek, híres emberek, influencerek úgy indítanak be egy vállalkozást, hogy az üzemeltetést kiszervezik. Ezt nem véletlen teszik, hiszen a szponzorok mennyisége egy idő után elér egy korlátot a csatornáikon (Youtube, Instagram, Facebook) és rájönnek, a sajátból is nagy pénzt szerezhetnek.

#példa: Erre egy jó példa Darai Andrea (Kasza Tibor felesége) webshopja a Mankershop, amit változóan vagy a Dora Natura webshop tulajdonosa, a Dora Natura Kft. üzemeltet vagy éppen most a LifeT!LT Food Kft. (a cikk megírásakor változott), sőt azóta az említett üzemeltetőket felváltotta Kaszáék cége. De a bérgyártó például azonos volt, aki a Dora Natura vagy Lifetilt termékeit is készítette.

#példa: Így 2023-ban már írhatjuk Dancsó Péter által piacra dobott Hypernova termékeket. Ahol kiemelném az Evolvens kollaborációt, ami a magyar óramárkának is egy nagy dobás. Lásd cikk itt: Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe

Nos hasonló területen (belsős információ) lesz most például egy celebnek ruhakollekciója, amit természetesen csak részben az adott celeb tervez, csak a nevét adja, de akar hozzá shopot is. Az értékesítést, gyártást, üzemeltetést, mindent egy cég végez (majd a tiéd). A marketing pedig legtöbbször a többségében „netcelebek” dolga. 

Az ötlet tehát itt az, hogy mi vagyunk az üzemeltető cég, vagy akár bérgyártó. Legtöbbször kereskedelembe vágnak bele, de itt fontos tudni, hogy a profitlehetőség elég magas benne, hiszen az árakon van egy kis celebfelár. Megállapodás lehet az árrés egy része, kicsit affiliate partnerprogramhoz hasonlóan, de a celebnek biztosabb hátteret ad, hogy a weboldal az ő kezében van. Másik megoldás: közös cég alapítása vele. Ajánlom gyártó cégeknek, működő webshoppal rendelkező cégeknek, kereskedőknek. Lehet itt persze tágabban is gondolkodni, akár elővenni a bérgyártást is, lehet krémek, táplálékkiegészítők, müzli, ruha, cipő, csokoládé, ital (pl. vitaminvíz)…

A saját csatornájuk nem lesz elég. Érdekes lehet marketingügynökségeknek, marketingeseknek is megfogni ezt a piacot, mert a celebeknek, influencereknek a csatornájuk közönsége kevés lesz, hogy igazán fel tudjanak mutatni eladási számokat.

2. üzleti ötlet: Csomagolóanyag kereskedő, webshop, egyedi csomagoló gyártó

Tudod ki kereste a legtöbb pénzt az aranyláz idején? Kedvenc példám szokott lenni, hogy az amerikai aranyláz csúcsán sem az aranyásók gazdagodtak meg igazán, hanem az őket kiszolgáló szolgáltató és termékgyártó vállalkozások (étel, ásó, nadrág…). Ilyen volt például a Levis farmer, annak az időnek köszönhette, hogy nagyobbra tudott nőni. 
Az e-kereskedelemben ilyen piac a futár, vagy például a csomagolóanyag kereskedő. Minden héten látok legalább 1-2 olyan posztot a webáruház, vagy üzleti csoportokban, ahol valaki csomagolóanyagot, dobozt keres. A hazai piacon egyik leggyorsabban növekvő piac az e-kereskedelem, tehát stabil lábakon áll a leendő piacod. És bár vannak versenytársak, mindig lehet jobban csinálni. 

Én is meglepődtem ezen a piacon, hiszen a Google -be beírva is azt hihetnénk telített a piac. Majd több száz kereskedővel, főleg webáruház tulajdonossal jutottunk arra, hogy igen ez jó irány lehet. Egyrészt bővül ez a terület, keresnek új csomagolóanyag beszállítókat a kereskedők, és ahogy írtam az ötletnél speciális igényeket szinte nem is tudnak kielégíteni.

#példa: Itt van például az elmúlt hetekben indult Aprófutár, ők mint a Netpincér, úgy szállítanak ki webshop megrendeléseket.

A nagyobb kereskedők inkább a standard méretekre mennek rá és a mennyiségre. Persze ez a piaci is még jó, de az egyedi csomagolóanyagok, dobozok piacában van még nagyobb potenciál. Amihez ők nem hajolnak le. Akár a hűtött termékeket nézzük, akár az egyedi csomagolást, dizájndobozok. Tudod, legyél te az, akire azt mondják: nála ez megvan! Persze árulsz standard dobozokat is. 
Mondok egy érdekességet! Amerikában már több helyen pozitívan számoltak be arról, hogy a visszaküldést is csökkenteni tudja az egyedi csomagolás. Ez pedig vonzó lehet a webáruház tulajdonosok szemében. Én leszek az, aki először ajánlani foglak a Minneres webshopoknak! A kínai importot ajánljuk ehhez. A legújabb 100 termékötletes videóban, a 26. ötletnél beszélünk erről, a ragasztószalagot hozzuk példának, és látva annál is és a többi csomagolóanyagnál is, megfelelő az árrés, versenyképes lehetsz! 

3. üzleti ötlet: RPA – Robotizált folyamatautomatizálás

400

Lényege, hogy programozás nélkül tanítunk be egy szoftvert különböző feladatok elvégzésére. Legyen az utalás, adatok rögzítése, másolása, számlakiállítás, e-mail küldés, adatok exportálása / importálása, de akár adatvizualizáció is (jelentések készítése)… Minden tehát, ami irodai dolgozónak ismétlődő folyamat lenne. Van több szoftver is, amivel ez megoldható, mint például az UiPath.
De itt nem állunk meg! Több olyan dolog is megvalósítható ezzel, amihez korábban programozó kellett volna, vagy több hónapos fejlesztés, ami mindössze 1-2 hétre csökken így. Már most látható, hogy amelyik cégnél elkezdték bevezetni, egyre több monoton munkát vettek át a robotok, és a munkavállalók az értékteremtő munkák felé fordulhattak. Igen ez okozhat munkakör átalakulást, megszűnést is. 
Több területen is ki lehet aknázni ezt az itthon még nem elterjedt technológiát (a Minner időben szól, ahogy tavaly a CBD termékeknél tettük):

  • szabadúszóként vállalunk folyamat / munka robotizálást
  • adatbányász céget csinálunk (alkalmas a szoftver arra, hogy adatokat keressen, rögzítsen akár tömegesen is), piackutatásra is alkalmas lehet, figyelésre, sőt be lehet tanítani neki még számolást is 
  • vállalkozást csinálunk arra, amiben nagyobb projekteket vállalunk, egy komplett cég folyamatait robotizáljuk, ahol tudjuk
  • olyan helyen lépünk be mi, ahol gyorsan kellene valamit megoldani, de még tart a fejlesztése az adott rendszernek. Áthidaló megoldás programozás közben

Feltétele persze, hogy ismerjük a programok használatát, de azt rövid időn belül el tudjuk sajátítani, itt inkább a folyamatok megismerésén, feltérképezésén, megtervezésén múlik minden és azok implementálásán. 
Ebben a cikkben erről az RPA technológiáról részletesebben. Óriási lehetőségek vannak benne! Kattints ide!

4. ötlet: A bútorpiac átalakulása. Használt bútor piac és a digitális bútorvásárlás újabb szintje

Ki is diktálhatná a bútorpiac trendjét, mint az IKEA. A közel 80 éve működő bútorgyártó cég két piacot tesztel éppen, vagy is inkább hármat: 

  • Kisebb üzleteket nyitnak, ún. pop-up store-okat. Ahogyan az e-kereskedelem többi piaci szereplőjénél is, itt is fontos a fizikai bolt megléte, kicsit közelebb a munkahelyekhez, a belvárosban.
  • Használt bútor piacba is belépnek, ahol is a visszavitt IKEA bútorokat felújítják, vagy újrahasznosítják. Ősszel nyílik az első olyan boltjuk, ahol csak használt, felújított bútorokat és fenntartható módon előállított termékeket lehet majd kapni. 2030-ra a vállalat termékei csak megújuló forrásból származó vagy újrahasznosított anyagokból készülnek.
    Minner ötlet: a használt bútor piac erősödését a jelenlegi gazdasági recesszió is előrébb hozhatja, és természetesen az ökotudatosság. Itt az a vállalkozás nyerhet, aki képes lehet valami jó ökobrandet megteremteni úgy, hogy közben pozitív érzést kelt az emberekben, ha a cég használt bútoraira gondolnak majd. 
    További ötlet lehet ennél, hogy a most divatos bútor piacterekhez hasonlót létrehozni, csak használt bútorokra, ahová a magánszemélyek is feltölthetik a bútoraikat (főleg apróhirdetés). DE! Itt ahogy a többi hasonló sikeres koncepciónál (piacterek) az előny a jó fotó, minőségi képek, és egyéb funkciók (pl. méretek, sőt méretek képen is, kereshető adatbázis).
  • Az üzleti modellre szintén nagy hatással lesz. Oslo városközpontjában a bevásárlóutcán nyílt meg az Ikea egyik kis boltja, egyben tervezőstúdiója. Az oslói tervezőstúdió, amelyben a vásárló az áruházlánc kínálata alapján megtervezheti a lakása minden zugának berendezését. De ez még csak kísérlet, igaz nem véletlen vezetik be, az online tervező eszközök népszerűek a felhasználók körében.
    Minner ötlet: Látva az egyik Minner vállalkozó sikerét az online gardrób tervező piacon, egyértelműen érdemes ezzel foglalkozni. Ahogy az IKEA-nál, a boltokban a labirintus célja az, hogy sokáig maradjanak a felhasználók, úgy az online bútoreladásban a felhasználók hosszú ideig lekötésének egyik praktikus módja az online tervező. Persze, ahogy olvashattad itt a gardróbos példát, nem véletlen azzal kezdte a vállalkozó, azt még könnyebb megtervezni és a vevőnek legyártani. Más bútorelemeknél ez kicsit nehezebb, de látjuk majd az IKEA-nál, hogy ő szintén hasonlóan csinálja. Megtervezi a felhasználó, megrendeli, majd otthon összeszereli. 
    Gondolkodj! Mit lehetne így eladni! A bútortól egészen a függönyig gondolkodhatsz, és akkor még az ágyakról nem is beszéltünk. És itt máris eszembe jutott a Casper matracos cég, aki igazán inspiráló példa lesz ezen a piacon (olvasd majd el): Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben

Ezzel kapcsolatos cikk a Minneren: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

5. üzleti ötlet: Újgenerációs termékkereső oldal, piactér, határok nélkül

A hazai webáruházak, az e-kereskedelem egyik sajátossága, hogy a marketingcsatornák dobogós helyén szerepelnek az ár-összehasonlító oldalak. De csak azért, mert eddig nem volt más! A fogyasztók termékkínálatot keresnek, ezt adják nekik az újgenerációs platformok. És imádják őket!  Az ár-összehasonlító oldalak rendszerét, úgy gondolom ismered. Az üzleti modell lényege az, hogy ár alapján rendezi különböző kategóriák, vagy konkrét termékek alapján a rendszerében található webáruházak kínálatát. Ha az érdeklődő átkattint, akkor ezért a kattintásért (PPC) a webáruház fizet (15-40 Ft közötti kattintásonként). Ugyanezt a modellt követik az olyan oldalak, mint a favi.hu, csak nálunk nem az ár a lényeges, hanem egy konkrét termékkategóriába tartozó keresőt, listázót hozzanak létre. Tehát egy olyan oldal, aminél a webáruház kereső paraméterek sokrétűbbek, mintha azt egy webplázánál tennéd meg (pl. eMag, Alza), akik értelemszerűen nem fogják módosítani termékkategóriánként a keresőparamétereket (pl. bútoroknál nincs méret szerinti keresés, vagy kanapé esetében 2-3 személyes). Egy idő után persze függőséget is hoznak a partnereiknek, hiszen a bevételük egy része lehet pont tőlük jön majd.
A bevétel PPC, vagyis kattintásonként, amikor valaki a weboldaladról átkattint a partner oldalára, de affiliate megoldás is jó ötlet lehet. 

Amikor a trendek összeérnek! Pont ezért követed a Minnert, hogy ezekre figyelmeztessünk. A Minneren néhány napja megjelent cikkben a Favi.hu -t mutattam be (itt). Ahogy látod, a favi.hu elérhető az összes környező országban (cseh, szlovák, lengyel, román, horvát). Az e-kereskedelem egyik lényeges trendje most, hogy a saját hazájukban kiemelkedő gyártók, webáruházak, e-kereskedők terjeszkednek a környező országokban. Ez jogos is, hiszen az adott országban elérhették már a forgalom tetejét, skálázódáshoz kell a külföldi piac. Erre a trendre támaszkodnak rá az ilyen oldalak, az adott ország nyelvén elérhetővé teszik a határon túli webshopok ajánlatát is. De persze ez csak egy extra dolog, ami segíti a növekedésedet. 

Néhány kategória ötlet (tehát ezeknek csak egyikét találják meg a felhasználók nálad):

  • elektromos kerékpárok (céges adókedvezmény miatt ez még jó is lehet),
  • társasjáték (mint ők),
  • csak háztartási gépek,
  • csak natúrkozmetikumok,
  • csak környezettudatos termékek (úúú ez jó, ez jó!, még az Amazon is lájkolná, éppen most derült ki, ebbe az irányba nyit jobban),…
  • csak időseknek szóló oldal, piactér.

Ezt az ötletet kidolgoztuk! Sőt egy verzióban meg is valósítjuk!

6. üzleti ötlet: Információ vizualizációs szakember, hogy mindenki megértse, és több vevője legyen a cégeknek

Röviden: ábrákat, infografikákat készítesz weboldalakhoz, termékleírásokhoz, marketinganyagokhoz

Ti kértétek, hogy legyen szabadúszó ötlet is, így megkerestem azt, amiben a legnagyobb potenciál van most, amire van igény és amivel eredményeket érnek el a partnereid.
Tudtad, hogy sokan azért nem vásárolnak meg egy terméket, mert nem értik azt, amit elolvastak? A Tárki kutatóintézet legújabb tanulmányában, kutatásában aggasztó hírt kaptunk. A magyarok 53%-a nyilatkozta azt, hogy nem olvas könyvet, még azt se, hogy havonta egy kicsit (vagy ritkábban). Mindössze 13%-a olvas rendszeresen. Ez egybevág több nemzetközi kutatással is. És itt jön a legszomorúbb az egészben, mivel nem olvasnak, így egyre jobban romlik az értő olvasó képességük.
Ettől még kell természetesen a szöveg a marketing anyagokban, de láthatóan magasabb a konverzió, értékesítés ott, ahol sokkal több vizuális elemet használnak, többet között ábrákat, magyarázatokat, infografikákat. 
Az online marketing egyik legnehezebb területe, hogy elkapjuk az emberek figyelmét. Az ábrák, infografikák, képek több funkciót is ellátnak: elkapják a figyelmet, segítik az információ átadást, elérik, hogy a felhasználó még több információt akarjon szerezni. 
Ezt tökélyre fejlesztették azok a cégek, akik a közösségi finanszírozó oldalakon hirdetik meg úgy a terméküket, hogy korábban senki nem ismerte őket (lásd ebben a cikkben).

Az ötlet, szolgáltatás: Ábra, infografika, kép készítése promóciós oldalakhoz (laning page), közösségi média posztokhoz, termékleírásokhoz (főleg webshop). Ehhez még csak Photoshop sem kell (maximum később), hiszen a Canva.com elég sokrétű lett az utóbbi időben. 
Mivel győzöd meg őket? Te magad is készíthetsz A/B teszteket, és már hőtérképen (Hotjar) is látszik, hogy az emberek figyelmét elkapja. Arról nem is beszélve, hogy a képeket, ábrákat a közösségi médiában is meg tudják osztani a cégek. 

Ötlet V2.: Olyan cég, aki gyártóknak, márkáknak a termékéhez gyárt termékleírásokat, ábrákat, képeket, amelyeket a partnerek, viszonteladók felhasználnak a termékleírásaikban. A márka ezzel is növelheti a piaci részesedését, és természetesen a forgalmát.
Ilyen szolgáltatást nyújt például a flxmedia.com
Tehát a márkának, nagykereskedőnek, gyártónak te készíted el több verzióban is azokat az ábrákat, képeket, akár termékelírásokat, amiket a kiskereskedők, webáruházak fel fognak használni a termékleírásaikban. Így könnyebb lesz a gyártóknak is, mert a kereskedők szeretnek velük együtt dolgozni, de akár köthetik majd meghatározott forgalom eléréséhez is azt, hogy ilyen anyagokat használhatnak a weboldalaikon.

+információ: A Minner például most vett fel egy ilyen munkatársat, akinek egyik fő feladata lesz ez (vajon miért is vannak ilyen ábrák a cikkben? Ezért!)

Itt van magyar példa is! A Tárki kutatásról, ábrákról még ebben a cikkben olvashatsz: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

És erről egy videó:

7. üzleti ötlet: e-kereskedelem FMCG termékekkel, erre épülő webáruház.

FMCG jelentése: gyorsan forgó fogyasztási cikkek. Ezen belül élelmiszereket, illetve drogériai- és háztartási termékeket értünk.
Az utóbbi időben láthattuk, hogy a hazai e-kereskedelmi szektorok közül rendre az FMCG termékek bővültek a legtöbbet (GKI Digital), sőt itt nőtt egyedül a konverziós ráta is az utóbbi években (több mint 2,3%). 
Tesco házhozszállítás, Auchan, Spar, sőt most már az Aldi is beszállt ebbe a piacba. DE! Itt jön a lényeges pont. Rengeteg termék van, amit nem az ilyen nagy áruházaktól rendelünk, vagy nem nagyon szeretnénk. Ez derült ki az utóbbi néhány évben. Szárnyaljon a fantáziád, például:

  • A frissített 2020-as üzleti ötletek között írtam a friss “félkész ételek”, vagy sous vide technológiával előkészített ételek piacának növekedéséről (itt főleg előre elkészített húsos ételeket találunk). 
  • Ételallergiásokra épülő termékek (gluténmentes, tejmentes, cukormentes…), amelyeket nem szolgálnak ki a fenti nagy áruházak. Vagy éppen vegán, vega étkezéshez kapcsolódik, vagy valamilyen diétához.
  • Tisztítószerek piaca, látszik, hogy akár saját márkát is el lehet így indítani. Erre láttuk példát egy Minner vállalkozónál, a Biobubi óriási sikereket ért el már az első 1 évében, lásd itt. 
  • Kézműves termékek – szörpök, chili, füstölt húsok, sajtok … 
  • Zöldség / gyümölcs is természetesen, és itt akkor már meg is említeném a fogyasztók számára is olcsóbb szépséghibás terményeket (lásd Minner cikk). 
  • Szárnyaljon a fantáziád, gondolkodj. Mi olyan termék lehet, amit a fogyasztók nem a nagy áruházakból szereznek be, mert vagy nem található ott meg olyan sokrétűen, vagy drágább (polchely ára miatt), vagy alapból a fogyasztók nem ott keresik.  

Ez az üzleti ötlet lokális, helyi vállalkozásként valósítható meg igazán, sőt könnyebb lesz visszatérő vásárlókat is szerezni és a logisztika és könnyebben megoldható. 

8. üzleti ötlet: Sajátmárkás termék – menj szembe a multival! De könnyített pályán és okosan! 

Legyen egy olyan FMCG terméked*, amit az emberek valószínűleg nem a multitól vesznek meg, sőt nem is akarnak már tőle venni. 
Van egy nagy és fizetőképes réteg, aki igazából nem szeret a multitól, nagy márkától vásárolni, vagy épp keresi a környezettudatos, lokális termékeket. 

*FMCG = gyorsan forgó fogyasztási cikkek 

Ahogy az alábbi példákban is látod kismárkaként is óriási sikereket lehet elérni. Ennek egyik fontos eleme lesz, hogy gondolkodj miként tudsz olyan terepre menni, ahová a multi, vagy nagykereskedő, gyártó nem nyúl, vagy éppen ahogy fent említettem a vevő nem ott keresi (lásd: környezettudatos termékek, nem a multitól veszed meg, nem a nagy márkát keresed). Vagy látod a lenti példáknál a Szafi-nál, hogy az is hozzájárult a sikeréhez, hogy az áruházakban túl drága a polchely egy gluténmentes lisztnek, hiszen annak forgási sebessége lassabb, ezét arra nem fókuszálnak.

Hogyan lesz sajátmárkás terméked? Nem kell hozzá sajátgyár, elsőként bérgyártásban is tudsz gondolkodni. Erről cikk és további információ: Bérgyártás: úgy is lehet sajátmárkás terméked, hogy más gyártja. Üdítő, kutyaeledel, csokoládé, kozmetikai termékek…

#példa: Néhány példa sajátmárkás termékekre (sokan saját maguk készítik a termékeket, mások bérgyártásban)

  • Biobubi mosószer – Egy Minneres vállalkozó terméke, aki bérgyártásban gyártja a mosószert és egy év alatt elért arra a szintre, hogy már viszonteladói vannak több  városban is. Miért veszik? Mert aki biomosószert keres, az nem hiszi el, hogy a multié az tényleg bio, főleg nem környezettudatos. De a Biobubi ezt adja már a szállítás / utántöltés megoldással. Róluk cikk itt. 
  • Fritz kóla, és egyéb üdítők – Láttál már specialty kávézóban Coca-Cola-t? Na ott aztán biztos nem kapsz olyat. Az ilyen helyeken például olyan kisebb márkákat találsz, mint a Fritz kóla. Róluk ebben a G7.hu cikkben olvashatsz, igazán átfogó anyag. 
    Itt tehát a kulcs a disztribúcióban van, olyan vendéglátósoknál kapható, ahol a célcsoport egyébként sem feltétlenül a Coca-Cola-t keresi. 
  • Hasonló mint magyar márkaként a Tikkadt Szöcske kóla. 
  • Vitaminvizek – bár van már néhány belőle, de még annál is nagyobb a haszon ezeken, mint az „egyszerű” ásványvizeken. És ezt is lehet bérgyártatni. 
  • Holland csoki, ami olyan piacon tud piacvezető lenni, ahol azért a környékben elég sok csokoládé gyár van (Hollandia – Belgium). Hollandiában 19%-os piaci részesedéssel piacvezetők, ez óriási szám egy nem multi vállalattól. Ebben a Minner cikkben foglalkoztam vele bővebben. 
  • További példa az a görögjoghurt, ami Amerikában lett kasszasiker. Mindezt úgy, hogy egy multitól sikerült megszerezni áron alul a gyárat. Ami nem ment a multinak az ment alacsony költségvetéssel rendelkező induló vállalatnak. A Chobani teljes sztoriját ebben az Index cikkben olvashatod. 
  • Aztán sorolom a további magyar márkákat, mint a Lifetilt, Sárréti Chilifarm, Szafi (most adta el a cég nagyobb részét), Manna szappan
    Szafi-nál vagy a gluténmentes termékeknél az az érdekes, hogy ezek a termékek a boltokban foglalják a polc helyet, így az áruházak / nagy márkák nem szeretik, mert kisebb a forgási sebességük a termékeknek. Emiatt nem is helyeznek rá nagy hangsúlyt. Ezért jó koncepcióval, más csatornákon pont emiatt lehet sikeres. 
  • Gondolkodhatsz tehát élelmiszerben, vegyszerben. 

Extra ötlet: Webáruház ötletek 2021

Bővebben ebben a cikkben olvashatod: Webshop ötletek 2021 [podcast]

Egy podcast-ban voltam vendégségben, ahol webáruház ötletekről is beszélgettünk. Ezek voltak azok:

  • FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piacban érdemes gondolkodni (hozok példát a hanganyagban)
  • az online fitnessz termékek,
  • online ételpiacről is, alapanyag, félkész ételekről. Egyik ilyen ötlet, hogy főzőtanfolyamot kapcsolunk össze egy alapanyag webáruházzal. Vagy például a sous vide ételek.
  • A kifejezetten ajándéktermékekben is van óriási potenciál.
  • B2B piacban kevesen gondolkodnak, pedig egyből visszatérő vásárlókat kapunk.

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban itt éred el, vagy beágyazva itt: 40. perctől beszélünk az ötletekről)

Extra ötlet 2.: Digitális ninja szabadúszó vállalkozás

Mindenki olyan munkáról álmodik, ami csak egy laptopról elvégezhető, bárhonnan. Nos itt van előtted! Tanulj meg minél több digitális megoldást használni és fürödni fogsz a megbízásokban. A szolgáltatást a cégeknek nyújtod. És persze mindezt szabadúszóként, de akár több fős céget is lehet építeni az ötlet köré, sőt magasabb szintekről is fogunk itt beszélni. Vágjunk is bele! 

A legjobbat még nem is mondtam! Ez az a munka, ahol igazán érzed, hogy megfizetik a munkádat. Órabérben 10 000 forint körüli összeg is ki fog jönni, sőt még több is. Továbbá bárhonnan tudsz dolgozni, akár távolról is. 

Rengeteg digitális eszköz, megoldás áll rendelkezésre a vállalkozóknak, de nem tudják kihasználni. Vagy mert nem értenek hozzá, vagy mert nincs idejük beállítani, vagy mindkettő. Itt jössz te a képbe, és digitális ninjaként beállítod nekik. 

Legyen az a céges levelezés átköltöztetése a Google rendszerébe, hírlevél rendszer beállítása, bankkártya elfogadás beállítása, weboldal költöztetés, Youtube csatorna beállítása, borítókép sablonok készítése Canva -val, Facebook/ Google remarketing összekötés vagy akár nagyobb horderejű projektek, mint CRM rendszer beállítás (utóbbihoz már többet kell tanulni).

Erről bővebben egy nagyobb cikkben foglalkoztam, kibontottam az ötletet, több irányba is el tudsz indulni, sőt hanganyagot is készítettem hozzá: Szabadúszó szolgáltatás vállalkozási ötlet: Digitális ninja [podcast]

Mi volt 2020-ban? Hogy alakulnak azok a trendek? Korábbi vállalkozási ötletek

Ezeknek az ötleteknek a szavatossági ideje 2025-ben jár csak le! Addig bátran használd!
A 2020-as ötletek itt vannak felsorolva, itt pedig részletesen el tudod olvasni őket. :

0. ötlet: 2020-as koronavírus okozta gazdasági krízis utáni lehetőségek – Friss – Tisztítással kapcsolatos vállalkozások, ózongenerátor üzleti ötlet, ipari drón piac, “félkész ételek”, vagy sous vide technológiával előkészített ételek piaca, digitális vállalkozások, kuponoldal
1. ötlet: Privátséf, privátsofőr. 
2. üzleti ötlet/ trend: Kisbolt piacra épülő vállalkozások: nem kisboltot nyitunk, hanem kiszolgáljuk ezt a piacot, erre építünk!
3. üzleti ötlet: Társadalmi vállalkozások, újhullámú jótékonysági vállalkozás
4. ötlet: Sajátmárkás termék gyártása, bérgyártása, forgalmazása
5. ötlet: Helyi termelőkre épülő vállalkozások
6. ötlet: CBD termékek
7. ötlet: Új webáruház üzleti modellek
8. ötlet: Youtube csatorna indítás – GENERÁCIÓVÁLTÁS

Ide kattintva pedig eléred a 2020-as vállalkozási ötleteket, amelyek még legalább 5 éven át relevánsak lesznek. Szólunk ha már nem!

A megvalósításban segítenek ezek az anyagok, cikkek, képzések: Vállalkozás indítás, tőke, marketing

Ők léptek! Inspiráció a Minner vállalkozóktól, a trendekre / ötletekre a valóságban

Szemezgetünk! A 2020-as vagy korábbi ötletek megvalósítóira néhány példa, hogy meghozza a kedvedet! Továbbá piaci visszajelzések, eredmények, validáció az egyes trendekre, ötletekre:

[ptb type=”minner_instant” orderby=”date” order=”desc” offset=”0″ posts_per_page=”40″ style=”list-post” logic=”or” ptb_tax_cimke=”eredmenyek”]

További példákért kövesd a Minner Facebookját, vagy a Minner Extra zárt csoportjában is értesülhetsz róluk.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!