Végre egy magyar startup, aki nemcsak elszórja a közösségi finanszírozásból befolyt milliókat

Végre egy magyar startup, aki nemcsak elszórja a közösségi finanszírozásból befolyt milliókat

Sajnos eddig maximum a pénzgyűjtés ténye volt siker a magyar startupok esetében, amikor a hazai közösségi finanszírozó kampányokról beszéltünk. Pénzt azt tudunk gyűjteni, de sajnos a megvalósítás elmaradt több projektnél is. És csak dühös adományozókat hagytak maguk után az ötletgazdák. Akár nézzük a Codie bukását, vagy a Liber8tech (Tago arc) dizájn e-link karkötőjét, vagy a még mindig nem el nem készült Brewie sörfőző gép (utóbbi cég már szállít, összejött nekik). Utóbbinál például 2 éves csúszásban vannak. Szóval, a legtöbb hazai közösségi finanszírozó kampány kommentjei alatt csak a csalódást látni a projekt támogatók között. Mindegyikben az a közös, hogy előre nem mérték fel a gyártás lehetőségeit. Na, de ezekből tanulnak a most aktív startupok!!! Itt van máris egy új (régi) versenyző, akiknek sikerülhet kitörni!!!

A Sbrick csapata felokosítja a Legokat, főleg autókat. Egy olyan kütyüt tesz bele, aminek segítségével a mobilunkról tudjuk irányítani a Legonkat. És nem ma kezdték. Már 2 évvel ezelőtt is volt egy sikeres közösségi finanszírozó kampányuk a Kickstarter oldalon, ahol több tízmilliót összegyűjtve sikeresen leszállították az ígért felokosító eszközt. Így végre egy pozitív példa. Nem is álltak meg. Még 2 éve találkoztam velük a Veletech gamerexpón, és már akkor láttam bennük a fantáziát, mondták is, hogy még van mit fejleszteni a kis eszközön. És tényleg, már több mint 20 000 Sbrick felhasználó van a világban!! Itt egy kép az applikációjukról:

sbrickapp

Az újabb közösségi finanszírozó kampány
2016. januárjában a Las Vegas-i CES-re is kijutottak az Innotrade programnak köszönhetően (Magyar Nemzeti Kereskedőház startup programja). Itt könnyű volt leteszetelni, hogy érdeklődnek-e az emberek az új fejlesztésük iránt. A siker nem maradt el, így indulhatott is az új kampány. Az új Sbrick Plusba még olyan funkció is bekerült, ami adhatja az eszköz oktató jellegét is. Programozói tudás nélkül lehet vele a későbbiekben programozni tanulni (főleg a logikai lépéseket). Az új kampányban is összegyűjtötték a több mint 27 millió forintot, ami még nagyobb ugrást hozhat az Sbrick életébe. Ők már a közösségi finanszírozó oldalt, mint marketing csatornát használták.

Mit tanulhatunk tőlük?

  • Először is, hogy okos előre tervezéssel egy sikeres pénzgyűjtés után a terméket is le lehet szállítani.
  • Az előző bekezdésben leírtam, hogy ők már szinte marketing csatornaként használták a közösségi finanszírozó oldalt. Több milliót spóroltak így a marketing büdzséjükben.
  • Egy nagy márka hátszelén jutnak a csúcsra. Kihasználják a Lego márkát, arra építették a startupjukat. Ki tudják aknázni a Lego vásárlóból adódó lehetőségeket.

Ez is érdekelhet: 
Top 10 legtöbb pénzt összegyűjtő közösségi finanszírozó kampány – repkednek a millió dollárok