Ültök a családdal egy kávézó teraszán, majd egyszer csak pittyen a mobilod. Új vásárlóról, vagy ajánlatkérésről kaptál értesítést (például e-mailben). Az érzés leírhatatlan, mert akkor is érzed munkád gyümölcsét, amikor nem munkában vagy. Tudjuk, hogy nem egyszerű ráérezni az online vevőszerzésre. Azért mégsem egy helyi boltba kell beterelni az érdeklődőket, és még utóbbinál is nehéz dolgunk van. Hát még online! A cikket akkor érdemes elolvasnod, ha szeretnéd tudatosabbá tenni az online vevőszerzésedet!
A nulladik lépés: Kell egy webes
A 0. lépés, amire biztos szükséged lesz az egy fejlesztő csapat, aki a weboldaladat kezelésbe veszi, és 0-24-es vevőszerző rendszert ad neked. A cikket a RISEAPP csapatával készítettük, akik állnak rendelkezésedre, hogy online jelenléted még biztosabb alapokon álljon. Ami pénzt hoz azzal foglalkozni kell.
A weboldahoz, online jelenléthez kapcsolódó tudatosságot viszont neked cégvezetőként vagy marketingesként kell magadra szedni, a szemléletet magadra formálni. Lássuk mik ennek az elemei!
Ha most nem hoz érdeklődőt a weboldalad, akkor az két dolog miatt lehet:
- A weboldal nincs konverzióra optimalizálva, nincs vezetve a fogyasztó, hogy megadja elérhetőségét, vagy éppen azonnal vásároljon.
- Nem terelsz elég látogatót a weboldalra. Ha olvasod ezt a cikket valószínűleg naponta 100 látogató alatt van a látogatottsága a weboldaladnak. Ebben a fázisban alig hozhat 0,5 érdeklődőt. Ez később a beletett idő és fejlesztésekkel növelhető. Lássuk hogyan!
A weboldal – Hozzon is érdeklődőt, ne csak álljon!
Tartsd frissen a weboldalad! Egyik legfontosabb, hogy kövess egy olyan szemléletet, hogy a főoldalt időnként frissíted, például legalább havonta. Ez arra jó, hogy még azoknak is nagyobb eséllyel elkapod a figyelmét, akik már jártak az oldalon.
Digiméter friss kutatásában egy érdekes statisztikára bukkantam. A weboldal frissítés gyakoriságát vizsgálták 2021. őszén. Frissítés azt jelenti, hogy változtatsz a szövegen, ajánlaton, képeken, elrendezésen… Az persze szomorú, hogy a kutatásban résztevő cégek 43%-a több mint félévente frissíti csak a honlapját, de ott van két izgalmas adat is. A KKV-k 18%-a hetente frissíti a weboldalát, 19%-a pedig havonta.
Te frissítenéd a weboldaladat havonta, vagy hetente, ha az nem termelne profitot, ha az nem járna haszonnal?
Ugye-ugye! Naná, hogyha látod, hogy megéri frissíteni, akkor bizony azt rendszeresen megteszed. Nos a fenti kutatás azt mutatja meg nekünk, hogy a cégek 37%-a azt tapasztalja, hogy megéri rendszeresen új információkkal, képekkel, szöveggel, videóval bővíteni a weboldalunkat (máskülönben nem csinálnák).
Szereted a Minner logikát, igaz?
A RISEAPP csapatával amikor beszélsz, és kitaláljátok a weboldal felépítését ezt is beszéljétek át, és azt is, hogy miként tudjátok frissíteni a weboldalt, például kicserélni a slider-t, vagy új ajánlatot feltenni, új űrlapot beletenni, űrlap felhívást.
Konverzióra optimalizálás: Konverzió azt jelenti, hogy valamit tesz a látogató a weboldalon. Itt nem csak az lehet, hogy valaki vásárol, persze az a legjobb. De lehet akár az is, hogy valaki feliratkozik egy hírlevélre, érdeklődő / visszahívást kérő űrlapot tölt ki, vagy részt vesz egy eseményen, vagy megnéz egy videót, vagy megnéz egy videót X ideig… és így tovább. Az a legjobb, ha minden oldalon arra törekszel, hogy adott pillanatban is konverziót tudj elérni, vagy tereld arra ahol ezt meg tudja tenni.
Néhány további példa / tanács, amire érdemes figyelni a weboldalon:
- Egyszerű letisztult megjelenése legyen (mobilon is jól megjelenjen minden)
- Az emberi szem F alakban pásztázza az oldalt. (Mit akarsz, hogy először lásson? Azt tedd balra!)
- Menü tagoltsága – Bátran gondold újra a menüstruktúrát, és ne akarj minden belepakolni!
- Színválaszték – Passzoló színpaletta. Használj kevesebb színt, így igényesebbnek tűnik! Nagy márkák általában csak 3 színt használnak.
- Kontrasz (figyelem irányítása színekkel árnyékokkal betűmérettel).
- Strukturális felépítés – Vedd figyelembe, hogy a fogyasztó vajon mit keres a weboladon, milyen információra van szüksége először. Ne zúdítsd rá mindent.
- Kattintható elemek megléte – a felhasználók ösztönösen kattintani akarnak a weboldalon.
- Szöveges és képes elemek megfelelő tagolása.
- Megbízhatóság sugárzása / vélemények megjelenítése – A vélemények segíthetnek, hogy kitűnj versenybe szállj a nagyokkal (nekik sokszor nehezebb ezt begyűjteni).
- Egyszerűségre való törekvés
- Reszponzivitás – sokféle készülékről nézik majd a látogatók a weboladalad, nézzen ki minden esetben jól, legyen használható.
- Hűségrendszer vezetése online, sokkal jobban mérhető és vezethető az, ha a hűségrendszert online üzemelteted, így még nagyobb sikereket is fogsz elérni.
- PopUp-ok használata (Kosár és oldal elhagyásakor, bizonyos görgetési pontoknál).
- Sebesség – a lassan betöltő weboldalak igazán pénztárcagyilkosok tudnak lenni, ezt hosszas statisztikával is szemléltethetnénk, de biztosan te is jártál már olyan oldalon, ami lassú volt, máris elment a kedved a használatától.
Vedd fel a kapcsolatot a RISEAPP-al és varázsoljátok érdeklődő generálóvá a weboldaladat. Aztán jöhetnek a látogatók!
Látogatottság, tereljük oda az embereket a weboldalra
Ahogy feljebb már olvashattad, egy olyan weboldalnak, akinek 100 látogatója van naponta, valahol 0,5 lehet az érdeklődőinek a száma naponta. Tehát 100-ból átlagosan fél ember tölti ki az űrlapot, vagy ha lehetősége van vásárol azonnal.
Amint elkezdesz tudatosabban látogatót terelni a weboldaladra, ami már fel van készítve arra, hogy ott csináljon is valamit, vagyis érdeklődővé is varázsold, akkor a fenti számok feljebb kúsznak és nem csak arányosan.
Ott már inkább úgy számoljunk, hogy napi 200 látogatóból várhatóan 4 érdeklődőd lesz naponta. Tehát 2%-os konverziód lehet. Ez ökölszabály szerint az online konverziós ráta. Több éves tapasztalatom alapján is, ez elég jól beáll a cégnél, időnként kicsit több, kicsit kevesebb, de ez egy jó benchmark. Vagyis a 100-ból 0,5 felmegy 100 -ról átlagosan 2-re, azért mert fejlesztetted a weboldaladat, marketingedet.
Türelem! Mindig költs az újra. Ez egy fontos szemlélet, amit kövess! Azonnal nem fog dönteni a látogató, legtöbb esetben 4-10-szer is járnia kell az oldalon (főleg ha nem ellenállhatatlan az ajánlatod). Aki most jár a weboldaladon, az várhatóan 1-3 hónap múlva lesz érdeklődő. Ha leállítod a látogatóáramlást, akkor megszakítod ezt a folyamatot, és mikor 3 hónap múlva nincs érdeklődő és keresed az okát, nos ez lesz az, mert nem volt alkalom, hogy többször is járjon az oldalon.
+ Tartsuk meg az embereket
Mi jobb egy vásárlónál? Egy visszatérő vásárló! Ahhoz, hogy Visszatérő vásárlókat szerezzünk, szükségünk van egy felületre melyen “élmény a vásárlás/időtöltés”. Például a weboldal sebessége megfelelő, a weboldalon könnyű leadni egy rendelést, űrlapot kitölteni, a menüpontok könnyen érhetőek, adott pillanatban minden megfelelő információ rendelkezésre áll, és mindez mobilon is jól mutat. Amire még érdemes lesz figyelned, hogy a weboldal szövegezése ne rólatok szóljon, ne a cégről, hanem a vevőről, az ő problémájáról, igényeiről. Tehát a precizitás, gyorsaság és hasonló átlagos kifejezéseket kerüljétek, az rátok vonatkozik. Minél tovább marad az oldalon a látogató, annál többet fog nálatok hagyni.
Vedd fel a kapcsolatot a RISEAPP-al és varázsoljátok érdeklődő generálóvá a weboldaladat. Aztán jöhetnek a látogatók!