1 millió forintból marketing. Így csináld! Marketing költség tervezése

1 millióból marketing? Hogyan? A cikket úgy készítettem el, mintha azzal bíztál volna meg engem, hogy: „Itt van Milán 1 millió forint, csinálj belőle marketinget, add el a termékemet, szolgáltatásomat!”. A cél tehát az, hogy bemutassuk, hogy mit tudsz kihozni 1 millió forintból, milyen megoldásokat tudsz használni. Sok példával készülök, érdemes elolvasni.

Ez egy cikksorozat része. A cél, hogy bemutassuk, hogy milyen lehetőségeid és korlátozó tényezőid vannak a marketingben akkor, amikor 1, 5 vagy 10 millió forintot tudsz marketingre költeni. Már itt felhívnám a figyelmed arra, hogy a cikk elsőre része olvasható csak bárki számára, a tartalom további (többségi) részét a Minner Előny előfizetők olvashatják.

1 millió forint, de milyen időtávban? Egyszerre kell a pénz? Marketing költség, büdzsé tervezése

Jogosan felvetődhet benned a kérdés, hogy most akkor egyszerre kell rendelkezésre állnia, vagy ez milyen időtáv. Ökölszabály alapján egy marketing kampány 3 hónapig tart, tehát ez havi 330 000 forintot jelent kiadásként. Ebben már minden költség benne van, tehát marketinges díja (itt inkább szakértő, ha kell), szoftverek, hirdetések.

1 millió alatt neki se álljak? Alatta nincs is marketing?

Nem! Természetesen az, hogy napi 2-3000 forintot költesz mondjuk Facebookra azt csináld bátran, és működni is tud, hozza az ügyfeleket. Sőt a cikkben bemutatott módszert úgy is csinálhatod, hogy 5-6 hónapra osztod el az az 1 milliót, vagy az lehet 800 000 is.

A cél, hogy ráállj arra, hogy van egy elkölthető összeged, meghatározott büdzséd amivel előre tervezhetsz. Sokkal tudatosabban fogsz hirdetni, mintha csak azt tűzöd ki marketing célnak, hogy időnként megnyomod a bejegyzés kiemelés gombot és 5-15 000 forintot költesz egy poszt hirdetésére.

Mennyit lehet ebből az 1 millió forintból keresni?

Most csak a hirdetésekre közvetlenül elköltött összeg átlagos megtérülésével fogunk foglalkozni. Ez a ROAS – (Return On Ad Spend), vagyis a hirdetés megtérülési ráta.

ROAS=forgalom/hirdetési költség

A Nielsen felmérése alapján 2.87-szeres az átlagos ROAS, ha minden szektort vizsgálunk. Ökölszabály alapján azt szoktuk mondani, hogy négyszeres megtérülésnél már elégedettek lehetünk, vagyis 100 forint elköltésénél 400 forint forgalmat vonzunk be a cégbe.

Na várjunk csak! Akkor 1 millió forintból, ha a csillagok is összeállnak maximum 4 millió forint forgalmat generálhatok? Nem, itt a ROAS a legtöbb esetben hirdetésekre közvetlenül elköltött összeget jelenti és nincs benne a marketinges díja, szoftverek díja, elkészítés költsége. Itt kell ügyesen lavírozni, mert legtöbb esetben a hirdetési összegnek az elkészítési, előállítási költség többszörösének kell lennie. Ezt olvasd el majd még egyszer.

#példa: Tehát ha például 5 TikToK videót neked elkészítenek összesen 200 000 forintért, ne várj csodát, ha csak 300 000 forintot költesz el rá, mert abból ha ügyes is vagy még csak 1,2 millió forint forgalom jön (4X ROAS-szal számolva) és akkor haszonról nem beszéltünk! Itt legalább 900 000-et el kell költened, hogy 3,6 millió forgalmad legyen és azt mondhasd ez jó.

Minél kevesebbet költesz annál jobban kell optimalizálnod, annál okosabbnak kell lenned

Anno marketinges szabadúszóként mindenben törekedtem a hatékonyságra, forintra pontosan kiszámoltam mindent a hirdetéseknél. Például jobb képet használtam (kutattam mi a jó), jobb szöveget, remarketinget a csúcsra járattam. Aztán mikor szembetalálkoztam az első nagy márkával, aki számomra végtelen büdzsével rendelkezett, akkor nem értettem, hogy őket miért nem érdeklik ezek az apró finomhangolások. Nos pont azért, mert már akkora tőkével hirdetett.

Neked kisebb tőkével sokkal pontosabban kell dolgoznod, sokkal mélyebb stratégiát kell használnod. Ebben segítek most.

1 millió forintnál csak sales kampány lehet?

Csinálhatsz márkaépítő tevékenységet úgy, hogy az a saját idődből megy, ám ha csak 1 millió forint áll rendelkezésre reklámra a következő 3 hónapban, azt bizony 100%-ban salesre kell fordítanunk. Márkaépítésben egyébként lehet az, hogy te ügyesen készítesz tartalmat a közösségi médiába, vagy Youtube videókat készítesz (organikusról beszélek most)… De a hirdetésekben értékesítened kell.

Most ez a cikk az eladásról szó, hiszen a cél forgalomnövelés, majd utána jöhet a márkaépítés is. Lesz miből!

A tartalomban erről lesz még szó:

  • Mit kell mindenképpen megcsinálnod, hogy az 1 millió forint megtérüljön. Ez egy csekklista is egyben.
  • Marketing kampány ötletek, példák amik sorvezetők lehetnek számodra.
  • Egy rendszer, amit többször is meg tudsz csinálni. Ez nem olyan olyan tartalom, hogy kapsz valamit, megcsinálod és vége. Nem! Ezt újra és újra meg tudod csinálni.
  • Forgalomnövelő megoldásokat, kapsz.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Van milyen ilyen útmutató, hasznos marketinggel kapcsolatos cikk?

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek