10 pontos ellenőrzőlista a sikeres webáruház üzemeltetéséhez, létrehozásához

Ha már csinálunk valamit, akkor azt csináljuk jól! Igaz? Érdemes folyamatosan kutatni az olyan lehetőségeket, amivel jobbá tudjuk tenni a webáruházunkat. A megfelelő információk megszerzésében segítségünkre vannak az olyan események is, mint az idén először megrendezésre kerülő eTrends Expo az OTP Mobil szervezésében. Az előadók gondoskodtak róla, hogy már az esemény előtt ötleteket és tippeket kapjunk a sikeres webáruház működtetéséhez.

10 terület, amivel mindenképpen foglalkozz a webáruházadnál

A pontok vázlatosan szerepelnek, a pontokhoz tartozó további információkat az eTrends Expo ingyenesen letölthető ebookjában olvashatod, melyet az adott területek szakemberei állítottak össze. Az itt található csekklista egyes pontjai a Minner kiegészítése az ebookban leírtakhoz.

  1. Dizájn, megjelenés
    Színben és dizájnban is igazodjon a webshopod a szektorodhoz. Továbbá nem lehet elégszer hangsúlyozni a mobilra optimalizálást. A látogatók több mint fele már mobilról keres termékeket, bár lehet számítógépről rendel, de adj esélyt arra, hogy már az elején elnyerd a tetszését.
    Minner tipp: Teszteltesd le a webáruházad akár többször is ismerőseiddel, mert így megtudhatod, hogy mi az, amit nem vesznek észre azonnal. Továbbá érdemes vásárlóidat is megkérdezni, akár kérdőíven keresztül. Hasonló megoldást egy mozinál láttam, és a legjobb az volt, hogy úgy tudsz kérdezni, hogy közben ő fogja megismerni a te szolgáltatásaidat.
  2. Áttekinthető termékpaletta
    Ezt nem is kell annyira magyaráznom, könnyítsd meg az áttekinthetőséget, kereshetőséget.
    Minner tipp: Figyeld a népszerű kategóriákat és azokat tedd legfelülre. 
  3. Regisztráció és biztonság
    Nagyon jó tippeket találni az eTrends Expo ebookjában, én ezekhez adok még tippet.
    Minner tipp: Regisztrációnál nagyon nehéz több információt elkérni. Próbáld ki, hogy csak a lényeges és szükséges információkat kéred be először, majd kedvezményért cserébe megkéred őket, hogy töltsék ki teljesen a profiljukat. Az információkat felhasználva pedig egyedi ajánlatokat, kedvezményeket is tudsz adni.
  4. Számlázás
    Mindenképpen online számlázásban gondolkodj, mert rengeteg időt tudsz megtakarítani, és így több időd jut a webáruházad fejlesztésére, ügyfelek kiszolgálására.
    Minner tipp: Érdemes felkeresni az online számlázókat, mert olyan megoldásokat és lehetőségeket ismerhetsz meg, ami merőben megváltoztathatja akár az üzleti modelledet is, vagy a payment (fizetési) stratégiádat is.
  5. Hűségkártya, törzsvásárlói program
    Minner tipp: Először is, ha nincs olyan terméked, amit akár többször is el tudsz adni a vevőidnek, akkor ideje kutatni. Továbbá a már megszerzett vevő mindig jobb, mint akiért még “harcolni” kell.
  6. Hírlevél küldés
    A fent már említett ebook egyik legfontosabb része. Mindenképpen töltsd le, mert minden információt ide nem írok le. Egy részt kiemelek: 
    “Tipikus hibák a feliratkozásnál:– hogyan ne csináljuk?
    • a hozzájáruló checkbox nem lehet előre kipipálva,
    • a hozzájárulás nem lehet a vásárlás feltétele,
    • az adatkezelési szabályzat hiányzik, vagy nem megfelelően részletes.” – eTrends Expo Ebook, Sár és Társai ügyvédi iroda

  7. Ügyfélszolgálat, kapcsolat
    Az már fél siker, ha kérdeznek a termékeidről. Tedd könnyen láthatóvá a kapcsolati információkat.
    Minner tipp: Közösségi oldalon hívd fel a figyelmüket, hogy tudnak tőled kérdezni akár chaten keresztül is.
  8. Kiszállítás
    Nyomoznia kell a vevődnek a költségek után? Tedd láthatóvá akár már a főoldalon, hogy mi mennyi, mekkora összeghatártól ingyenes…
  9. Közösségi média
    Ez a pont igazi Minner csemege. Egy webáruháznak aktív közösségi oldal jelenlétre van szüksége.
    Minner tipp: A vásárlóidnak jelezd, hogy kövessék például a Facebook, vagy Instagram oldaladat. Akár egy vásárlást visszaigazoló emailben is. Továbbá aktív közösségi oldal tevékenység kell,  egy webshopnál legalább naponta 1 poszt szükséges ahhoz, hogy ott tudjon maradni az emberek emlékezetében. Sőt, ezzel még azt is elérheted, hogy eszébe jusson befejezni a vásárlást (tudod, a remarketing még segít is ebben).
  10. Fizetési stratégia
    Érdemes átgondolni a fizetési megoldásokat. Tudtad, hogy például azok, akik bankkártyával fizetnek, általában többet is költenek? Továbbá olyan megoldásokat is be tudsz vezetni a webshopodban, hogy egyedi árajánlatot tudsz adni a vevőidnek, amihez természetesen a számlázást és a fizetési rendszereket is fel kell készítened. Szerencsére már erre is megvannak az eszközök, megoldások.

Töltsd le az eTrends Expo ebookját, ahol a fent kiemelt pontokról részletesen olvashatsz! Kattints ide!

Tudtad, hogy Mándó Milán a Minner.hu tulajdonosa is előad az október 5-i eTrends Expo-n?
25%-os kedvezményt kapnak a Minner olvasók a jegyárból, ha a minner25 kuponkódot használják.
Az én előadásom témája:  Így generálj vásárlót szponzorált cikkel, natív hirdetéssel
Gyakorlati példákkal, esettanulmánnyal alátámasztott előadással készülök. Egy vállalkozás tartalommarketingjének szerves része lehet a szponzorált tartalmak, natív hirdetések elhelyezése portálokon, blogokon. Ezzel több legyet is lehet ütni egy csapásra. Nemcsak irányítani tudjuk az információk, termékelőnyök eljuttatását a potenciális vásárlójelöltek felé, hanem például támogatjuk vele a keresőoptimalizálásunkat is. Az előadáson kifejtem még, hogy mivel lehet maximalizálni az ilyen kampányok hatékonyságát, és mire tudja használni egy vállalkozás.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek