10-szer látja valaki a hirdetésedet és vásárol tőled – kutatás

Dátum

Megosztás

Mennyire utópisztikus, igaz? El kell érnünk, hogy 10-szer találkozzon a reklámunkkal az érdeklődő és akkor már nagyobb az esély a vásárlásra. És mi kell ahhoz, hogy tényleg vásároljon is? Mert a profitunkat nem nagyon érdekli, hogy valaki ismeri-e márkánkat, termékünket és hogy az emlékezetében benne vagyunk! Ha vásárol, az már inkább! Na várjunk csak, eddig nem 7 volt az előző szám?

Többféle statisztika volt már az utóbbi időben, hogy mennyiszer kell látnia egy hirdetést egy embernek ahhoz, hogy egy márkára visszaemlékezzen.

A legfrissebb ezzel kapcsolatos kutatás szerint 10-szer kell kapcsolatba kerülnie a hirdetéseddel, reklámoddal az érdeklődőnek, hogy hatással legyen rá, emlékezzen a termékedre, márkádra, vagy arra, hogy mit is hirdettél neki. Fontos, hogy ez emelkedik folyamatosan, ahogy egyre nagyobb a reklámzaj.

De itt még nem döntött! Az a szerencsénk, hogy a következő szám is 10-es lesz.

Átlagosan 10 információra van szüksége az érdeklődőnek ahhoz, hogy rá is vegye magát a vásárlásra! Tehát nem elég, hogy látja a hirdetésedet, hanem kellenek a mikromomentumok, az elköteleződés. 10 különféle információra/ inputra is szüksége van, ami őt meggyőzi a vásárlásról. Egy étteremnél például elég 6 információ, egy autó vásárlásnál már 19 kell ahhoz, hogy az érdeklődőből vevő legyen. Fontos! Addig amíg az információ el is jut a felhasználóhoz lehet, hogy 100-300-szor is találkozott a hirdetéseiddel (valamilyen formában). Ebből mennyi, amikor ő tudatosan értelmezte, olvasta, foglalkozott vele? Na az számít információ átadásnak. Ez mondjuk a 100-300-as példából kiindulva 5-10 eset. Na így már máris más! Igaz? Mit is kezdj ezzel az információval? Olvasd tovább!

Először is ezek a számok elvileg óriásiak, de gyakorlatilag még így is kiszámolható, hogy megéri új vevőt szerezni. Figyelem! A fenti 10-es szám átlag, szektoronként eltérő lehet, de a fenti éttermes és autós példából kiindulva egészen biztosan a te szektorodban is 10 körül van. Persze, a visszatérő vevőre kell gyúrnunk, mivel hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy korábbi újrameggyőzése. Most viszont maradunk az új vevő megszerzése témánál!

Milyen információt kell átadnod?

Ezt már többször mondtam nektek előadásokon, írtam cikkekben, hogy:

A vásárló nem Sherlock Holmes. Nem fog nyomozni a terméked után, utánad. Ezért készülj fel, hogy neked kell elérned, hogy átadj minden információt!

Mik ezek az információk?

  • Termék, szolgáltatás bemutatása, jellemzők (ezzel máris letudsz 1-2 információt)
  • Előnyök, miért vegye meg / Mire jó / Hogyan és mikor használja / Milyen problémát old még meg, amire ő nem gondolt (ez is információ) / Értékajánlat
  • Vélemények
  • Hogyan jut hozzá a termékhez, szolgáltatáshoz
  • Milyen hamar jut hozzá a termékhez
  • Bizalmi információk (mióta működsz, vannak-e vásárlóid, szintén a véleményeket is ide sorolhatjuk)
  • Ár – igen, fontos, és ha nem tudja meg gyorsan, tovább is áll. Erről cikk: Ki kell írni a termék árát a weboldalra? Szolgáltatásnál is?
  • Kifogáskezelés, gyakran ismételt kérdések
  • és még minden, ami a te szektorodban fontos lehet egy termék megvásárlásánál.

Igen! Jól látod a termékleírás és a weboldalon egy-két mondat kevés lesz. Egyrészt nem is olvassa el teljesen, másrészt az információ kevés. Fontos! Ismételni is kell az átadott információkat, mert lehetséges, hogy nem figyelt eléggé a leendő vevőd.

Számoljunk csak! Egy online hirdetés kattintásának ára 25 Ft. Ügyesen eléred, hogy 20-szor legalább kattintson egy adott érdeklődő (remarketing). Akkor ez 500 Ft-odba kerül. Ó de utópisztikus! De sok olyanra is költesz, aki nem lesz vásárló, mivel itt is többségről beszélünk. Ehhez kell persze, hogy ne mindig ugyanazt reklámozd, legyen más információ. DE ki tudsz használni olyat is, csak meghatározott feltételek teljesülése alapján látja a hirdetést (pl. csak azok, akik legtöbbet időt töltik a weboldalon), vagy akik láttak egy adott oldalt…. És még a CRM rendszerről nem is beszélünk, ha több információ áll rendelkezésedre jobban tudsz célozni azokra, akik tényleg potenciális vásárlók lehetnek. Tehát az előbbi összeget lehet jobban optimalizálni! Minden eszköz adott!

Hogyan juttathatod el hozzá az információkat?

  • Gondolkodj komplex kampányban. Minél több helyen, több formában találkozik a hirdetéseddel, annál nagyobb az esély, hogy pont elkapod a figyelmét (szinte teljes figyelmét).
    Erre jó megoldás lehet a landing page, promóciós oldal. Erről itt olvashatsz bővebben: Melyik jobb? Több terméket hirdetni vagy egyet? Mikor vásárolnak többen?
  • hírlevél, email: ősi módszer, de még mindig működik.
  • Facebook és Google remarketing: remélem újabb löketet kapsz most, hogy ismét átnézd a remarketing beállításaidat, hirdetéseidet! Kedvencem az, amikor már azokra hirdetsz, akik még nem vásároltak, de sok időt töltenek a weboldalon.
  • szórólap, offline marketing: szinte minden cégnél szintén működik és fontos eszköz lehet egy kampánynál, illetve szintén remarketing eszköz is egyben.
  • És minden, ahol csak találkozhat veled!

Merre tovább? Szeretnéd még jobban megérteni az információ-átadást? Az alábbi cikkeket és tartalmakat ajánlom figyelmedbe:

Forrás: The Effectiveness of Advertising: A Meta-Meta-Analysis of Advertising Inputs and Outcomes – Martin Eisend &Farid Tarrahi
Fotó: Tobias Moore / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!