10+ termék nagy árréssel, nagy profittal

A cégek sokszor úgy tudják felemelni az egyes termékeik árát akár többszörösére is, hogy közben hozzákapcsolják másik termékükhöz. Erre a legjobb a popcorn, ami a listában is szerepelni fog. Természetesen nem tudnának ekkora profitot elérni, ha nem tartanák fenn az infrastruktúrát, üzemeltetnék a fenti példa alapján a mozit… Sajnos ehhez mozi is kell, na de van itt még más is! Így ebben a listában inkább csak érdekességként láthatod, hogy az előállítási költséghez képest mennyivel többe kerül egy-egy termék. Ha ehhez hozzászámolnánk a fenntartási költségeket is, akkor máris más lenne. Na, de nézzük a listát, van benne használható tipp is attól még, hogy toplista.

1. Popcorn

A BI cikkében 35 centes előállítási költségről írnak, és átlag 6,5 dollárért adják a popcornt az amerikai mozikban. Itthon is hasonló haszonkulccsal számolhatunk. 18-szoros különbség!!! Oké, ehhez kell mozi! Na, nézzük tovább!

2. HDMI kábel

Az üzletek pár száz forintért beszerzik a HDMI kábelt, több ezer forintért adják tovább, de minimum 1000 forint feletti áron. 5-10 szeres haszon.

3. Sms

Egy-egy sms-ért egy normál díjcsomag esetében 10-20 forintot fizetünk, míg ez a szolgáltatónak kb. 0.8-1 forintjába kerül. 10-20 szoros haszon. Egyébként ezen a piacon most akik sokat keresnek, azok a cégek, akik a vállalkozásoknak adnak SMS marketinget, vagy SMS értesítés kiküldési lehetőséget. Tudod, mikor egy bolt küld sms-t, vagy kódot egy cég a kétfaktoros azonosításhoz. Jelenleg már nem is olyan nehéz ezt a technológiát beüzemelni.

4. Nyomtatópatron

Erről már biztosan hallottál. A cégek szinte ingyen adják a nyomtatókat, már 10 ezer forintért komoly készülékeket kapsz. Nekik nem ezen van a legnagyobb hasznuk, hanem a tintapatronon.

5. Bor az éttermekben

Ez egyértelmű neked is, bor vagy sör, vagy más üdítő, mind-mind drágább az étteremben. Főleg a bornál vehető észre, hogy többszörösét kérik.

6. Palackozott ásványvíz

Gondolom azt tudtad, hogy sok magyar településen, ahol gyártják az ásványvizet, ott a helyiek azt ingyen isszák a csapból? Ez így van külföldön is. Itt akkora a haszon, hogy inkább le se írom. Több ezer %, sőt még több is.

7. McDonald’s-ban a kóla/üdítő

Erről már olvashattál a Minneren. Az átlag 2 dollárért eladott üdítő igazából 0,16 dollárjába kerül a Mekinek. 1250%-os haszonkulcs. Itt persze azt is jelenti, hogy óriási az árrés a kólaszirupon (mert a szállítása egyszerűbb…). További érdekességek: 13 dolog, amit nem tudtál a McDonald’s-ról

8. iPhone / laptop / tablet

Bár tény, hogy fenn kell tartani az üzleteket, store-okat, mégis meglepő, hogy 250-300 dollár előállítási költségű készüléket 800-1000 dollárért adják el. Hasonló árrésen szokták adni a nagy márkák is az alsókategóriás laptopjaikat. Például egy HP vagy Lenovo laptopot valójában úgy dobnak piacra, hogy a leszerződött kínai gyárat csak megbízzák, szeretnének egy ilyet, abba nagyobb technológiai innovációt nem tesznek bele (értsd saját maga a nagy márka), a magasabb kategóriásoknál már igen. Az Alibaba-n szinte bárki tud ilyet rendelni. De jó példa lehet rá a MediaMarkt, akik szintén bérgyártásban gyártatják a sajátmárkás laptopjukat, tabletjeiket.

9. Képeslap

Igen, ezen is van a cégeknek 100-200%-os hasznuk. Még mindig vásárolják az emberek, bár persze nem olyan nagy mennyiségben. Apropó, pont ránéztem a jófogáson, hogy érdemes lenne régi képeslapokat felvásárolni, és eladni ebay-en. Erre akár még egyéb vállalkozást is létre tudsz hozni, nem csak nepperkedni a régi képeslapokból, hanem: olyan weboldal, ahol antik képeslapot vásárolhatnak az emberek, hogy még érdekesebbet küldhessenek ismerőseiknek, ügyfeleiknek… (akinek küldik a képeslapot, így még nagyobb érték, ajándék/befektetés 🙂 Ehhez kapcsolódó vállalkozás ötletek a Minneren:
Indíts vállalkozást: 46. vállalkozás ötlet – Antik nepper online
Indíts vállalkozást: 69. ötlet – Érme bróker, érme vaterázás

10. Napszemüveg

Bár ezt kár is leírnom, ez igaz lehetne más márkás termékekre is, úgy nézd ezt a 10. terméket. Szóval ezeket is több mint 10-szeres áron adják az előállítási költségükhöz képest. (Sajátmárkás termékekről cikk itt)

11. Óra, új márka esetében

Az új “prémiumszerű” órák egy új célcsoportot szolgálnak ki és kapaszkodj meg! 3000 Ft-ért beszerezhető Kínából akár úgy is, hogy rányomják a saját márkánkat és 30-60 000 forint közötti áron lehet eladni. Ilyenek az MVMT vagy a Daniel Wellington órák, akik prémium kategóriába sorolják magukat, úgymond prémium elérhető áron. A céljuk eleve az volt, hogy olyan emberek kezére órát varázsolni, akik amúgy nem is gondolnának óravásárlásra. Bejött nekik, főleg az erős influencer marketing kampányokkal.

12. Baba-mama tárgyak, holmik

A mellszívótól egészen a kisebb babaruhákig, vagy akár bambuszból készült tányérokig mind elég nagy haszonnal eladható a jól behatárolt baba-mama célközönségnek. 5-15-szörös haszonnal lehet számolni.

Kínai import

A legtöbb esetben kínai importtal lehet elérni a legnagyobb árrést, mert ott a legolcsóbb az előállítás, aminek egyik oka nem is a munkaerő (az már egyre drágább), hanem a technológia. Kínai importról már írtunk, beszélgettünk, sőt példát is láthatsz, hallhatsz rá az alábbi cikkekben. Ha bővebben érdekel a kínai import, a MinnerAkadémián Csépe Gábor, kínai import szakértő videós tanfolyamát is elvégezheted!

+1 Érdekesség

Tudtad, hogy a Harley-Davidsonnak nem a motorok eladásából van a nagy profitja, hanem a többi kisebb felmárkázott termékből (pl. sapka, kabát, kendő)? Bizony, ezeken óriási az árrése, és így elég nagy súlyt jelent a bevételében.

Forrás: Business Insider
Fotó: Josh Miller / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek