10+ termék nagy árréssel, nagy profittal

A cégek sokszor úgy tudják felemelni az egyes termékeik árát akár többszörösére is, hogy közben hozzákapcsolják másik termékükhöz. Erre a legjobb a popcorn, ami a listában is szerepelni fog. Természetesen nem tudnának ekkora profitot elérni, ha nem tartanák fenn az infrastruktúrát, üzemeltetnék a fenti példa alapján a mozit… Sajnos ehhez mozi is kell, na de van itt még más is! Így ebben a listában inkább csak érdekességként láthatod, hogy az előállítási költséghez képest mennyivel többe kerül egy-egy termék. Ha ehhez hozzászámolnánk a fenntartási költségeket is, akkor máris más lenne. Na de nézzük a listát, van benne használható tipp is attól még, hogy toplista.

1. Popcorn

A BI cikkében 35 centes előállítási költségről írnak, és átlag 6,5 dollárért adják a popcornt az amerikai mozikban. Itthon is hasonló haszonkulccsal számolhatunk. 18 szoros különbség!!! Oké, ehhez kell mozi! Na nézzük tovább!

2. HDMI kábel

Az üzletek párszáz forintért beszerzik a HDMI kábelt, több ezer forintért adják tovább, de minimum 1000 forint feletti áron. 5-10 szeres haszon.

3. Sms

Egy-egy sms-ért egy normál díjcsomag esetében 10-20 forintot fizetünk, míg ez a szolgáltatónak kb. 0.8-1 forintjába kerül. 10-20 szoros haszon. Egyébként ezen a piacon most akik sokat keresnek, azok a cégek, akik a vállalkozásoknak adnak SMS marketinget, vagy SMS értesítés kiküldési lehetőséget. Tudod, mikor egy bolt küld sms-t, vagy kódot egy cég a kétfakotoros azonosításhoz. Jelenleg már nem is olyan nehéz ezt a technológiát beüzemelni.

4. Nyomtatópatron

Erről már biztosan hallottál. A cégek szinte ingyen adják a nyomtatókat, már 10 ezer forintért komoly készülékeket kapsz. Nekik nem ezen van a legnagyobb hasznuk, hanem a tintapatronon.

5. Bor az éttermekben

Ez egyértelmű neked is, bor vagy sör, vagy más üdítő, mind-mind drágább az étteremben. Főleg a bornál vehető észre, hogy többszörösét kérik.

6. Palackozott ásványvíz

Gondolom azt tudtad, hogy sok magyar településen, ahol gyártják az ásványvizet, ott a helyiek azt ingyen isszák a csapból? Ez így van külföldön is. Itt akkora a haszon, hogy inkább le se írom. Több ezer %, sőt még több is.

7. McDonald’s-ban a kóla/üdítő

Erről már olvashattál a Minneren. Az átlag 2 dollárért eladott üdítő igazából 0,16 dollárjába kerül a Mekinek. 1250%-os haszonkulcs. Itt persze azt is jelenti, hogy óriási az árrés a kólaszirupon (mert szállítása egyszerűbb,..). További érdekességek: 13 dolog, amit nem tudtál a McDonald’s-ról

8. iPhone / laptop / tablet

Bár tény, hogy fenn kell tartani az üzleteket, store-okat, mégis meglepő, hogy 250-300 dollár előállítási költségű készüléket 800-1000 dollárért adják el. Hasonló árrésen szokták adni a nagy márkák is az alsókategóriás laptopjaikat. Például egy HP vagy Lenovo laptopot valójában úgy dobják piacra, hogy a leszerződött kínai gyárt csak megbízzák, szeretnének egy ilyet, abba nagyobb technológiai innovációt nem tesznek bele (értsd saját maga a nagy márka), a magasabb kategóriásoknál már igen. Az Alibaba-n szinte bárki tud ilyet rendelni. De jó példa lehet rá a MediaMarkt, akik szintén bérgyártásban gyártatják a sajátmárkás laptopjukat, tabletjeiket.

9. Képeslap

Igen, ezen is van a cégeknek 100-200%-os hasznuk. Még mindig vásárolják az emberek, bár persze nem olyan nagy mennyiségben. Apropó, pont ránéztem a jófogáson, hogy érdemes lenne régi képeslapokat felvásárolni, és eladni ebay-en. Erre akár még egyéb vállalkozást is létre tudsz hozni, nem csak nepperkedni a régi képeslapokból, hanem: Olyan weboldal, ahol antik képeslapot vásárolhatnak az emberek, hogy még érdekesebbet küldhessenek ismerőseiknek, ügyfeleiknek… (akinek küldik a képeslapot, így még nagyobb érték, ajándék/befektetés 🙂 Ehhez kapcsolódó vállalkozás ötletek a Minneren:
Indíts vállalkozást: 46. vállalkozás ötlet – Antik nepper online
Indíts vállalkozást: 69. ötlet – Érme bróker, érme vaterázás

10. Napszemüveg

Bár ezt kár is leírnom, ez igaz lehetne más márkás termékekre is, úgy nézd ezt a 10. terméket. Szóval ezeket is több mint 10 szeres áron adják az előállítási költségükhöz képest. (Sajátmárkás termékekről cikk itt)

11. Óra, új márka esetében

Az új “prémium szerű” órák egy új célcsoportot szolgálnak ki, és kapaszkodj meg! 3000 Ft-ért beszerezhető Kínából akár úgy is, hogy rányomják a saját márkánkat és 30-60 000 forint közötti áron lehet eladni. Ilyenek az MVMT vagy a Daniel Wellington órák, akik prémium kategóriába sorolják magukat, úgymond prémium elérhető áron. A céljuk eleve az volt, hogy olyan emberek kezére órát varázsolni, akik amúgy nem is gondolnának óravásárlásra. Bejött nekik, főleg az erős influencer marketing kampányokkal.

12. Baba-mama tárgyak, holmik

A mellszívótól egészen a kisebb babaruhákig, vagy akár bambuszbók készült tányérokig mind elég nagy haszonnal eladható a jól behatárolt baba-mama célközönségnek. 5-15-szörös haszonnal lehet számolni.

Kínai import

A legtöbb esetben kínai importtal lehet elérni a legnagyobb árrést, mert ott a legolcsóbb az előállítás, aminek egyik oka nem is a munkaerő (az már egyre drágább), hanem a technológia. Kínai importról már írtunk, beszélgettünk, sőt példát is láthatsz, hallhatsz rá itt:

+1 Érdekesség

Tudtad, hogy a Harley-Davidsonnak nem a motorok eladásából van a nagy profitja, hanem a többi kisebb felmárkázott termékből (pl. sapka, kabát, kendő)? Bizony, ezeken óriási az árrése, és így elég nagy súlyt jelent a bevételében.

Forrás: Business Insider
Fotó: Josh Miller / Unsplash

Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!