A cégek sokszor úgy tudják felemelni az egyes termékeik árát akár többszörösére is, hogy közben hozzákapcsolják másik termékükhöz. Erre a legjobb a popcorn, ami a listában is szerepelni fog. Természetesen nem tudnának ekkora profitot elérni, ha nem tartanák fenn az infrastruktúrát, üzemeltetnék a fenti példa alapján a mozit… Sajnos ehhez mozi is kell, na de van itt még más is! Így ebben a listában inkább csak érdekességként láthatod, hogy az előállítási költséghez képest mennyivel többe kerül egy-egy termék. Ha ehhez hozzászámolnánk a fenntartási költségeket is, akkor máris más lenne. Na, de nézzük a listát, van benne használható tipp is attól még, hogy toplista.
1. Popcorn
A BI cikkében 35 centes előállítási költségről írnak, és átlag 6,5 dollárért adják a popcornt az amerikai mozikban. Itthon is hasonló haszonkulccsal számolhatunk. 18-szoros különbség!!! Oké, ehhez kell mozi! Na, nézzük tovább!
2. HDMI kábel
Az üzletek pár száz forintért beszerzik a HDMI kábelt, több ezer forintért adják tovább, de minimum 1000 forint feletti áron. 5-10 szeres haszon.
3. Sms
Egy-egy sms-ért egy normál díjcsomag esetében 10-20 forintot fizetünk, míg ez a szolgáltatónak kb. 0.8-1 forintjába kerül. 10-20 szoros haszon. Egyébként ezen a piacon most akik sokat keresnek, azok a cégek, akik a vállalkozásoknak adnak SMS marketinget, vagy SMS értesítés kiküldési lehetőséget. Tudod, mikor egy bolt küld sms-t, vagy kódot egy cég a kétfaktoros azonosításhoz. Jelenleg már nem is olyan nehéz ezt a technológiát beüzemelni.
4. Nyomtatópatron
Erről már biztosan hallottál. A cégek szinte ingyen adják a nyomtatókat, már 10 ezer forintért komoly készülékeket kapsz. Nekik nem ezen van a legnagyobb hasznuk, hanem a tintapatronon.
5. Bor az éttermekben
Ez egyértelmű neked is, bor vagy sör, vagy más üdítő, mind-mind drágább az étteremben. Főleg a bornál vehető észre, hogy többszörösét kérik.
6. Palackozott ásványvíz
Gondolom azt tudtad, hogy sok magyar településen, ahol gyártják az ásványvizet, ott a helyiek azt ingyen isszák a csapból? Ez így van külföldön is. Itt akkora a haszon, hogy inkább le se írom. Több ezer %, sőt még több is.
7. McDonald’s-ban a kóla/üdítő
Erről már olvashattál a Minneren. Az átlag 2 dollárért eladott üdítő igazából 0,16 dollárjába kerül a Mekinek. 1250%-os haszonkulcs. Itt persze azt is jelenti, hogy óriási az árrés a kólaszirupon (mert a szállítása egyszerűbb…). További érdekességek: 13 dolog, amit nem tudtál a McDonald’s-ról
8. iPhone / laptop / tablet
Bár tény, hogy fenn kell tartani az üzleteket, store-okat, mégis meglepő, hogy 250-300 dollár előállítási költségű készüléket 800-1000 dollárért adják el. Hasonló árrésen szokták adni a nagy márkák is az alsókategóriás laptopjaikat. Például egy HP vagy Lenovo laptopot valójában úgy dobnak piacra, hogy a leszerződött kínai gyárat csak megbízzák, szeretnének egy ilyet, abba nagyobb technológiai innovációt nem tesznek bele (értsd saját maga a nagy márka), a magasabb kategóriásoknál már igen. Az Alibaba-n szinte bárki tud ilyet rendelni. De jó példa lehet rá a MediaMarkt, akik szintén bérgyártásban gyártatják a sajátmárkás laptopjukat, tabletjeiket.
9. Képeslap
Igen, ezen is van a cégeknek 100-200%-os hasznuk. Még mindig vásárolják az emberek, bár persze nem olyan nagy mennyiségben. Apropó, pont ránéztem a jófogáson, hogy érdemes lenne régi képeslapokat felvásárolni, és eladni ebay-en. Erre akár még egyéb vállalkozást is létre tudsz hozni, nem csak nepperkedni a régi képeslapokból, hanem: olyan weboldal, ahol antik képeslapot vásárolhatnak az emberek, hogy még érdekesebbet küldhessenek ismerőseiknek, ügyfeleiknek… (akinek küldik a képeslapot, így még nagyobb érték, ajándék/befektetés 🙂 Ehhez kapcsolódó vállalkozás ötletek a Minneren:
Indíts vállalkozást: 46. vállalkozás ötlet – Antik nepper online
Indíts vállalkozást: 69. ötlet – Érme bróker, érme vaterázás
10. Napszemüveg
Bár ezt kár is leírnom, ez igaz lehetne más márkás termékekre is, úgy nézd ezt a 10. terméket. Szóval ezeket is több mint 10-szeres áron adják az előállítási költségükhöz képest. (Sajátmárkás termékekről cikk itt)
11. Óra, új márka esetében
Az új “prémiumszerű” órák egy új célcsoportot szolgálnak ki és kapaszkodj meg! 3000 Ft-ért beszerezhető Kínából akár úgy is, hogy rányomják a saját márkánkat és 30-60 000 forint közötti áron lehet eladni. Ilyenek az MVMT vagy a Daniel Wellington órák, akik prémium kategóriába sorolják magukat, úgymond prémium elérhető áron. A céljuk eleve az volt, hogy olyan emberek kezére órát varázsolni, akik amúgy nem is gondolnának óravásárlásra. Bejött nekik, főleg az erős influencer marketing kampányokkal.
12. Baba-mama tárgyak, holmik
A mellszívótól egészen a kisebb babaruhákig, vagy akár bambuszból készült tányérokig mind elég nagy haszonnal eladható a jól behatárolt baba-mama célközönségnek. 5-15-szörös haszonnal lehet számolni.
Kínai import
A legtöbb esetben kínai importtal lehet elérni a legnagyobb árrést, mert ott a legolcsóbb az előállítás, aminek egyik oka nem is a munkaerő (az már egyre drágább), hanem a technológia. Kínai importról már írtunk, beszélgettünk, sőt példát is láthatsz, hallhatsz rá az alábbi cikkekben. Ha bővebben érdekel a kínai import, a MinnerAkadémián Csépe Gábor, kínai import szakértő videós tanfolyamát is elvégezheted!
- Kínai import a gyakorlatban, példákkal, érthetően. Beszélgetés egy szakértővel – podcast
- Melyiket használd kínai importhoz? Aliexpress vs. Alibaba + a Jolly Joker!
- Mennyibe kerül egy konténer áru szállítása Kínából?
- Kínai import képzés a MinnerAkadémián
+1 Érdekesség
Tudtad, hogy a Harley-Davidsonnak nem a motorok eladásából van a nagy profitja, hanem a többi kisebb felmárkázott termékből (pl. sapka, kabát, kendő)? Bizony, ezeken óriási az árrése, és így elég nagy súlyt jelent a bevételében.
Forrás: Business Insider
Fotó: Josh Miller / Unsplash