100 termékötlet Kínából + Tippek. 3. rész: A C-vitamintól az ipari aroma diffúzorig (illatmarketing). Kínai import

Óriási hírünk van! Meghallgattuk visszajelzéseiteket és a 3. adásban már az ötletek alatt beszélgetünk is. Csépe Gábor ismét hozott 10 termékötletet Kínából, ahol láthatod, milyen ajánlatokat adtak nekünk a kínai gyártók, kereskedők, beszélünk az árrésről, minimális rendelési mennyiségről. Minden ötlethez a videóban is mondunk kapcsolódó információkat, de itt a cikkben is olvashatsz róla. A fő kiindulási pont általában az Alibaba, vagy a Canton Fair, ott vesszük fel a gyártókkal a kapcsolatot, sok esetben akár 100 gyártóval, kereskedővel is. Az adásban ismét van kereskedelemhez kapcsolódó információ. Most Gábor vendége a tippes rész alatt Csereklyei Bálint az iLogistic vezetője volt, aki megosztotta velünk tapasztalatait a náluk lévő több száz webáruház, kereskedő tapasztalataira is alapozva.

Fontos! Az alábbi ötleteket a videóban megtalálod, a vámértéket, az árrést ott fogjuk elmondani, itt a hozzájuk kapcsolódó piaci információkat találod. Tehát a teljes képhez érdemes megnézned a videót is! Ha a fenti beágyazás nem tölt be, akkor a Youtube-on ide kattintva a Kimport Facebook csatornáján éred el.

A 100. termékötlet 3. részében látható ötletekhez kapcsolódó egyéb információ

A 3. részben tehát Csépe Gábor a Minner.hu kínai import szakértője, oktatója és én (Mándó Milán, Minner.hu alapító) alámondtunk hasznos információkat a termékekről. A videók jó támpontot adnak neked, hogy mit kérdezz a kínai gyártóktól, hogy egyes termékekre mekkora a vám, árrés, mekkora a minimális rendelési mennyiség, sőt láthatod azt is, hogy van-e magyar cég akinek ők már beszállítanak.

21. ötlet – Ágyneműhuzat, ágyneműszett

Sajnos csak magas beszerzési árat kaptunk a kínai gyártóktól. Gábor azért is hagyta bent, mert jó példa, nem mindig olcsó a kínai piac. Nem beszélve a magas vámértékről. Ezt a terméket akkor érdemes árulni, ha bútor kereskedelemmel, lakberendezéssel foglalkozunk. A hazai piacon még nincs jelen a Casper.com -hoz hasonló oldal, akiknek csak e-kereskedelemből több milliárd forintot sikerült összehozniuk. Tehát itt inkább most mondjuk azt, hogy szektor tippet adunk. A Casper piaca itthon még betöltetlen, kiaknázatlan! Erről bővebben ebben a Minner cikkben: Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben

22. ötlet – Ipari aromadiffúzor – magyarán illatgép

Illatmarketing, óriási potenciál van benne, Hiszen a vevő több dimenziós érzékelésére is tudunk hatni, és általában az illat jelenleg kiaknázatlan még a marketingben. Az illattal újabb esélyünk lehet, hogy a memóriájukba bele tudunk mászni, vagy éppen kellemes érzése lesz vásárlás közben. A másik felhasználási terület természetesen a munkahelyek, irodák.
Itt fontos megjegyezni, hogy a pénz nem a készülékekben van, hanem az illataromákban, patronokban.
A másik érdekes piac lehet ebben az egyedi illatok kitalálása (akár a kínai partner által, sőt lehet ők is tudnak adni). Ez azért is jó lehet, mert így a vevő még lojálisabb lesz hozzád, hiszen tőled tudja csak beszerezni. A célpiac egyértelműen a B2B, vagyis vállalkozóknak, cégeknek adunk el.
Kapcsolódó cikkek, ötletek a Minneren:
Az illatok ereje infografika
164. ötlet: Illat és zene marketingszakértő, tanácsadó – Amennyire beteg ötlet, annyira…

23. ötlet – Aszkorbinsav, vagyis C-vitamin

Ez egy por állagú termék, ezt kapjuk a kínaiaktól, könnyen oldódik vízben. A népszerű csomagolás nélküli boltokban látok nagy potenciált, ahol még nincs ilyen termék. Bár a kereslet ott azért még nem olyan nagy lesz, de hoz bevételt. A másik lehetőség lehet még ebből gyártani vitaminitalt, akár bérgyártón keresztül (a vitamin beszerzését akár a bérgyártó is intézheti). Az ízesített, vagy a vitaminokat is tartalmazó vizek élvezik most igazán a trendnövekedést. És hát a vízben van az egyik legnagyobb árrés a piacon, ahogy ezt láthattad korábbi Minner cikkben: 10+ termék nagy árréssel, nagy profittal

A videóban láthatod, hogy van olyan magyar partner, aki már vesz tőlük így c-vitamint.

24. ötlet – Baby monitor, babyőr

A videóban láthatod, hogy egy olasz partner az Amazonon sajátmárkás termékként értékesti a kínai gyártó termékét. Ezt is meg lehet oldani. Egy biztos, hogy ezt önmagában nem érdemes értékesíteni, hiszen jól körül határolható a vevőkör, akiknek később mást is el tudunk adni. Ezt a piacot vizsgálva azt találtam, hogy a legnagyobb hiány az éjjel is jól látó kamerás baby monitorban van, továbbá az olyan megoldásban, amiben a kertben is látható mobilról a kisbaba (wifis, appos megoldások). Ha ezeket tudja, akkor óriási vevőkörünk lehet.
Jó ötlet lehet sajátmárka esetében, hogy nagykereskedőként működjünk, az is egy jó út lehet.

25. ötlet – Ragasztószalag

Minden héten látok legalább 1-2 olyan posztot a webáruház vagy üzleti csoportokban, ahol valaki csomagolóanyagot, dobozt keres. A hazai piacon egyik leggyorsabban növekvő piaca az e-kereskedelem. Ahogy anno az aranyláz idején is az aranyásók kiszolgálásában volt a legnagyobb piac (lásd farmer, a Levis innen indult hódító útra), úgy most az e-kereskedelem egyik haszonélvezői a futárcégek, vagy éppen a csomagolópiac.
Utóbbiban látok nagy fantáziát, de ezt a piacot még kutatni is fogom a következő hónapokban. Ha ebbe vágnék bele, először az egyedi csomagolás piacra mennék rá, a nehezen megoldható dolgokra, ahol picit nagyobb lehet az árrés, és azzal nem foglalkoznak itthon a tömegcsomagolást értékesítő cégek. Pl. fagyasztott, hűtött csomagolóanyagok, dizájndobozok…

Ezen a poszton már meg sem lepődök, mielőtt a cikket megírtam, reggel ez jött szembe velem a Facebookon:

26. ötlet – Fitnesz szalag

A home office ideje alatt az emberek rátaláltak az online edzésekre, applikációkra, edzéstervekre, videós tréningekre. Az otthoni edzéshez használható termékek iránt még mindig nagy a kereslet (pandémia első hónapjaihoz képest is). Ebben a piacban van olyan potenciál is, hogy árrésnövelése céljából adunk terméket is, és mellé edzés videókat, akár személyi edzővel összeállított edzéseket is.
Ezt tehát akár egyoldalas promóciós oldalakon, landing page-eken keresztül is értékesíteni tudjuk. Sőt akár havidíjasítani is tudjuk, főleg akkor ha hozzákapcsoljuk ezeket az edzéseket. Magyarán megteremteni az otthoni konditerem lehetőségét.
Ennek a piacnak egyik élharcosa nemzetközi piacon a Peloton, jó cél lehet odajutni, ahol már ilyen nagy termékeket árulunk, továbbá előfizetéses online edzéseket: Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció

27. ötlet – Kenderolaj

A CBD termékekhez kapcsolódó ötletet a 2020-as vállalkozási ötletekben már olvashattál. A piacot egyre jobban elfogadj a hazai közönség is, ez azért is van így, mert például olyan nagy márkák is megjelentek kender termékkel, mint a Garnier.
1-2 000 forint a kenderolaj Kínából, amit egyébként már 7-12 000 forint közötti összegért is tudsz értékesíteni, itt a mostani videóban, amit kiemeltünk az a sajátmárkás termék. Érdemes benne gondolkodni. Olaj, sampon, kenőcs, víz, snackszelet… óriási a potenciál.
Ezt a ötletet azért sem részletezem jobban, mert szó van már róla a Minner üzleti ötletei között: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!

28. ötlet – férfi táskák, hátizsákok

Ez a termék azoknak lehet jó, akik sajátmárkát szeretnének elindítani. Egy 3-4-szeres, sőt akár 6-szoros hasznot is el lehet érni ezekkel a termékkel. Hasonló márkában gondolkodni, mint a Saxoo London.
A videóban beszélek arról, hogy van olyan magyar motoros kiegészítő márka, aki például Pakisztánban talált jó gyártóra. Tehát nem azt mondjuk, csak a Kína a jó, az a jó, ami neked megfelel. A motorosok egyébként imádják, és bár rajta van, hogy Pakisztánban készül a termék, de örülnek, hogy végre magyar márka.
A saját márka azért is jó, mert mi határozhatjuk meg az árat, a márkaépítéssel ki tudunk tűnni a piacon, új termékeket mi határozzuk meg.

29. ötlet – Rozsdamentes acél mosogatótál

Látható, hogy ilyen termékekből is hozunk példát, hiszen nagykereskedők is nézik ezeket a videóban. Nem egy klasszikus webshoptermék. Ezt főleg nagykereskedőknek, nagy importőröknek ajánljuk, megfelelő árrés van rajta.

30. ötlet – Karácsonyi fülbevalók, bizsu, fém ékszerek

Az offline boltoknál óriási kereslet van a bizsu termékekre. Na, de most majd online! Bár a karácsonyi termékekről már lekéstünk, de jövőre ezt majd tedd el magadnak, mert ezeket nagyon könnyű értékesíteni ilyen időszakban. Ahogy Bálint mondja az importos tippek részben, óriási piaca van a szezonális termékeknek, érdemes bennük gondolkodni.
De másik hónapokban is el kellene adnunk! A bizsupiacon érdemes lehet elindítani online prémium termékként értékesíteni, persze prémiumot is áruljunk. Akár ezüsttel felturbózva (tudd, hogy alacsony a beszerzési ár így is, közben a vevő szemében felértékelődik).
Ötletként azt mondtam, hogy érdemes lehet a férfi piacra célozni úgy, hogy ők vegyék ajándékba a hölgyeknek. Erre abszolút jó lehet akár egy oldalas promóciós oldal, webshop, landing page is. Az ajándékot azért is mondom, mert sokkal magasabb a konverziós ráta, hiszen nem közvetlenül a végfelhasználónak adunk el.

Nézd ma videót! Görgess vissza, vagy ide kattintva a Kimport Facebook csatornáján éred el!

Korábbi részek a 100 termékötlet videósorozatból

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!