Óriási hírünk van! Meghallgattuk visszajelzéseiteket és a 3. adásban már az ötletek alatt beszélgetünk is. Csépe Gábor ismét hozott 10 termékötletet Kínából, ahol láthatod, milyen ajánlatokat adtak nekünk a kínai gyártók, kereskedők, beszélünk az árrésről, minimális rendelési mennyiségről. Minden ötlethez a videóban is mondunk kapcsolódó információkat, de itt a cikkben is olvashatsz róla. A fő kiindulási pont általában az Alibaba, vagy a Canton Fair, ott vesszük fel a gyártókkal a kapcsolatot, sok esetben akár 100 gyártóval, kereskedővel is. Az adásban ismét van kereskedelemhez kapcsolódó információ. Most Gábor vendége a tippes rész alatt Csereklyei Bálint az iLogistic vezetője volt, aki megosztotta velünk tapasztalatait a náluk lévő több száz webáruház, kereskedő tapasztalataira is alapozva.
Fontos! Az alábbi ötleteket a videóban megtalálod, a vámértéket, az árrést ott fogjuk elmondani, itt a hozzájuk kapcsolódó piaci információkat találod. Tehát a teljes képhez érdemes megnézned a videót is! Ha a fenti beágyazás nem tölt be, akkor a Youtube-on ide kattintva a Kimport Facebook csatornáján éred el.
A 100. termékötlet 3. részében látható ötletekhez kapcsolódó egyéb információ
A 3. részben tehát Csépe Gábor a Minner.hu kínai import szakértője, oktatója és én (Mándó Milán, Minner.hu alapító) alámondtunk hasznos információkat a termékekről. A videók jó támpontot adnak neked, hogy mit kérdezz a kínai gyártóktól, hogy egyes termékekre mekkora a vám, árrés, mekkora a minimális rendelési mennyiség, sőt láthatod azt is, hogy van-e magyar cég akinek ők már beszállítanak.
21. ötlet – Ágyneműhuzat, ágyneműszett
Sajnos csak magas beszerzési árat kaptunk a kínai gyártóktól. Gábor azért is hagyta bent, mert jó példa, nem mindig olcsó a kínai piac. Nem beszélve a magas vámértékről. Ezt a terméket akkor érdemes árulni, ha bútor kereskedelemmel, lakberendezéssel foglalkozunk. A hazai piacon még nincs jelen a Casper.com -hoz hasonló oldal, akiknek csak e-kereskedelemből több milliárd forintot sikerült összehozniuk. Tehát itt inkább most mondjuk azt, hogy szektor tippet adunk. A Casper piaca itthon még betöltetlen, kiaknázatlan! Erről bővebben ebben a Minner cikkben: Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben
22. ötlet – Ipari aromadiffúzor – magyarán illatgép
Illatmarketing, óriási potenciál van benne, Hiszen a vevő több dimenziós érzékelésére is tudunk hatni, és általában az illat jelenleg kiaknázatlan még a marketingben. Az illattal újabb esélyünk lehet, hogy a memóriájukba bele tudunk mászni, vagy éppen kellemes érzése lesz vásárlás közben. A másik felhasználási terület természetesen a munkahelyek, irodák.
Itt fontos megjegyezni, hogy a pénz nem a készülékekben van, hanem az illataromákban, patronokban.
A másik érdekes piac lehet ebben az egyedi illatok kitalálása (akár a kínai partner által, sőt lehet ők is tudnak adni). Ez azért is jó lehet, mert így a vevő még lojálisabb lesz hozzád, hiszen tőled tudja csak beszerezni. A célpiac egyértelműen a B2B, vagyis vállalkozóknak, cégeknek adunk el.
Kapcsolódó cikkek, ötletek a Minneren:
– Az illatok ereje infografika
– 164. ötlet: Illat és zene marketingszakértő, tanácsadó – Amennyire beteg ötlet, annyira…
23. ötlet – Aszkorbinsav, vagyis C-vitamin
Ez egy por állagú termék, ezt kapjuk a kínaiaktól, könnyen oldódik vízben. A népszerű csomagolás nélküli boltokban látok nagy potenciált, ahol még nincs ilyen termék. Bár a kereslet ott azért még nem olyan nagy lesz, de hoz bevételt. A másik lehetőség lehet még ebből gyártani vitaminitalt, akár bérgyártón keresztül (a vitamin beszerzését akár a bérgyártó is intézheti). Az ízesített, vagy a vitaminokat is tartalmazó vizek élvezik most igazán a trendnövekedést. És hát a vízben van az egyik legnagyobb árrés a piacon, ahogy ezt láthattad korábbi Minner cikkben: 10+ termék nagy árréssel, nagy profittal
A videóban láthatod, hogy van olyan magyar partner, aki már vesz tőlük így c-vitamint.
24. ötlet – Baby monitor, babyőr
A videóban láthatod, hogy egy olasz partner az Amazonon sajátmárkás termékként értékesti a kínai gyártó termékét. Ezt is meg lehet oldani. Egy biztos, hogy ezt önmagában nem érdemes értékesíteni, hiszen jól körül határolható a vevőkör, akiknek később mást is el tudunk adni. Ezt a piacot vizsgálva azt találtam, hogy a legnagyobb hiány az éjjel is jól látó kamerás baby monitorban van, továbbá az olyan megoldásban, amiben a kertben is látható mobilról a kisbaba (wifis, appos megoldások). Ha ezeket tudja, akkor óriási vevőkörünk lehet.
Jó ötlet lehet sajátmárka esetében, hogy nagykereskedőként működjünk, az is egy jó út lehet.
25. ötlet – Ragasztószalag
Minden héten látok legalább 1-2 olyan posztot a webáruház vagy üzleti csoportokban, ahol valaki csomagolóanyagot, dobozt keres. A hazai piacon egyik leggyorsabban növekvő piaca az e-kereskedelem. Ahogy anno az aranyláz idején is az aranyásók kiszolgálásában volt a legnagyobb piac (lásd farmer, a Levis innen indult hódító útra), úgy most az e-kereskedelem egyik haszonélvezői a futárcégek, vagy éppen a csomagolópiac.
Utóbbiban látok nagy fantáziát, de ezt a piacot még kutatni is fogom a következő hónapokban. Ha ebbe vágnék bele, először az egyedi csomagolás piacra mennék rá, a nehezen megoldható dolgokra, ahol picit nagyobb lehet az árrés, és azzal nem foglalkoznak itthon a tömegcsomagolást értékesítő cégek. Pl. fagyasztott, hűtött csomagolóanyagok, dizájndobozok…
Ezen a poszton már meg sem lepődök, mielőtt a cikket megírtam, reggel ez jött szembe velem a Facebookon:
26. ötlet – Fitnesz szalag
A home office ideje alatt az emberek rátaláltak az online edzésekre, applikációkra, edzéstervekre, videós tréningekre. Az otthoni edzéshez használható termékek iránt még mindig nagy a kereslet (pandémia első hónapjaihoz képest is). Ebben a piacban van olyan potenciál is, hogy árrésnövelése céljából adunk terméket is, és mellé edzés videókat, akár személyi edzővel összeállított edzéseket is.
Ezt tehát akár egyoldalas promóciós oldalakon, landing page-eken keresztül is értékesíteni tudjuk. Sőt akár havidíjasítani is tudjuk, főleg akkor ha hozzákapcsoljuk ezeket az edzéseket. Magyarán megteremteni az otthoni konditerem lehetőségét.
Ennek a piacnak egyik élharcosa nemzetközi piacon a Peloton, jó cél lehet odajutni, ahol már ilyen nagy termékeket árulunk, továbbá előfizetéses online edzéseket: Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció
27. ötlet – Kenderolaj
A CBD termékekhez kapcsolódó ötletet a 2020-as vállalkozási ötletekben már olvashattál. A piacot egyre jobban elfogadj a hazai közönség is, ez azért is van így, mert például olyan nagy márkák is megjelentek kender termékkel, mint a Garnier.
1-2 000 forint a kenderolaj Kínából, amit egyébként már 7-12 000 forint közötti összegért is tudsz értékesíteni, itt a mostani videóban, amit kiemeltünk az a sajátmárkás termék. Érdemes benne gondolkodni. Olaj, sampon, kenőcs, víz, snackszelet… óriási a potenciál.
Ezt a ötletet azért sem részletezem jobban, mert szó van már róla a Minner üzleti ötletei között: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
28. ötlet – férfi táskák, hátizsákok
Ez a termék azoknak lehet jó, akik sajátmárkát szeretnének elindítani. Egy 3-4-szeres, sőt akár 6-szoros hasznot is el lehet érni ezekkel a termékkel. Hasonló márkában gondolkodni, mint a Saxoo London.
A videóban beszélek arról, hogy van olyan magyar motoros kiegészítő márka, aki például Pakisztánban talált jó gyártóra. Tehát nem azt mondjuk, csak a Kína a jó, az a jó, ami neked megfelel. A motorosok egyébként imádják, és bár rajta van, hogy Pakisztánban készül a termék, de örülnek, hogy végre magyar márka.
A saját márka azért is jó, mert mi határozhatjuk meg az árat, a márkaépítéssel ki tudunk tűnni a piacon, új termékeket mi határozzuk meg.
29. ötlet – Rozsdamentes acél mosogatótál
Látható, hogy ilyen termékekből is hozunk példát, hiszen nagykereskedők is nézik ezeket a videóban. Nem egy klasszikus webshoptermék. Ezt főleg nagykereskedőknek, nagy importőröknek ajánljuk, megfelelő árrés van rajta.
30. ötlet – Karácsonyi fülbevalók, bizsu, fém ékszerek
Az offline boltoknál óriási kereslet van a bizsu termékekre. Na, de most majd online! Bár a karácsonyi termékekről már lekéstünk, de jövőre ezt majd tedd el magadnak, mert ezeket nagyon könnyű értékesíteni ilyen időszakban. Ahogy Bálint mondja az importos tippek részben, óriási piaca van a szezonális termékeknek, érdemes bennük gondolkodni.
De másik hónapokban is el kellene adnunk! A bizsupiacon érdemes lehet elindítani online prémium termékként értékesíteni, persze prémiumot is áruljunk. Akár ezüsttel felturbózva (tudd, hogy alacsony a beszerzési ár így is, közben a vevő szemében felértékelődik).
Ötletként azt mondtam, hogy érdemes lehet a férfi piacra célozni úgy, hogy ők vegyék ajándékba a hölgyeknek. Erre abszolút jó lehet akár egy oldalas promóciós oldal, webshop, landing page is. Az ajándékot azért is mondom, mert sokkal magasabb a konverziós ráta, hiszen nem közvetlenül a végfelhasználónak adunk el.
Nézd ma videót! Görgess vissza, vagy ide kattintva a Kimport Facebook csatornáján éred el!
Korábbi részek a 100 termékötlet videósorozatból
- 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 1. rész: A robot porszívótól a körömfestő gépig
- 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 2. rész: A terasztetőtől a luxus franciaágyig
- Így használd a 100 termékötlet Kínából videósorozatunkat, ötleteinket. Kínai import kérdések [podcast]
- Kínai import cikkek, információk gyűjteménye a Minneren: minner.hu/import
- Webáruház cikkek: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok