1000 forint beruházás 8700 forintot hoz CRM rendszer bevezetésénél (ROI)

Dátum

Megosztás

Ha van CRM rendszered, ha nincs, érdemes ezeket a számokat, statisztikákat megnézed, amit a cikkben közlök. Azt hiszem, a tartalom elolvasása után sűrűn csörögnek majd a telefonok a hazai CRM cégeknél (majd ne feledd mondani, hogy a Minneren olvastad…). A vállalkozásod egyik legfontosabb „eleme” az ügyfél. Ezzel nem is lehet vitatkozni!

Ő adja a pénzt, ő fizet. Az a cég működik jövedelmezőbben, amelyik megfelelő ügyfélélményt nyújt, jó ügyfélkapcsolattal rendelkezik, ismeri a vevőit, és a folyamatai is flottul működnek. Ebben segít neked a CRM rendszer, vagyis ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management – CRM).

Jöjjenek a számok, ami után azonnal telefonhoz, Google-hoz nyúlsz!

  • Az 1000 forintos CRM beruházásra jutó megtérülés: 8700 Ft. (ROI)
    Beruházás jelentése ebben az esetben: CRM szoftver ára, bérlési költsége, beüzemelés díja, rászánt idő, erőforrás, munkaerő.
    Igen, ezzel számolnod kell, mivel a folyamataitokat is át kell vinni a CRM rendszerbe, sok időbe és munkába fog telni. DE! A legtöbb CRM megoldás erre fel van készítve, a beüzemelés is sokszor már automatizálva van (pl. excel import). Sokszor havidíjat fogsz látni és beüzemelési díjat. Nos, a havidíj már egy olyan konstrukció, ami olcsóbbá teszi a CRM rendszert (nem neked kell leprogramoztatni…) és bizony annál is ilyen megtérülési rátával számolhatsz. Tehát már maga a bevezetésre ne költségként gondolj, hanem befektetésre.
    Forrás: Nucleus Research
    És amikor kiderül, hogy ennek egy részét pályázatból is meg tudod valósítani… !
  • A CRM rendszert használók átlagosan 29%-kal növelik az értékesítéseiket. És 42%-kal jobban előre tudják jelezni a jövőbeni eladásaikat. Forrás Salesforce
  • 8-10%-kal lerövidíti az eladási ciklust (értsd előbb lesz vevőd). Ez annak köszönhető, hogy sokkal több információ és adat áll rendelkezésre, és mindez gyorsan. Továbbá több folyamatot automatizálni tudsz a CRM-nek köszönhetően Forrás: Nucleus Research
  • A fenti számok átlagok. Képzeld el, hogy a CRM-et használó cégek 26%-a használja, alkalmazza eredményesen az ilyen rendszereket (amit csak ki tud használni a funkciókból a vállalkozásában). Tehát akik csak bevezetik, de csak nézik, ők nem érnek el sikereket, vagy csak nagyon keveset. Képzeld el, hogy a fenti számok magasabbak annál a 26%-nál! Megéri tehát addig foglalkozni vele, amíg csak nem látod a növekedést. Amíg nincs, addig valamit rosszul csinálsz (de legalább majd tudod) Forrás: Salesforce
  • Ez most nem statisztikai információ lesz, hanem egy fontos dolog. A CRM-nek köszönhetően meg tudod mondani majd az ügyfélértéket, vagyis a customer lifetime value-t. Sőt akár külön termékekre külön-külön. Ennek eredménye az, hogy tudod mennyit hoz egy vevő, így tudod alakítani a hozzá kapcsolódó erőforrásokat. Például merészebben fogsz majd marketingre költeni. A cikk elolvasása után hallgasd meg a customer lifetime value-ról szóló hanganyagot (podcastot) itt.

Miért eredményez több vevőt, illetve nagyobb vevőmegtartást a CRM?

Egyik legszembetűnőbb dolog, hogy sokkal gyorsabb az ügyfélkezelés, vevőakvirálás. Nincsenek elkallódó vevők, sokkal több információ áll rendelkezésre egy emberről, sokkal gyorsabban (értelemszerűen vannak automatizált lehetőségek, amikkel ezeket ki lehet használni). És a nevében is benne van, hogy Management, jobban menedzselni tudod a vevőidet. Emiatt az ügyfélmegtartás növekszik, több visszatérő vevőt eredményez.

Nézzük részletesen milyen fő funkciói vannak a CRM-nek:

  • A CRM rendszerbe bekerülnek a vevőid, sőt akár már érdeklődő fázisban is az emberek. Tehát egyrészt ez egy nyilvántartó adatbázis rendszer. Ez kell a megfelelő alaphoz, hiszen ebből dolgozunk. Tudni fogod, melyik vevővel mikor és mi történt. Mit adtál már el neki, mi van folyamatban és még mit nem adtál el neki.
  • A jó CRM beállítás a folyamatok kezelésére összpontosít. Folyamat a vevő akvirálás, értékesítés, számlázás, a vevő kiszolgálása, utánkövetés, és természetesen az ügyfélszolgálat. Utóbbi jelenleg főleg az email-es és telefonos integrációt jelenti (értsd ezentúl innen email-ezel, sokkal átláthatóbb lesz, vevőnél is megjelenik mi és mikor történt, mit írt, vagy te mit írtál….
  • Továbbá a folyamatokhoz tartozó esetleges dokumentumok tárolása, menedzselése. A munkatársak munkáját is felgyorsítja, mert sokkal jobban automatizálni lehet a vevők útját az egyes kollégákhoz (amennyiben van ilyen).
  • A marketing automatizáció már hab a tortán. Ma már szinte az összes CRM rendszer tudja ezt kezelni (hírlevél, automatikus email-ek például a vevőknél).
  • Megkönnyíti a riportálást és a munkatársak munkájának nyomonkövetését.
  • Természetesen van benne naptár, emlékeztető funkció.
  • Tehát egy helyen van minden!
  • Pályázatból megvalósítható
  • Hogyan néz ki ez a gyakorlatban? Képernyőfotók CRM rendszerekből: Így néz ki a CRM rendszer. Látni akarom! Példákkal, képekkel

CRM rendszer pályázatból: Pályázat CRM rendszer bevezetésére, IT fejlesztésre. Szűkös határidő!

Irány! Érdeklődj! Keress egy neked megfelelő CRM rendszert. Ha pedig már van, akkor aknázd ki jobban, ugorjatok neki újra! Hamarosan jövök a következő CRM témával is! Nézz vissza később is!

Kapcsolódó podcast: Hallgasd meg a customer lifetime value-ról, vagyis az ügyfélértékről szóló hanganyagot. A CRM majd segít ennek mérésében, növelésében, kiaknázásában.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!