1000 látogatóból 115 vásárol. Ilyen magas konverzió is elérhető

Tudod mit jelent ez? Elérhető, tehát nekünk is sikerülhet. Ez az arány egyébként valójában egy átlagos cégnél harmada, sőt inkább ötöde. A top 10% mit tud? Nem beszélve azokról akinél a konverzió 20% felett van! Mikor ilyet látok mindig azt mondom magamban, akkor legyen ez a cél, ott a minta hogy teljesíthető. Először nézzük meg a konverzió jelentését, majd jöjjenek a számok és tippek. Motiváció a cikkhez: Például csak az 2%-ról 3%-ra növeled a konverziót, az már 50%-kal is növelheti majd a bevételedet.

És láttam is már ilyet Minner vállalkozónál, több mint 10%-os konverziót ért el a biomosószer termékével, ami egyébként teljesen új a piacon. (Erről itt olvashatsz).

Az alapok: Mi a konverzió?

Konverzió azt jelenti, hogy valamit tesz a látogató a weboldalon. Itt nem csak az lehet, hogy valaki vásárol, persze az a legjobb. De lehet akár az is, hogy valaki feliratkozik egy hírlevélre, vagy részt vesz egy eseményen, vagy megnéz egy videót, vagy megnéz egy videót X ideig… és így tovább.

Van konverziós lehetőség az oldaladon? A legtöbb cég itt bukik el

Minden weboldalt úgy kell megtervezni, hogy a konverzió irányába tereljük a látogatót. Máskülönben semmi értelme a weboldaladnak.

Látogató kell, abból lesz a konverzió

Mikor kiszámolod, hogy neked jelenleg 1,5-3% között van a konverziód, és látod a látogatók számát, akkor fogsz rádöbbenni, hogy bizony ennek skálázásához látogatószámot kell növelned. Például Facebook marketinggel, keresőoptimalizálással, Google hirdetéssel.
Például egy hónapban 5000-szer látogatták az oldaladat, átlagosan 2%-os volt a konverzió, amit itt most vásárlást jelent. Ez 100 vásárlót jelent.
Két út áll előtted, egyrészt növeld konverziós értéket, hiszen már 2%ról 3%-ra emelkedik a konverizód, akkor is 50%-os vásárlói növekedést hoz! A másik pedig növeled a látogatók számát!

Mennyi az átlagos konverzió egy weboldalon

Az alábbi ábrán az Adobe Consumer Electronics Report 2020-as tanulmányból látsz egy részletet, ami megmutatja az átlagos konverziós rátát az e-kereskedelemben (vásárlás/látogatás).

Az ábra jól mutatja azt az átlagos 2-3%-os konverziós rátát, amit egyébként általánosságban jellemző a legtöbb online értékesítésnél. Látjuk, hogy minél nagyobb az igény, vagy szükségesség annál magasabb a konverzió. Például az ajándék piacon 4,9% (gifts) – Huhh, rá is nézek az ajándékos vállalkozási ötletre.

A konverziót nézhetjük úgy is, hogy milyen csatornáról jön. A konverziónál láthatod is, hogy sokban függ a mértéke attól, hogy mennyire magas fokú a felhasználó szándéka. Lásd a fizetett Google hirdetése (Ads) 2,9%-kal szerepel, a legmagasabb. Míg a social 1%-on áll (Facebook hirdetés). Ettől még mindegyikre érdemes hangsúlyt fektetned, de láthatóan Google marketing meg tudja emelni a konverziódat már most! (Forrás: Episerver)

A top 10%

A Wordstream statisztikájából kiderül, hogy a cégek top 10%-nak a konverziós rátája 11,5% átlagosan. Találtam olyan példákat is, ahol 20-30%-os konverziót tudtak elérni. Ez akkor fordul elő, amikor igazán betaláltál a vásárlóidnál, vagy valami határidő volt. Mint például ennél a magyar cégnél, amikor 2 perc alatt 500 vásárlója volt miután behirdette az új termékét (itt elolvashatod)

Mivel tudod növelni a konverziódat?

Tudom, hogy azonnali információt szeretnél, ezért ideírjuk most a legfontosabbakat, de lesz erről még cikk a Minneren, amit ide is be fogok majd linkelni.

  • Vélemények, értékelések, social proof – A vásárlók több mint 70%-a addig nem vásárol, amíg nem olvasta a véleményeket (információ erről itt). Kérj be a vevőktől, ügyfeleidtől értékelést és azt jelenítsd meg az oldaladon, sales oldalaidon. Törekedj rá, hogy ezeket lássák is, sőt akár reklámozhatod is. A legjobb, ha a vásárlást követően 2 hét múlva kéred e-mailben az értékelést.
  • A/B teszt, sőt C, és D is. – Folyamatosan törekedj arra, hogy növeld a konverziódat. Tesztelj különböző feliratokat, gombokat, képeket, elrendezést. Próbáld ki mennyi a konverzió, ha videót is használsz, teszteld a gombok szövegeit. Próbáld ki, hogy hosszabb szövegeket írsz (minél hosszabb egy promóciós oldal annál magasabb a konverzió).
  • A vevőről szól a weboldalad, a szövegezésed? Ellenőrizd. Hajlamosak vagyunk nem a vevő problémájára koncentrálni, hanem saját magunkat fényezni, a termékünkről írni csak.
  • A konverziót növelheted a jobb termékleírással is, igazából mindegy is milyen terméked van, kellenek a jó szövegek, a jó trigger pontokat meghatározni. Itt egy gyakorlatias példa: Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet

Merre tovább? Ezt olvasd el, mert kapcsolódik hozzá: Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből?[+kutatás]

Forrás: Adobe Consumer Electronics Report 2020
Episerver 2019
Fotó: Envato License

Ez izgalmas volt! Még ilyet! Megújult a Minner főoldala!

Kattints ide és nézz rá a friss cikkekre, podcastokra, rövid üzleti tartalmakra (instant)! Csak görgess és olvass, inspirálódj! Üzletre fel! A Minner üzleti flowban tart! Tovább a Minner főoldalára!
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!