1000 látogatóból 115 vásárol. Ilyen magas konverzió is elérhető

Dátum

Megosztás

Tudod mit jelent ez? Elérhető, tehát nekünk is sikerülhet. Ez az arány egyébként valójában egy átlagos cégnél harmada, sőt inkább ötöde. A top 10% mit tud? Nem beszélve azokról akinél a konverzió 20% felett van! Mikor ilyet látok mindig azt mondom magamban, akkor legyen ez a cél, ott a minta hogy teljesíthető. Először nézzük meg a konverzió jelentését, majd jöjjenek a számok és tippek. Motiváció a cikkhez: Például csak az 2%-ról 3%-ra növeled a konverziót, az már 50%-kal is növelheti majd a bevételedet.

És láttam is már ilyet Minner vállalkozónál, több mint 10%-os konverziót ért el a biomosószer termékével, ami egyébként teljesen új a piacon. Egészen pontosan 14%-ot (Erről itt olvashatsz).

Az alapok: Mi a konverzió?

Konverzió azt jelenti, hogy valamit tesz a látogató a weboldalon. Itt nem csak az lehet, hogy valaki vásárol, persze az a legjobb. De lehet akár az is, hogy valaki feliratkozik egy hírlevélre, vagy részt vesz egy eseményen, vagy megnéz egy videót, vagy megnéz egy videót X ideig… és így tovább.

Van konverziós lehetőség az oldaladon? A legtöbb cég itt bukik el

Minden weboldalt úgy kell megtervezni, hogy a konverzió irányába tereljük a látogatót. Máskülönben semmi értelme a weboldaladnak. A Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online? című cikksorozatban is ezt mutatjuk be (link).

Látogató kell, abból lesz a konverzió

Mikor kiszámolod, hogy neked jelenleg 1,5-3% között van a konverziód, és látod a látogatók számát, akkor fogsz rádöbbenni, hogy bizony ennek skálázásához látogatószámot kell növelned. Például Facebook marketinggel, keresőoptimalizálással, Google hirdetéssel.
Például egy hónapban 5000-szer látogatták az oldaladat, átlagosan 2%-os volt a konverzió, amit itt most vásárlást jelent. Ez 100 vásárlót jelent.
Két út áll előtted, egyrészt növeld konverziós értéket, hiszen már 2%ról 3%-ra emelkedik a konverizód, akkor is 50%-os vásárlói növekedést hoz! A másik pedig növeled a látogatók számát!

Mennyi az átlagos konverzió egy weboldalon

Az alábbi ábrán az Adobe Consumer Electronics Report 2020-as tanulmányból látsz egy részletet, ami megmutatja az átlagos konverziós rátát az e-kereskedelemben (vásárlás/látogatás).

Az ábra jól mutatja azt az átlagos 2-3%-os konverziós rátát, amit egyébként általánosságban jellemző a legtöbb online értékesítésnél. Látjuk, hogy minél nagyobb az igény, vagy szükségesség annál magasabb a konverzió. Például az ajándék piacon 4,9% (gifts) – Huhh, rá is nézek az ajándékos vállalkozási ötletre.

A konverziót nézhetjük úgy is, hogy milyen csatornáról jön. A konverziónál láthatod is, hogy sokban függ a mértéke attól, hogy mennyire magas fokú a felhasználó szándéka. Lásd a fizetett Google hirdetése (Ads) 2,9%-kal szerepel, a legmagasabb. Míg a social 1%-on áll (Facebook hirdetés). Ettől még mindegyikre érdemes hangsúlyt fektetned, de láthatóan Google marketing meg tudja emelni a konverziódat már most! (Forrás: Episerver)

A top 10%

A Wordstream statisztikájából kiderül, hogy a cégek top 10%-nak a konverziós rátája 11,5% átlagosan. Találtam olyan példákat is, ahol 20-30%-os konverziót tudtak elérni. Ez akkor fordul elő, amikor igazán betaláltál a vásárlóidnál, vagy valami határidő volt. Mint például ennél a magyar cégnél, amikor 2 perc alatt 500 vásárlója volt miután behirdette az új termékét (itt elolvashatod)

Mivel tudod növelni a konverziódat?

Tudom, hogy azonnali információt szeretnél, ezért ideírjuk most a legfontosabbakat, de lesz erről még cikk a Minneren, amit ide is be fogok majd linkelni.

  • Vélemények, értékelések, social proof – A vásárlók több mint 70%-a addig nem vásárol, amíg nem olvasta a véleményeket (információ erről itt). Kérj be a vevőktől, ügyfeleidtől értékelést és azt jelenítsd meg az oldaladon, sales oldalaidon. Törekedj rá, hogy ezeket lássák is, sőt akár reklámozhatod is. A legjobb, ha a vásárlást követően 2 hét múlva kéred e-mailben az értékelést.
  • A/B teszt, sőt C, és D is. – Folyamatosan törekedj arra, hogy növeld a konverziódat. Tesztelj különböző feliratokat, gombokat, képeket, elrendezést. Próbáld ki mennyi a konverzió, ha videót is használsz, teszteld a gombok szövegeit. Próbáld ki, hogy hosszabb szövegeket írsz (minél hosszabb egy promóciós oldal annál magasabb a konverzió).
  • A vevőről szól a weboldalad, a szövegezésed? Ellenőrizd. Hajlamosak vagyunk nem a vevő problémájára koncentrálni, hanem saját magunkat fényezni, a termékünkről írni csak.
  • A konverziót növelheted a jobb termékleírással is, igazából mindegy is milyen terméked van, kellenek a jó szövegek, a jó trigger pontokat meghatározni. Itt egy gyakorlatias példa: Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet
  • A weboldalon további konverzió növelő eszközöket érdemes alkalmazni. Erről itt olvashatsz:Hogyan lehet olcsóbb a marketinged. Vagyis kevesebb pénzből több vevőd?

Merre tovább? Ezt olvasd el, mert kapcsolódik hozzá: Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből?[+kutatás]

Forrás: Adobe Consumer Electronics Report 2020
Episerver 2019
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!