15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok

A brandépítés folyamatáról később lesz szó, először hangolódjunk rá a témára sok-sok statisztikával. A márka egyébként is kicsit megfoghatatlan lehet számunkra, nehezen számszerűsíthető a hatása, nagyrészt az eredményekben látjuk csak. Na, de nincs lehetetlen! Nézd csak!

#1. A márka nem racionális, hanem érzelmi

Egy kutatásban 3000 vásárló döntését vizsgálta a CEB (Corporate Executive Board) és a Google. Ebből kiderült, hogy amint márkák között kellett dönteni, általában nem a racionális érvek (pl. ár) döntöttek, hanem az érzelmekre ható márkaüzenetek.
Értsd: Ha márkát akarsz építeni ne a racionális üzeneteket helyezd előtérbe, hanem az érzelmit. Forrás: Marketing Week

#2. Erősebb brand nagyobb árrés

A McKinsey tanácsadócég felmérésből kiderül, hogy azok a cégek, akiknél erősebb a márka,  sokkal nagyobb árréssel tudnak dolgozni (vevői visszajelzések alapján). Ennek oka a hosszabb ügyfélélettartam, a biztonság érzete miatti prémium ár megfizetése. – Forrás: Forbes/McKinsey

#3. A bevétel 23%-os növekedése csak a márkaépítéssel is elérhető

A LucidPress kutatásából kiderül, hogy a cégek aktív és következetes márkaépítése éves 23%-os bevételnövekedést eredményezhet. Tudni kell, hogy a márkaépítéshez természetesen hozzátartozik a termékfejlesztés is, nem csak arculati elemek, vagy márkaüzenetek. Tehát ezek összessége, maga  márkaépítés eredménye a bevétel növekedése, ettől nagyobb bevétel növekedés is elérhető pl. jobb marketinggel, új termékbevezetésével… Itt most csak a márkaépítés hatását nézzük. Forrás: LucidPress

#4. Hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő

A márkaépítéshez szorosan hozzá tartozik a visszatérő vásárlók számának növelése, kiszolgálása. Ehhez elengedhetetlen az olyan üzleti modellek használata, amiben van olyan termék/szolgáltatás, amit többször is használni, vásárolni tud a vevőnk. Szektortól függ, hogy mennyibe kerül egy új vásárló, de a nagy átlag az, hogy hatszor annyiba kerül. Ami nem véletlen, mivel a visszatérő vásárlónál már nem 0-ról kezdjük a cégünk, termékünk marketingjét. – Forrás: Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance

#5. Az emberek 97%-a követ brandeket a közösségi oldalakon

A közösségi oldalaknak köszönhetően a márkaüzenetek már online is könnyebben átadhatóak, és felgyorsítja a márkaépítést, továbbá fenntartja azt. Az emberek 97%-a követ brandeket Facebookon, Instagramon, Sőt 22%-ok 10-nél is többet (havi rendszerességgel). – Forrás: Buzz Stream

#6. Az egységes színhasználat 80%-kal növeli a márkaérzés kialakulását, márka felismerését

A Loyola Egyetem kutatásából kiderült, hogy az egységes és tudatos színhasználat megkönnyíti a márkaépítést. Forrás Loyola Egyetem/Diane E. Moir

#7. Az emberek 45%-a leállítja egy márka követését, ha sok önpromóval találkozik a közösségi oldalakon

Már többször is foglalkoztunk a témával, hogy a közösségi oldalalaknál óvatosan kell bánni a reklámposztokkal, vagyis a cég saját promócióival. Organikus megosztásoknál, vagyis amikor a cég oszt meg egy posztot a közösségi oldalán (követőknek szánt tartalom). A brandépítés segíthet abban, hogy ne forduljanak el a követők az oldaltól. Forrás: BuzzStream

#8. Azok a cégek, akiknek van blogja 67%-kal több eladást produkálnak, érdeklődőt vonzanak be

Érdemes céges blogot üzemeltetni. Ezt már egy korábbi cikkben is elemeztük, ahol bár a landing oldalakról közelítette meg a Minner a témát (statisztikákkal alátámasztva), de az könnyen átvihető blog irányba is. A Google is kiemeli azokat az oldalakat, ahol észleli a blog kategóriát, menüpontot, illetve a tartalmakat. Tehát előrébb sorolja a találati oldalakon, illetve értelemszerűen akinek van blogja újabb kulcsszavakra is előrébb tud kerülni, ami több releváns látogatót eredményez. A blogbejegyzéseket megosztjuk a céges közösségi oldalakon, ami máris nem önpromónak minősül és építheti a brandünket. Lesz még erről szó a Minneren, külön cikkben foglalkozunk vele a héten. Forrás: Demand Metric

#9. Az Y generáció 62%-a jelezte, hogy hatnak rá a márkaüzenetek a közösségi oldalakon

Az Y generáció az 1980 és 2000 év között születettek. Egy kutatásból kiderült, hogy a cégek közösségi platformokon keresztüli kommunikációjuk képes elérni, hogy felismerjék a márkát, érzéseket váltson ki. Eddig ez korábban költséges volt (print médiumokban megjelenés, plakátok…), most viszont online olcsóbban elérhető. Gondolj csak bele az organikus eléréshez, vagy abba, hogy többször tud találkozni a márka arculatával, üzeneteivel a fogyasztó. Forrás: Newscred.com

#10. Napi több tízezer Starbucks logós bögre képet töltenek fel az emberek

A napi több millió Instagram képfeltöltésből legalább 10 000 Starbucks logós bögrét, vagy poharat tartalmaz. Ez pusztán érdekesség, de jól szemlélteti, hogy a cég eléri azt, hogy posztoljanak róla az emberek, és ezzel épül a márkája, továbbá spórol a marketingköltségeken is. Forrás: www.technologyreview.com

#11. A 100 legjobb márka 33%-a használj a kék színt a logójában

Ez nem azt jelenti, hogy egyből rohanj megváltoztatni a logódat, arculatodat, hanem ez a statisztika főleg azoknak szól, akik új cégben gondolkodnak, akkor érdemes lehet a kék színt dominánssá tenni a logón. Forrás: Interbrand

#12. Még a befektetők is jobban vásárolják a márkaerős cégeket

A Reuters szerint a befektetők 82% -a úgy véli, hogy a márkaerősség egyre fontosabbá válik befektetési döntéseik meghozatalában. Tehát amelyik cégnek erősebb márkajelenlétet tapasztalják, oda többet fektetnek be. Mivel jövedelmezőbbnek tartják nagyobb márkaerővel bíró cégeket. Forrás: Bigpresence.com

#13. A hűségprogramok tagjai 12%-kal többet költenek, mint akik nem tagok

Jól meg kell tervezni egy cég hűségprogramját ahhoz, hogy eredményeket érjünk el, de már az egy jó statisztika, hogy 12%-kal többet költenek a tagok, mint akik nem csatlakoznak hozzá. Arról nem is beszélve, hogy értelemszerűen őket hosszabb távon is vásárlóinknak tudhatjuk. Forrás: Accenture.com

#14. Az ügyfélmegtartás 2%-os növekedése 10%-kal csökkentheti a költségeket

Az új ügyfelek megszerzése mindig is magasabb költséggel jár, ahogy fent is láthattad, hogyha csak a marketing költségeket nézzük az hatszoros, mint a meglévők vásárlásának ösztönzése. Már a 2%-os ügyfélmegtartás növekedés 10%-kal csökkentheti a költségeidet. Forrás: Leading on the Edge of Chaos, Emmet Murphy & Mark Murphy.

#15. Évente 65 milliárd dollárt veszítenek a cégek a rossz ügyfélszolgálat miatt

Bár amerikai adatról van szó, így is óriási összegről beszélünk. Hogy arányosítani tudj, a Pepsi éves árbevételéről beszélünk, vagy kicsivel több mint a Facebook éves árbevétele. Az ügyfélszolgálat is szintén része a márkaépítésnek, mivel egy-két rossz tapasztalat után nehezebb visszaszerezni a vevő bizalmát. Forrás: Forbes/New Voice Media

Kapcsolódó cikkek:

Fotó:  Nick Fewings / Unsplash

 

Segíts a missziómban, hogy az ilyen értékes ingyenes információk minél több magyarhoz eljuthassanak! Oszd meg az ismerőseiddel! Köszönöm! Én pedig készítem az új cikkeket!