19 000 webáruház van itthon. Sok, kevés? Megéri elindítani egy újat?

Tudom mi járhat a fejedben! Vajon az e-kereskedelmi trend felfutásának már vége, most jön az, hogy már nem éri meg belevágni, hol járunk a trendben vajon? Amikor megláttam a friss magyar kutatást, miszerint feltehetőleg 19 000 webáruház van itthon, akkor eszembe jutott, hogy ezt jobb lesz átszámolni, megnézni merre is tartanak a trendek. Akár már működő webshopod van, akár most vágsz bele, ez a cikk érdekelni fog. Vállalkozóként imádjuk a matekot, a számokat, hiszen ezek ismeretében még könnyebben tudunk számolni és a végén ezt a pénztárcánkban is megérezzük, vagyis mondhatni a pénzt számoljuk. Vágjunk is bele! Számoljunk!

Először is nézzük meg mit is tudunk, miből mennyi van, utána pedig elemezzük ezeket az adatokat.

Mennyi webáruház van Magyarországon?

19 000 aktív, elérhető webáruház van idehaza.

Derült ki a Hrenko hazai digitális ügynökség adatbányász kutatása során. Ez 2021-es friss ropogós adat. Amiben természetesen benne vannak az elhanyagolt, forgalmat alig termelő webshopok is.

  • 8738 dobozos webáruház-motort használó oldalt azonosítottak Magyarországon (pl. WordPress Woocommerce),
  • 9000, bérelt felületen működő webshop (pl. Shoprenter, UNAS),
  • illetve a nagyobb és ismertebb, egyedi fejlesztésű webáruházak, amelyek mintegy ezres nagyságrendben lehetnek jelen itthon.

Mennyi az online vásárlók száma Magyarországon?

3 millió 380 ezer fő vásárol webáruházakból.

Derült ki a legfrissebb 2020-as GKI Kutatás alapján. Ami egyébként újabb ugrás a korábbi évekhez képest. Erre már lehet építeni, fontos ez a szám kétszemjegyű növekedést mutat évről-évre.

Mennyit költ online egy évben a fogyasztó?

Átlagosan 268 951 forintot hagyunk ott a webshopokban egy évben.

Beleértve az FMCG-t is (pl. Tesco online), derül ki a GKI Digital 2020-as évre vonatkozó kutatásából. És ehhez jön még egy fontos adat, hogy már 15,5 alkalommal vásárolunk online egy évben, ami 18%-os ugrás az előző évhez képest. Vagyis többször, mint havi 1-szer. Összevetve például a csekeknél ez a szám több mint 23 vásárlás / év! Van hová bővülni!

Megéri most belevágni?

Az egyértelmű, hogy nem a plázaszerű webshopokban kell gondolkodunk. Emag, Alza, MediaMarkt. Ők óriási összegeket költenek marketingre, amit nem fogsz tudni bírni, és igazából több évig bevállalják, hogy akár veszteségesen is működjenek, hogy a végén keressenek pénzt. A TOP15 webáruház forgalom tekintetében már a teljes online kiskereskedelmi piac 41%-át képviseli, azaz minden online elköltött 100 forintból 41 forintot a TOP15 online áruház valamelyikében hagytak ott a magyar vásárlók.

Oké Milán ezt tiszta! De ott van az a további 19 000 webáruház. Szóval megéri 19 001-nek elindítani még egyet?

Számok! Számok! Nézzünk még mélyebben bele! A Shoprenter előfizetéses webshopmotor szolgáltató is minden évben készít egy felmérést, és egészen inspiráló számokat hozott nekünk annak tekintetében, hogy a legtöbb webáruház csak kapirgálja a felszínt. E szerint a webáruházak több mint fele nem méri a statisztikát a weboldalon, és most kisebb KKV méretű webshopokról van szó, akik a te igazi versenytársaid.

Ez jó! Ez egy lehetőség!

Szólal meg bennem ilyenkor a lelkes vállalkozó. Mert mindenhol kell mérni az eredményeket, hiszen a analitika az információ hiánya fogja okozni később a vesztét az ilyen webáruházaknak, hát még így, hogy minden online megy. Egy online vállalkozás mérés nélkül azonnal be is csukhatja a boltot. A fele már kiesett tehát, és akkor még a 20% inaktív, lézengő látogatókkal rendelkező webáruházakról nem is beszéltünk. De ez még semmi! Bíztató jel számunkra és amellett van, hogy ez a piac még nem telített, hogy a NEM plázaszerű webshopok átlagos látogatottsága alig 721 látogató naponta. 80%-ának kevesebb a látogatója mint 500 látogató! Wow! Képzeld el, hogy a piac felső 20%-ába tudsz tartozni, hogyha ezt megugrod!

A fenti statisztika, és a tapasztalataim is azt mutatják (200 webáruházzal dolgoztam együtt az elmúlt 2 évben), hogy a hazai e-kereskedelmi szektor még nincs telítve, még nincsenek kiosztva a helyek és a konkurencia legyőzhető.

Természetesen kell megfelelő webáruház stratégia, kell jó üzleti modell, például eleve úgy indulni, hogy visszatérő vásárlókra is építesz.

Van itt még valami! Amolyan Columbo-san visszafordulva mondva.

A nagyok akkorát nőttek 2020-ban, hogy még inkább igaz rájuk, hogy a nagyok már nem hajolnak le az aprópénzért! Míg a kicsik az optimalizálással elérhetik azt, hogy felszedve az aprópénzt szépen nőjenek. Nem véletlen, hogy ez szerepel a webáruház indítás képzésünk promóciós oldalán.

Merre tovább? Hol vannak az ötletek? Az alábbi cikkeket ajánljuk ezzel kapcsolatban, ha az induláson már túl vagy, akkor a következő bekezdés kell neked.

Mi kell a sikeres webáruház üzemeltetéshez?

Amit tapasztaltunk, főleg a friss (0-2 éves) e-kereskedelmi szereplőknél, hogy a látogatottságra nem fordítanak elég hangsúlyt. Számolgattunk, matekoztunk egyet, amivel már sok webáruház tulajdonosnak sikerült megnövelnie a bevételeit, profitját. Ezt a cikket / hanganyagot itt találod: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

Webáruház üzleti modellek? Összetettebb webáruház működéssel kicsit könnyebben ki tudsz emelkedni. Ebben az anyagban erről van szó, segít abban, hogy miként fejleszd a webshopod üzleti modelljét: Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk [podcast]

Importálás, termékgyártás, sajátmárkás termékek. Mennyi mindennel megkerestetek minket az utóbbi években. Nos ezekkel kapcsolatban készítettünk anyagokat, cikkeket. Itt találod: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba

Ha még alámerülnél a témának, akkor pedig vár ez a nagy cikkgyűjtemény. Hideg / meleg élelemmel viszont készülj!: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Webáruház üzleti modellek cikkünk szintén fontos lehet számodra, hogy lásd milyen piaci potenciálok vannak még ezen a területen: Webshop üzleti modellek, ötletek, megoldások

Forrás: Hrenko, GKi Digital mennyit költenek a fogyasztók, GKi Digital e-toplista, Shoprenter webáruház felmérés 2020
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már több mint 6000 ember várja hétfőnként reggel a Minner hírlevelet, amiben 5-5 üzleti, gazdasági témájú hírt szemlézünk, foglalunk össze. Megszűrjük úgy a híreket, hogy te abból lásd mi történik a világban, tudd, hogy ez miként érinti a vállalkozásodat. Úgy alakítjuk ki a hírlevelet, hogy abból nem feltétlenül kell kikattintanod. A cél, hogy megnyisd, elolvasd az 5 hírt, a hírszemlét és irány a vállalkozásodon való munkálkodás.

Ezzel is hozzájárulva, hogy tájékozott leszel, és szintén segíti majd a vállalkozásod fejlődését. Alig néhány perc alatt megvagy!

Kattints ide! Iratkozz fel most a Minner hírlevélre!

MinnerInstant

Valamiért, ha egy könyvet kiolvasunk, nem szívesen állunk neki újra – ugyanígy vagyunk egy nem annyira kultikus filmmel, vagy akár egy kevésbé slágeres zeneszámmal. Azonban több kutatás is bebizonyította, hogy a könyves újrázás több szempontból is pozitív hatással bír:

  • Megérted azt, amelyet első olvasásnál nem tudtál értelmezni, vagy nem tudatosult benned
  • Ahogy változol, újraolvasáskor a könyv bizonyos részeit máshogy fogadod majd be, ezáltal egy másik nézőpontból állsz neki a feladatok implementálásának (thinking-out-the-box)
  • Bizonyos kutatások mentális előnyökről is beszámolnak, például az önreflexióról, az agy és memória tornáztatásáról.

Erről még kutatásunk is van! Tudod a Minnernél kutatással, adatokkal alátámasztott információkat találsz. De ezért is vagy itt! A cikk: Érdemes újra elolvasni egy könyvet, megnézni egy filmet? Legyen az üzleti, vagy más… [kutatás]

MinnerInstant

Igen, tudjuk, hogy ez pepecselős meló és nem szívesen áll neki az ember, de éves szinten a tranzakciós díjak téves elszámolásából több tízezer forintos mínuszod lehet, ami egy vírusidőszakban is sokat jelenthet. Ezért, ha van bármikor minimális kapacitásod, fusd át a papírokat! Amennyiben valamilyen összeget sokallsz, vagy nem értesz, sétálj be egy bankfiókba, és kérj egy jobb ajánlatot. A bankoknak érdekük, hogy megtartsák az ügyfelet, ezért hajlandóak kedvezőbb csomagajánlatokat tenni, főleg akkor, ha régebbi ügyfelük vagy.

Görgess lejjebb további napi 1%-os küldetésekért!

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek