19 000 webáruház van itthon. Sok, kevés? Megéri elindítani egy újat?

Dátum

Megosztás

Tudom, mi járhat a fejedben! Vajon az e-kereskedelmi trend felfutásának már vége? Most jön az, hogy már nem éri meg belevágni? Hol járunk a trendben vajon? Amikor megláttam a friss magyar kutatást, miszerint feltehetőleg 19 000 webáruház van itthon, akkor eszembe jutott, hogy ezt jobb lesz átszámolni, megnézni, merre is tartanak a trendek. Akár már működő webshopod van, akár most vágsz bele, ez a cikk érdekelni fog. Vállalkozóként imádjuk a matekot, a számokat, hiszen ezek ismeretében még könnyebben tudunk számolni és a végén ezt a pénztárcánkban is megérezzük, vagyis mondhatni a pénzt számoljuk. Vágjunk is bele! Számoljunk!

Először is, nézzük meg, mit is tudunk, miből mennyi van, utána pedig elemezzük ezeket az adatokat.

Mennyi webáruház van Magyarországon?

19 000 aktív, elérhető webáruház van idehaza.

Derült ki a Hrenko hazai digitális ügynökség adatbányász kutatása során. Ez 2021-es friss ropogós adat. Amiben természetesen benne vannak az elhanyagolt, forgalmat alig termelő webshopok is.

  • 8738 dobozos webáruház-motort használó oldalt azonosítottak Magyarországon (pl. WordPress Woocommerce),
  • 9000, bérelt felületen működő webshop (pl. Shoprenter, UNAS),
  • illetve a nagyobb és ismertebb, egyedi fejlesztésű webáruházak, amelyek mintegy ezres nagyságrendben lehetnek jelen itthon.

Mennyi az online vásárlók száma Magyarországon?

3 millió 380 ezer fő vásárol webáruházakból.

Derült ki a legfrissebb 2020-as GKI Kutatás alapján. Ami egyébként újabb ugrás a korábbi évekhez képest. Erre már lehet építeni, fontos, hogy ez a szám kétszámjegyű növekedést mutat évről évre.

Mennyit költ online egy évben a fogyasztó?

Átlagosan 268 951 forintot hagyunk ott a webshopokban egy évben.

Beleértve az FMCG-t is (pl. Tesco online), derül ki a GKI Digital 2020-as évre vonatkozó kutatásából. És ehhez jön még egy fontos adat, hogy már 15,5 alkalommal vásárolunk online egy évben, ami 18%-os ugrás az előző évhez képest. Vagyis többször, mint havi 1-szer. Összevetve például a cseheknél ez a szám több mint 23 vásárlás / év! Van hová bővülni!

Megéri most belevágni?

Az egyértelmű, hogy nem a plázaszerű webshopokban kell gondolkodunk. Emag, Alza, MediaMarkt. Ők óriási összegeket költenek marketingre, amit nem fogsz tudni bírni, és igazából több évig bevállalják, hogy akár veszteségesen is működjenek, hogy a végén keressenek pénzt. A TOP 15 webáruház forgalom tekintetében már a teljes online kiskereskedelmi piac 41%-át képviseli, azaz minden online elköltött 100 forintból 41 forintot a TOP 15 online áruház valamelyikében hagytak ott a magyar vásárlók.

Oké Milán, ezt tiszta! De ott van az a további 19 000 webáruház. Szóval megéri 19 001.-nek elindítani még egyet?

Számok! Számok! Nézzünk még mélyebben bele! A Shoprenter előfizetéses webshopmotor szolgáltató is minden évben készít egy felmérést, és egészen inspiráló számokat hozott nekünk annak tekintetében, hogy a legtöbb webáruház csak kapirgálja a felszínt. E szerint a webáruházak több mint fele nem méri a statisztikát a weboldalon, és most kisebb KKV méretű webshopokról van szó, akik a te igazi versenytársaid.

Ez jó! Ez egy lehetőség!

Szólal meg bennem ilyenkor a lelkes vállalkozó. Mert mindenhol kell mérni az eredményeket, hiszen a analitika, az információ hiánya fogja okozni később a vesztét az ilyen webáruházaknak, hát még így, hogy minden online megy. Egy online vállalkozás mérés nélkül azonnal be is csukhatja a boltot. A fele már kiesett tehát, és akkor még a 20% inaktív, lézengő látogatókkal rendelkező webáruházakról nem is beszéltünk. De ez még semmi! Biztató jel számunkra, hogy ez a piac még nem telített, hogy a NEM plázaszerű webshopok átlagos látogatottsága alig 721 látogató naponta. 80%-ának kevesebb a látogatója, mint 500! Wow! Képzeld el, hogy a piac felső 20%-ába tudsz tartozni, hogyha ezt megugrod!

A fenti statisztika, és a tapasztalataim is azt mutatják (200 webáruházzal dolgoztam együtt az elmúlt 2 évben), hogy a hazai e-kereskedelmi szektor még nincs telítve, még nincsenek kiosztva a helyek és a konkurencia legyőzhető.

Természetesen kell megfelelő webáruház stratégia, kell jó üzleti modell, például eleve úgy indulni, hogy visszatérő vásárlókra is építesz.

Van itt még valami! Amolyan Columbo-san visszafordulva mondva.

A nagyok akkorát nőttek 2020-ban, hogy még inkább igaz rájuk, hogy a nagyok már nem hajolnak le az aprópénzért! Míg a kicsik az optimalizálással elérhetik azt, hogy felszedve az aprópénzt szépen nőjenek. Nem véletlen, hogy ez szerepel a webáruház indítás képzésünk promóciós oldalán.

Merre tovább? Hol vannak az ötletek? Az alábbi cikkeket ajánljuk ezzel kapcsolatban, ha az induláson már túl vagy, akkor a következő bekezdés kell neked.

Mi kell a sikeres webáruház üzemeltetéshez?

Amit tapasztaltunk, főleg a friss (0-2 éves) e-kereskedelmi szereplőknél, hogy a látogatottságra nem fordítanak elég hangsúlyt. Számolgattunk, matekoztunk egyet, amivel már sok webáruház tulajdonosnak sikerült megnövelnie a bevételeit, profitját. Ezt a cikket / hanganyagot itt találod: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

Webáruház üzleti modellek? Összetettebb webáruház működéssel kicsit könnyebben ki tudsz emelkedni. Ebben az anyagban erről van szó, segít abban, hogy miként fejleszd a webshopod üzleti modelljét: Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk [podcast]

Importálás, termékgyártás, sajátmárkás termékek. Mennyi mindennel megkerestetek minket az utóbbi években. Nos ezekkel kapcsolatban készítettünk anyagokat, cikkeket. Itt találod: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba

Ha még alámerülnél a témának, akkor pedig vár ez a nagy cikkgyűjtemény. Hideg / meleg élelemmel viszont készülj!: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Webáruház üzleti modellek cikkünk szintén fontos lehet számodra, hogy lásd milyen piaci potenciálok vannak még ezen a területen: Webshop üzleti modellek, ötletek, megoldások

Forrás: Hrenko, GKi Digital mennyit költenek a fogyasztók, GKi Digital e-toplista, Shoprenter webáruház felmérés 2020
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...