blank

2. rész: Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Dátum

Megosztás

A cikksorozattal pontot teszünk annak a kérdésnek a végére, hogy mi legyen a weboldaladon. Ezek a tartalmak segíthetnek benne, hogy mire figyelj a weboldal készítésénél, weboldal stratégiádban. Csak úgy szállingózni fognak az ötletek neked is!

Az első részben 3 cégnek a weboldalát elemeztük, bemutattuk, mit csinálnak jól: Umbroll, Manna szappan, Kite Zrt. A cikket itt találod: Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online? 1. rész

Most jöjjön 2 újabb cég!Nem szeretnénk mindent ismételni, ami az első részben volt, így főleg olyan példákat kerestünk, ahol valami újat is tudunk mutatni, de ettől még követjük azt, hogy legyen megfelelő összképed. Na és milliárdos forgalmú cégekről lesz szó!

Weboldal mustra – Milyen a jó weboldal? 

Alapok: 

  • Az érintett weboldalak mind rendelkeznek SSL tanúsítvánnyal. Tehát a weboldalak, domainjeik rendelkeznek biztonsági tanúsítvánnyal. Egyre nagyobb probléma, hogy ez nincs rendbe téve a weboldalaknál, hátrébb sorolhatja a Google, vagy rosszul jelenik meg a weboldal a látogatók előtt, sőt odaírja a böngésző, hogy az oldal nem biztonságos. Ha van SSL, akkor ez a veszély nem fenyeget minket. 
  • A weboldalak mobilról jól betöltődnek, minden látszik, nem csúszik össze a weboldalakon a szöveg, a kép, könnyű navigálni. Ezt hívjuk reszponzív weboldalnak. 
  • Weboldal látogatottság becsléséhez a Similarweb adott támpontot számunkra. Ha az ő adatbázisukban van adat, akkor azt is jelenti, hogy tényleg van látogatószáma az oldalnak. 
  • Olvasd el figyelmesen az elemzéseket, mert közben beszúrok statisztikákat, kutatásokat is! Így kellő összképed lehet, hogy neked milyen legyen a weboldalad.

Ilyen kiemeléssel jelzem a fontos tényezőket, információkat.

Lifetilt

  • Cég neve: LifeT!LT Food Kft. 
  • Cég weboldala: https://lifetilt.hu, https://lifetiltstore.hu Főleg az utóbbira viszik a forgalmat, látogatottságot. És még van egy oldaluk: https://lifetiltfood.hu
  • Utolsó éves árbevétel (nettó): 2,4 milliárd forint
  • Weboldal látogatottság:
    • 50-90 000 látogatás/hónap
    • Átlagos oldalon töltött idő: 3 perc felett
    • Átlagos oldalmegtekintés látogatásonként: 3,63
    • Látogatottság forrása: 
      blank
      Direct= bepötyögte a látogató, hogy umbroll.hu
      Email = e-mailből jött a látogató a weboldalra
      Referrals = másik weboldalon lévő linkről
      Social = Facebook, Youtube
      Organic search = Google kereső (tudod, ez akár a keresőoptimalizálás eredménye)
      Paid search = Google Ads hirdetés
      (ezt a magyarázatot később nem írom oda a többi elemzéshez)
  • Slider-t használ?: Igen
  • Videót használ a weboldalán? Igen
  • Van-e CTA gomb a weboldalán (pl. vásárlás gomb / időpont kérés gomb…), aloldalain: Igen

Részletesebben a weboldal elemzés, kiemelve a fő részeket

A Lifetiltstore oldalt fogjuk elemezni, mert ide viszik főleg a látogatókat. A fenti ábrán is látszik, hogy magas a direct látogatottsági arány, ami jól jelzi, hogy erős márkáról van szó.

És ha már márka! A sötét, fekete szín hozzátartozik a brand színükhöz is, és a hazai piacon ritkaság számba menően használják így a weboldaluk fő színének. Azt is mondhatjuk, hogy a dark mode náluk alap. Ez egyébként kiemeli a márkát is. Nézd meg képen a főoldalt, alatta folytatom!

blank
Lifetilt főoldal – Lifetilt kép 1.

Fontos tudni, hogy a márkád ismertsége, a törzsvásárlóid száma is meghatározó lehet abban, hogy mit is szerepeltetsz a főoldalon.

Annak eredménye, hogy a Lifetilt egy már bejáratott oldal, márka, a főoldala nincs már teletűzdelve a kezdő vásárlókat megcélzó üzenetekkel. Ez weboldal stratégia kérdése! Merüljünk alá!

blank
Lifetilt kép 2. – A menü

A menüre külön felhívnám a figyelmeteket. Sokszor elfelejtjük használni kampányolásra, hogy itt is tudjuk terelni a látogatókat. A Lifetilt kép 2-n a szöveg felett látod, hogy amenüben helyet kapotta Közös fogyás 2021 kampányuk. Ez egy jó ötlet! Például most én is felírtam, hogy a hamarosan induló „Digitális ninja hetek” kampányunkat (cikkek lesznek) külön beletesszük a menübe is. Visszatérve a Lifetiltre, azért látunk még ott kiemelt kategóriát is – pedig egyébként rengeteg termékük van – mint például a Vegan rész.
Top menü: előző elemzéseinkben több oldalon is volt. Na egyébként itt sem hiányzik a menü feletti menü, van benne egy turpisság. 3 oldaluk van. A lifetilt.hu és a lifetiltfood.hu oldalon van top menü, a most elemzett lifetiltstore oldalon nem.

A kosár helyett szatyor név ötletes!

blank
Lifetilt kép 3. – Slider

A fenti képen a megszokott weboldal elemet látjuk, a slider-t (Lifetilt kép 3). Itt feleslegesen túl nagy, már korábbi cikkben is említettük, hogy ezt abszolút lehet szűkebbre is venni. Na, de, ami a lényeg! Konverziós lehetőség, CTA gomb ott van (click to action) a slider-ben. Ahogy az előző cikkben többször említettük, a weboldalad fő célja az, hogy valamilyen konverziót elérj. Ebben a gombok, felhívások, CTA üzenetek segítenek. A végeredmény, vagyis a konverzió pedig vásárlás, hírlevél feliratkozás, kapcsolatfelvétel vagy egyéb cél lehet.
Az aktuális kampányaik szerepelnek a slider-ben, szinte mindegyikben van CTA gomb.

A főoldal további részében nagyobb blokkokban további CTA-k, az aktuális fő termékeket, kampányolt termékeket kiemelve.

Miért beszélünk mindig ezekről a kampányokról? És hogy ezt emelik ki a főoldalon, slider-ben, a főoldal tetején? Az említett cégek nagy mértékben támaszkodnak az online marketingre. 2-3 hónapos kampányokat terveznek meg. Ilyenkor főleg a kampányban szereplő termékekről, vagy témáról kommunikálnak, vagyis kampányolnak rájuk. A fogyasztó tehát ezt is keresi a weboldalon, szóval nem dugják el. Sőt ha már felmegy a weboldalra, ismét találkozik vele, nagyobb az esély a vásárlásra.

A lábléc, vagyis a footer:

blank
Lifetilt kép 4. – Lábléc

Látható, hogy ők is kihasználják a footert, és megismerünk egy új kategorizálási formát is tőlük, ez a Céljaim rész nagyon jó ötlet. Abszolút látszik, hogy neked készítették. A footerben pedig helyet kapott még a hírlevél feliratkozás is (érdekes, hogy nem Facebook like box, de ez annak is betudható, hogy több százezer követőjük van, nem kell már bővíteniük), na jó azért ott vannak az ikonok! Stratégia, stratégia, stratégia!

Nézzünk meg egy termékoldalt, mert érdekes lehet az is!

A menüben a Vegan szóra kattintva egy kategória oldalra kerülünk, ahol a főbb Vegan termékeiket találjuk, továbbá egy kategória leírást.

blank
Lifetilt kép 5. – Kategória oldal

Tehát a főoldal után, ez már aloldal, leírom, hogy így próbálj te is tervezni. Szóval a Lifetilt kép 5-nél fent láthatod az is, hogy a kategória oldalnál felül már nincs más CTA gomb, hiszen a lényeg az, hogy menj tovább valamelyik termékre. Fontos, hogy jól meghatározd a felhasználó útvonalát a weboldaladon.

Na és akkor a termékoldal! Van itt pozitívum és negatívum is.

blank
Lifetilt kép 6. – Termékoldal

Megfelelő mennyiségű szöveggel találkozunk. Ami viszont további konverziót javítana:

  • Fontos! Több milliárd forintos forgalmú cégről van szó, az alábbi tippek értelemszerűen nem neki fognak szólni, hanem neked!
  • Az ilyen legördülő részt hanyagolni, mint bal oldalon a termék előnyei (Lifetilt kép 6) résznél van. Ebben is lehet információ, ami elkapja a vevő figyelmét, de ezekre ritkán kattintanak. Látványos, de semmi haszna. Persze alapos hőtérképes elemzés kell még hozzá, de hasonlót már láttunk. Hőtérképet például a Hotjar-ral tudsz csinálni.
  • Érdemes a betűméretet legalább 15-ösre állítani, de tapasztalataink szerint sok helyen a 16-os is jelentőst változást hoz már rajta. Vicces, de igen! Konverziót növelsz vele!
  • Az ilyen termékeknél, mint ez a vegán, adja magát a piktogram, sőt oda lehet biggyeszteni az ökot is. Na, de ahogy a Manna-nál is láttuk, bőven elférne még néhány ábra. Főleg azért is, mert a márkához illene, sőt gyanítom a célcsoportja is örülne neki. Belinkelem azt a cikket, amiben felhívom a figyelmeteket, hogy egyre kevesebb az értő olvasó ember, továbbá, hogy a figyelmünk megoszlik. Az ábrák, képek, piktogramok segítenek a figyelem megtartásában, az pedig vásárlást eredményez! A cikk: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…
  • Ha hosszabb az oldal, a termékleírás, még érdemes lejjebb is rakni a kosárba rakom gombot.

Hunland

  • Cég neve: Hunland Trade Kft
  • Cég weboldala: https://www.hunland.com/hu
  • Utolsó éves árbevétel (nettó): 106 milliárd forint
  • Weboldal látogatottság:
    • 10 000 látogatás/hónap
    • Átlagos oldalon töltött idő: 1 perc
    • Átlagos oldalmegtekintés látogatásonként: 1,73
    • Látogatottság forrása: 
      blank
      Direct= bepötyögte a látogató, hogy umbroll.hu
      Email = e-mailből jött a látogató a weboldalra
      Referrals = másik weboldalon lévő linkről
      Social = Facebook, Youtube
      Organic search = Google kereső (tudod ez akár a keresőoptimalizálás eredménye)
      Paid search = Google Ads hirdetés
      (ezt a magyarázatot később nem írom oda a többi elemzéshez)
  • Slider-t használ?: Igen
  • Videót használ a weboldalán? Igen
  • Van-e CTA gomb a weboldalán (pl. vásárlás gomb / időpont kérés gomb…), aloldalain: Igen

Részletesebben a weboldal elemzés, kiemelve a fő részeket

Izgalmas egy cég, holland alapító, magyarországi központ. A Hunland az élőállat kereskedelem globális piactere, kapocs az állattenyésztők és kereskedők között. 105 milliárd forintos forgalmával ott van a szektor éllovasai között, nemzetközi kereskedelemmel foglalkozik. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy ilyen színvonalas weboldala van.

Több dolog miatt is hoztam a Hunland-ot példaként. Egyrészt te magad is menj fel a weboldalára! Nézd meg azt, hogy minden oldalán van konverzió lehetőség!Ami vagy kapcsolatfelvétel vagy űrlap kitöltés ajánlatkéréssel. Figyeld és lesd el azt, hogyan tereli a felhasználót, hogy nem engedi el a kezét.

Amit az első képen most fogsz látni (Hunland kép 1.), az a speciális slider. Izgalmas megoldás, sőt picit meglepő, hogy ezt nem egy webshopnál látjuk, hanem egy élőállat kereskedőnél.

blank
Hunland kép 1. Slider

Ahogy tehát a többi oldalnál is, itt is van slider, vagyis induló kép, ez most nem annyira klasszikus, azt is mondhatjuk, már lehet, hogy sok is. Kreatív megoldás, de jól mutatja egyből, hogy oda figyelnek az egész oldalon, hogy biztosan le tudd szűrni, miért is jöttél és meg is találd.

Mert az igazi példa nem ez lesz náluk. Ez pedig először is az, ahogy már említettem, hogy mindig a konverzió felé terelnek a weboldalon. Már a vásárlás / eladás gomb is izgalmas. De ami utána jön!

blank
Hunland kép 2.

Ez pedig az egyszerű, ám látványos, piktogramokkal felturbózott űrlap.

blank

Az az előnyös ezekben az űrlapokban, hogy nem egy egyszerű „add meg az elérhetőségedet és keresünk” dolgot teszünk a felhasználó elé. Úgy érzi, hogy adunk a kezébe már most valamit, mintha haladt volna már azzal is az ügyben, hogy elkezdi kitölteni az űrlapot. Továbbá még információt is átadunk (lásd milyen állatokat exportálnak / importálnak).

Ilyen űrlapot egyébként néha ún. calculator bővítményként találunk meg például az olyan tartalomkezelő rendszereken, mint a WordPress. Gondolj például egy napelem kalkulátorra. De itt is igazából valamilyen választási opciót adunk a felhasználónak, kalkulátornál akár kidobhat neki valami értéket is, vagy információt. Ezek mind mikro-elköteleződést eredményeznek, egyébként ezt mikro-momentumoknak is hívjuk. Sok ilyen mikro-momentum kell ahhoz, hogy a fogyasztóban átbillenjen a vásárlási szándék, vagy az minél magasabb szintre jusson. Hasonló megoldást láttunk a Kite.hu -nál is, igaz ők ezt tartalommarketingben használták!

Konverzió! A weboldaladnak célja van!

Egy ilyen nagy vállalatnak mint a Hunland sem csak egy bemutatkozó oldala van! A cél, hogy minél több információt megkapj, minél több olyan szöveg legyen előtted, ami körülveszi azt a dolgot, amit keresel. Nem véletlen fogalmaztam így, ezt könnyen adaptálni tudod. Nos az alábbi képen látható, ők is használják a CTA gombokat az oldalon.

blank

A cél a kapcsolatfelvétel, és itt még látjuk, a prospektus letöltése, amihez egyébként meg kell adnod az e-mail címedet. Ha 10 000 látogatóval számolunk havonta (ahogy láttad feljebb), akkor az ipari benchmark alapján 200 megkeresés érkezhet be havonta az oldalukról, ami naponta átlagosan 7 ajánlatkérést, megkeresést jelent. Érted már, miért fontos neki is az online jelenlét? A havi 200 új érdeklődő, ajánlatkérő óriási szám! A látogatóik fele a keresőből jön, másik fele direktben begépeli az oldalt.

Izgalmasak voltak az elemzések igaz? Ezek a dolgok biztos felmerültek benned:

Ajánlom figyelmedbe még ezeket a cikkeket:

Fotó: John Schnobrich / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...