2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem. Webáruház statisztika

45%-ot ugrott az e-kereskedelem 2020-ban az előző évhez képest, mintegy 909 milliárd forintot tett ki a hazai online kiskereskedelmi forgalom. Az eddigi 16-18% közötti évenkénti bővülést tehát jócskán túlszárnyalta. A koronavírus okozta lezárások, az online felé terelték a fogyasztókat.

Jöjjön néhány izgalmas infografika, aztán a további információk! A GKi Digital kutatását láthatod ebben a cikkben.

Nézzük kicsit részletesebben:

  • Az eddig 13 rendelés/év/fő -ről felmentünk 15,5 alkalomra. Meg is van a növekedés egyik oka? Egyszerű matek.
  • A kosárérték is nőtt 20%-kal, ami 17 330 Ft bruttó.
  • A home office-ra és a digitális oktatásra való átállás miatt a műszaki és számítástechnikai termékeknél kiugró (35-40%-os) online forgalomnövekedésről lehet beszélni 2020-ban, igaz az első félév az előrehozott és az átcsoportosított (pl.: nyaralásról) költések miatt nagyobb mértékű növekedést jelentett, mint a második félév.
  • A barkács eszközök és lakásfelszerelések esetén is jelentős fejlődést hozott a tavalyi év. Nem véletlen, hogy mi is foglalkoztunk vele:  Milyen potenciál van az online barkács, szerszám piacban?
  • 2020 legnagyobb nyertese ugyanakkor a ruházati szektor 
  • és az élelmiszereket, illetve a drogériai és a háztartási termékeket magában foglaló online FMCG-szektor volt, utóbbi esetében a forgalom éves szinten 65% felett bővült. Az FMCG szektorra épülő vállalkozási ötletekkel foglalkoztunk a friss 2021-es gyűjteményünkben is. Ezt itt találod: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől
  • A ruházati cikkek esetében a tavaszi boltzár olyan változásokat indukált a vásárlói magatartásban, amely a piacra az elmúlt években belépő nemzetközi szereplők tapasztalatával együtt a szektor forgalmát több mint kétszeresére növelte.
  • A csomagpontok, saját átvételi pontok igénybevétele viszont átmenetileg csökkent a korlátozásoknak köszönhetően.
  • Webáruház marketinggel kapcsolatos statisztikákat, 2020-as adatokat ebben a cikkünkben olvashatsz: Hazai webáruház statisztikák 2020 – Számok, benchmark

Sokat foglalkoztunk tavaly is már, de idén is azzal, hogy mi kell a sikeres webáruház üzemeltetéshez

Amit tapasztaltunk, főleg a friss (0-2 éves) e-kereskedelmi szereplőknél, hogy a látogatottságra nem fordítanak elég hangsúlyt. Számolgattunk, matekoztunk egyet, amivel már sok webáruház tulajdonosnak sikerült megnövelnie a bevételeit, profitját. Ezt a cikket / hanganyagot itt találod: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

Webáruház üzleti modellek? Összetettebb webáruház működéssel kicsit könnyebben ki tudsz emelkedni. Ebben az anyagban erről van szó, segít abban, hogy miként fejleszd a webshopod üzleti modelljét: Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk [podcast]

Importálás, termékgyártás, sajátmárkás termékek. Mennyi mindennel megkerestetek minket az utóbbi években. Nos ezekkel kapcsolatban készítettünk anyagokat, cikkeket. Itt találod: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba

Ha még alámerülnél a témának, akkor pedig vár ez a nagy cikkgyűjtemény. Hideg / meleg élelemmel viszont készülj!: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Forrás: GKI Digital

.
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

További friss cikkek

A Wolt és a Rejoy.hu csatlakozik a Geniushoz, az eMAG előfizetéséhez

A nagy márkák is kollaborálnak?! És milyen jó üzleti kapcsolatokat hoznak létre. Nemrég számoltunk be a Wolt és a Media Markt kollabjáról és itt...

A marketingpszichológia 6 trükkje, amit a legnagyobb márkák már használnak

Egy jó reklám nem csak jól néz ki. Hat. Beüt. Megmarad. De mi teszi valóban ütőssé? A HubSpot új kutatásában hat viselkedéstudományi alapelvet mutat...

Árajánlat készítő, amivel még több ajánlatot fogadnak el? Droposal útmutató

Sűrün küldesz ki ajánlatokat? Egy biztos, igazi versenyelőnyöd lesz, ha használod a Droposalt. Miért mondom ilyen biztosan? Egyrészt régóta figyelem már a tevékenységüket, másrészt...

Ők már belevágtak. Alkalmazottként mellékes vállalkozásuk van

Ma kijönni egy alkalmazotti fizetésből, ebben a gazdasági körülményben még nehezebb. Vannak bátrak, akik belevágtak valami másba, nem mellékállásba, hanem mellék vállalkozásba! Napi 8...

Világmárkák Cégtörténete #3: a NIKE sztorija

Egy japán cipő, amit egy amerikai próbált meg “becsempészni” a piacra – majdhogynem konkrétan, autó csomagtartójából saleselve...Egy kamu cégnév, amit csak azért találtak ki...

Vásárlói szokásaink átalakulóban: görgetésből kosárba

Nem csak a Gen Z shoppingol másképp – az egész internetes vásárlói viselkedés átalakulóban van. A social media már egy ideje nem csak egy...

Melyik céggel kollaborálnál? Caffè Pertè, Bamba Marha Burger Bár, Szafi Free?

A legnagyobb kihívás a kollab marketingben az, hogy találjunk legalább egy partnert. A K&H üzletet ide! az év kollaborációs ötletet pályázatában már tavaly is...

Változik a SEO! AI-alapú válaszok a Google-ben. így működik a Google AI Overview!

A napokban írtunk arról, hogy az internet, ahogyan eddig ismertük, szép lassan elkezd teljesen átalakulni, ami legalább annyira technológiai, mint társadalmi probléma. Ugyanis a...

Gyere vissza Minneres! Ezek az újdonságok várnak rád!

Gyere vissza Minneres! Tudjuk, hogy az első a vállalkozásod, vagy a karriered, munkád örülünk is, hogy így termeled a GDP-t, a saját nyereséged és így...

A BinX jó alternatíva a vállalkozásoknak arra, hogy spóroljanak a tranzakciós illetéken és a...

A tranzakciós illeték körül most ismét forr a levegő.  2025. június 19-én úgy módosult a pénzügyi tranzakciós illetékről szóló törvény, hogy kiterjesztik a tranzakciós...

Szerinted te tudnál így havi 150 000 forintot keresni? Mellékesként, főállás mellett

Már most tudod, mire költenéd a havi plusz 150–200 ezer forintot, igaz? Egy kis mozgástér, valami extra. A fizetésed a mai gazdasági körülmények között...

947 üzleti konzultáció tanulsága.

Lassan közel járunk az 1000. tanácsadáshoz a Minnernél, de miért is egy kerekszámnál készíteném el ezt a cikket, jobb ezt most, minden tanácsadás fontos...

Stabilitás, óvatosság, MI – ezzel foglalkoznak most a hazai cégek

A HR Portál friss beszámolója szerint az EY kutatása több mint 230 magyar vállalkozó véleményét gyűjtötte össze, és világosan kirajzolódik: most nem a vakmerőség...