2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem. Webáruház statisztika

45%-ot ugrott az e-kereskedelem 2020-ban az előző évhez képest, mintegy 909 milliárd forintot tett ki a hazai online kiskereskedelmi forgalom. Az eddigi 16-18% közötti évenkénti bővülést tehát jócskán túlszárnyalta. A koronavírus okozta lezárások, az online felé terelték a fogyasztókat.

Jöjjön néhány izgalmas infografika, aztán a további információk! A GKi Digital kutatását láthatod ebben a cikkben.

Nézzük kicsit részletesebben:

  • Az eddig 13 rendelés/év/fő -ről felmentünk 15,5 alkalomra. Meg is van a növekedés egyik oka? Egyszerű matek.
  • A kosárérték is nőtt 20%-kal, ami 17 330 Ft bruttó.
  • A home office-ra és a digitális oktatásra való átállás miatt a műszaki és számítástechnikai termékeknél kiugró (35-40%-os) online forgalomnövekedésről lehet beszélni 2020-ban, igaz az első félév az előrehozott és az átcsoportosított (pl.: nyaralásról) költések miatt nagyobb mértékű növekedést jelentett, mint a második félév.
  • A barkács eszközök és lakásfelszerelések esetén is jelentős fejlődést hozott a tavalyi év. Nem véletlen, hogy mi is foglalkoztunk vele:  Milyen potenciál van az online barkács, szerszám piacban?
  • 2020 legnagyobb nyertese ugyanakkor a ruházati szektor 
  • és az élelmiszereket, illetve a drogériai és a háztartási termékeket magában foglaló online FMCG-szektor volt, utóbbi esetében a forgalom éves szinten 65% felett bővült. Az FMCG szektorra épülő vállalkozási ötletekkel foglalkoztunk a friss 2021-es gyűjteményünkben is. Ezt itt találod: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől
  • A ruházati cikkek esetében a tavaszi boltzár olyan változásokat indukált a vásárlói magatartásban, amely a piacra az elmúlt években belépő nemzetközi szereplők tapasztalatával együtt a szektor forgalmát több mint kétszeresére növelte.
  • A csomagpontok, saját átvételi pontok igénybevétele viszont átmenetileg csökkent a korlátozásoknak köszönhetően.
  • Webáruház marketinggel kapcsolatos statisztikákat, 2020-as adatokat ebben a cikkünkben olvashatsz: Hazai webáruház statisztikák 2020 – Számok, benchmark

Sokat foglalkoztunk tavaly is már, de idén is azzal, hogy mi kell a sikeres webáruház üzemeltetéshez

Amit tapasztaltunk, főleg a friss (0-2 éves) e-kereskedelmi szereplőknél, hogy a látogatottságra nem fordítanak elég hangsúlyt. Számolgattunk, matekoztunk egyet, amivel már sok webáruház tulajdonosnak sikerült megnövelnie a bevételeit, profitját. Ezt a cikket / hanganyagot itt találod: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]

Webáruház üzleti modellek? Összetettebb webáruház működéssel kicsit könnyebben ki tudsz emelkedni. Ebben az anyagban erről van szó, segít abban, hogy miként fejleszd a webshopod üzleti modelljét: Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk [podcast]

Importálás, termékgyártás, sajátmárkás termékek. Mennyi mindennel megkerestetek minket az utóbbi években. Nos ezekkel kapcsolatban készítettünk anyagokat, cikkeket. Itt találod: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba

Ha még alámerülnél a témának, akkor pedig vár ez a nagy cikkgyűjtemény. Hideg / meleg élelemmel viszont készülj!: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Forrás: GKI Digital

.
Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

További friss cikkek

Pénz locsolás a Metánál, repülőrajt és termékfejlesztési stoppok

Nemrég írtunk arról, hogy az Apple hogy került kreatív válságba , mert tíz éve nem tudtak előállni egy igazi "bestsellerrel", az új termékeik (mint...

Hiába nő az átlagfizetés, a megtakarítás a leggazdagabbak kiváltsága lett 

A társadalom 60 százaléka számára valószínűleg örökre elveszett a hosszú távú megtakarítási esély.  A Blochamps Capital korábbi prognózisa köszön vissza az MNB és a KSH...

Ebbe még a Cápák is beszálltak. Hogy áll most a Forever Hands? Nagy biznisz?...

Készszoborból eladni évente több tízezer darabot? Kiderült nem is csengett le néhány év alatt ez a termék, a cégvezető Kállai Jankó szépen egyengeti a...

Reklámtörténetek #4 – Cola Wars, Whopper Detour, és az Audi-BMW óriásplakát-párbaj

Folytatjuk a reklámtörténetek sorozatunkat, ami a mostani cikkben inkább reklámcsatákká változik. Az előző részekben láttuk, hogyan lehet turmixgépet eladni iPhone-ok szétzúzásával, hogyan dobol egy...

AI ügynökök már a böngésződben is, de ez miért nem jó neked (még)

Az AI-alapú böngészők, mint például az OpenAI nemrég bemutatott Atlasa, sokak szerint egy ígéretes jövőképet festenek elénk… Ahelyett, hogy a "kék linkek tengerében" elveszve...

Német lakások magyar kézben. Ingatlanbefektetés másként. Hamarosan a magyar tőzsdén – Available Zrt.

Lehet egy magyar vállalkozásnak német ingatlanportfóliója, sőt, még tőzsdére is mehet? Vida Imre szerint igen, csak tudni kell, hogyan kell másképp gondolkodni a befektetésekről....

Munka mellett mellékes. Melyik szolgáltatásra keresnek rá sokan?

Gondolkodtál valamilyen szolgáltatás beindításán? Digitális szaki, virtuáiis asszisztens, coach, masszőr... melyikre van elég kereslet? Nem kell ezen morfondíroznod, mert mi utána néztünk neked, és...

Akár 90 nap múlva is elég fizetni. A vállalkozók kaptak egy új pénzügyi lehetőséget. 

Ismerős érzés, amikor minden jól halad a cégedben, aztán hirtelen megakad valami a pénzáramlásban? A vevők még nem fizettek, de közben jönnének a számlák,...

Az első milliómtól a 400 milliós ajándékgyárig: Gyetvai Szilárd, a Lovenir alapítójának üzleti gondolatai

Webfejlesztőből lett ajándékgyáros és már éves szinten 50 000 rendelésnél járnak, vagyis 136 rendelés naponta. Gyetvai Szilárd a Lovenir vállalkozás tulajdonosa a vendégem, aki...

Aktív lustálkodás, avagy az effektív pihenés, mint top vezetői skill

Te is állandóan pörögsz, mint a Milán, igaz? Meetingről meetingre, közben szakad az e-mail áradat, pittyeg a telefon, és úgy érzed, egy percre sem...

NVIDIA: a következő AI-hullám a szakmunkára épül

Rengeteg szó esik arról, hogy mennyi és milyen munkahelyet vesz el az AI, de ritkán beszélünk arról, hogy mennyi újat teremt… Pedig az óriási...

Nem jött el az áttörés, a nagy bumm még a cégedben? Derítsük ki, hogyan...

Több éve elindítottad már a vállalkozásod, szépen növekedett is, de valahogy elmaradt az a nagy áttörés, amit vártál? Nem vagy egyedül, ezen sok cég...

Piaci rést 100 fő alatti céggel is jól ki lehet aknázni, sőt…

Az innovációt hajlamosak vagyunk a technológiai óriásokkal azonosítani. A közbeszédben a jövőt formáló erők a gigacégek, amelyek hatalmas erőforrásokkal és globális jelenléttel rendelkeznek. A...