45%-ot ugrott az e-kereskedelem 2020-ban az előző évhez képest, mintegy 909 milliárd forintot tett ki a hazai online kiskereskedelmi forgalom. Az eddigi 16-18% közötti évenkénti bővülést tehát jócskán túlszárnyalta. A koronavírus okozta lezárások, az online felé terelték a fogyasztókat.
Jöjjön néhány izgalmas infografika, aztán a további információk! A GKi Digital kutatását láthatod ebben a cikkben.
Nézzük kicsit részletesebben:
- Az eddig 13 rendelés/év/fő -ről felmentünk 15,5 alkalomra. Meg is van a növekedés egyik oka? Egyszerű matek.
- A kosárérték is nőtt 20%-kal, ami 17 330 Ft bruttó.
- A home office-ra és a digitális oktatásra való átállás miatt a műszaki és számítástechnikai termékeknél kiugró (35-40%-os) online forgalomnövekedésről lehet beszélni 2020-ban, igaz az első félév az előrehozott és az átcsoportosított (pl.: nyaralásról) költések miatt nagyobb mértékű növekedést jelentett, mint a második félév.
- A barkács eszközök és lakásfelszerelések esetén is jelentős fejlődést hozott a tavalyi év. Nem véletlen, hogy mi is foglalkoztunk vele: Milyen potenciál van az online barkács, szerszám piacban?
- 2020 legnagyobb nyertese ugyanakkor a ruházati szektor
- és az élelmiszereket, illetve a drogériai és a háztartási termékeket magában foglaló online FMCG-szektor volt, utóbbi esetében a forgalom éves szinten 65% felett bővült. Az FMCG szektorra épülő vállalkozási ötletekkel foglalkoztunk a friss 2021-es gyűjteményünkben is. Ezt itt találod: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől
- A ruházati cikkek esetében a tavaszi boltzár olyan változásokat indukált a vásárlói magatartásban, amely a piacra az elmúlt években belépő nemzetközi szereplők tapasztalatával együtt a szektor forgalmát több mint kétszeresére növelte.
- A csomagpontok, saját átvételi pontok igénybevétele viszont átmenetileg csökkent a korlátozásoknak köszönhetően.
- Webáruház marketinggel kapcsolatos statisztikákat, 2020-as adatokat ebben a cikkünkben olvashatsz: Hazai webáruház statisztikák 2020 – Számok, benchmark
Sokat foglalkoztunk tavaly is már, de idén is azzal, hogy mi kell a sikeres webáruház üzemeltetéshez
Amit tapasztaltunk, főleg a friss (0-2 éves) e-kereskedelmi szereplőknél, hogy a látogatottságra nem fordítanak elég hangsúlyt. Számolgattunk, matekoztunk egyet, amivel már sok webáruház tulajdonosnak sikerült megnövelnie a bevételeit, profitját. Ezt a cikket / hanganyagot itt találod: Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül, nagy árréssel [podcast]
Webáruház üzleti modellek? Összetettebb webáruház működéssel kicsit könnyebben ki tudsz emelkedni. Ebben az anyagban erről van szó, segít abban, hogy miként fejleszd a webshopod üzleti modelljét: Termékfejlesztés, üzleti modell példák: Ikea, Playersroom, autónepper, webáruházak, innovációk [podcast]
Importálás, termékgyártás, sajátmárkás termékek. Mennyi mindennel megkerestetek minket az utóbbi években. Nos ezekkel kapcsolatban készítettünk anyagokat, cikkeket. Itt találod: Mit kell tudni a kínai importról? Kínai gyártók, szállítás, vám, Alibaba
Ha még alámerülnél a témának, akkor pedig vár ez a nagy cikkgyűjtemény. Hideg / meleg élelemmel viszont készülj!: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
Forrás: GKI Digital