2020 TOP üzleti véleményvezérek. A Minner is a toplistán

vagyis Mándó Milán, én, aki ezt a cikket írom, a Minnert alapítottam. De ez még semmi, a Minner közösség, a Minner Extra zárt FB csoport is ott van a toplistán. Igazán motiváló, hogy 6 év kitartó munka eredményeképpen már nem először szerepelek ilyen üzleti influencer, szakmai véleményvezér top listákban. Nézzük meg a kutatást, utána pedig néhány saját tapasztalat, hogy mi kellett hozzá, hogy oda kerüljek!

A Datalyse kutatási eredménye:

Az Influexpert riportot összeállító csapat (Datalyze (Sütő AnnaMolnár Eszter), Liftup (Lévai Richárd), Coachingcentrum (Svéda Dóra) és SD4Good (Káli György))

A vállalkozói érdeklődésű toplista összeállítása 85.814 Facebook felhasználó publikus adatlábnyomának elemzése alapján történt. A célcsoportba a Facebookon kifejezetten a vállalkozói működéshez köthető tartalmakhoz 2019-2020 során aktívan kapcsolódó felhasználók kerültek. A toplista 2020 első négy hónapjában a vállalkozói érdeklődésű célcsoport körében legnépszerűbb influencerek (akik a legjobban tudták aktivizálni a csoportot a Facebook oldalukon, a közönség méretük figyelembevételével) adat alapú sorrendje:

TOPLISTA:

  1. Barazsy Ákos (A bevétel erősíti a szabályt)
  2. Mándó Milán (Minner)
  3. Gál Beáta
  4. Wolf Gábor (Marketing Commando)
  5. Gál Kristóf
  6. Vida Ági (Gazdagmami)
  7. Lévai Richárd (Közösségi kalandozások)
  8. Pongor-Juhász Attila
  9. Tölgyessy Zsófi (Szeretem a Vállalkozásom)
  10. Szilágyi Anita & Vuray György (Vállalkozás okosan)

Datalyze csapata a publikus Facebook adatokat felhasználva, érdeklődési kör alapján beazonosította az egyes vállalkozói szegmensekbe tartozó Facebook felhasználókat, majd a célcsoportok adatlábnyoma alapján vizsgálta a szegmensek kedvelt üzleti influencereit és csoportjait, illetve az üzleti influencerek által közzétett tartalmakhoz való kapcsolódást 2020 január és április között. A Facebook alapú influencer toplisták készítéséhez 186 Facebook felület és csoport lett bevonva. A kutatás készítői első körben csak a Facebookra koncentráltak, de tervezik a jövőben a többi közösségi média csatorna bevonását a kutatásba. “A Facebookon 5,5 millió magyar ember adatát vettük alapul, illetve azt tapasztaltuk, hogy a Facebook csoportok jelenleg sokkal aktívabbak, mint a szakmai networkingre specializált Linkedinen. Illetve használat intenzitásában is napi több órás Facebook tartalomfogyasztással szemben a Linkedin kb 1 milliós hazai bázisa heti 20 percet használja a platformot nagyságrendileg” – mondta Sütő Anna, a Datalyze ügyvezető igazgatója. A kutatás szakmai partnerei a Magyar Marketing Szövetség és a Magyar Public Relations Szövetség voltak.

Hová helyeznek a kutatásban engem a tartalmat tekintve?
Az ábrán látod, hogy főleg a blog – edukatív tengelyen helyeznek el. Örülök, hogy adatok alapján is látszik, nem kenyerem a túl sok sales, helyette a tartalmakra építek (ami eladja magát).

Ez kellett ahhoz, hogy néhány év alatt elérjem

Nagyon vázlatosan kiemeltem a legfontosabbakat, illetve alul egy interjúban hallhatsz még részleteket.

  • Akkor is kell írni, ha adott időszakban kevesebben olvasnak, sőt az emberek hullámokban fogyasztják egyébként is a tartalmakat. Már az elején kiderült, hogy az emberek ilyen szakmai cikkeket (még ha kicsit populárisabb is) nem folyamatosan fogyasztanak. Hanem vannak időszakok, amikor többet olvas egy adott ember, aztán kis szünet és újra… Nos, emiatt a folytonosságot meg kell adnunk, hogy később is tudja, számíthat ránk új tartalmakkal kapcsolatban. Teszteltem, a túl sok tartalom sem jó, a heti 5-8 különböző anyag teljesen megfelelő.
    Az állandóság tehát ad egyfajta bizalmat az embereknek.
  • Kevés sales!
    Az emberek hálásak azért, hogy a Minner sokkal inkább média oldal, mint egy sales oldal, vagy egy cég blogja. Nálam mindig első a tartalom, az információ átadása. Ahogy látod, alig van reklám az oldalon, akár saját, akár külsős reklám. Sőt, csak reklám cikk van, de az is hasznos anyag, banner nincs.
  • Kommunikáció az emberekkel – pl. chaten: amit igazán kiemelnék, amit egyébként még a kutatók sem láthatnak (bár úgy gondolom van tovább gyűrűző hatása), hogy az elmúlt 6 évben 7900 olvasómmal, vállalkozóval chateltem (Minner.hu FB-ján), volt akivel többször is (hosszabb beszélgetések). Ez segített a nagyobb elköteleződésben, továbbajánlásban. A másik érdekesség, hogy itt akkora tapasztalatot szereztem, hogy tudtam, mi érdekli az embereket, és így arról tudtam írni, beszélni (előadásokban).
  • Lelkesedés:
    Ez akár bullshitnek is hangozhat, de képzeld el, hogy az olvasóim egy korábbi kutatásomban ezt jelölték meg egyik legfőbb jellemzőnek. Persze mellette ott volt a szakmai ismeret is. Meg is lepett, hogy lelkesnek látnak, de korábbi sales-es munkámból is tudom, hogy a lelkesedés az, ami igazán elad bármit. Ebben az esetben jobban átjön az embereknek a szakmai szenvedélyem az üzleti világ iránt, és a munkámat is sokkal jobban elismerik. Mármint az őszinte lelkesedés természetesen. A tartalmakból látják a következetességet, látják hogy lelkesen feldolgozok egy témát, és úgy dolgozom fel, hogy azt bárki használni tudja. Rengeteg ingyenes tudás, információ ott van a Minneren!
  • Fejlődés, saját tudás növelése:
    Az elmúlt 6 évben nem csak az oldal vagy az olvasóim, hanem természetesen én is fejlődtem és folyamatosan képeztem magam. Főleg arra törekedtem, ahogy a Minner cikkekben is láthatod, hogy egy adott tudást miként lehet a gyakorlatba ténylegesen átültetni.
    Például most projektmendzsmentet (agile, scrum) és szervezetfejlesztést tanulok.
    Szeretem több mindenbe beleásni magamat, még akkor is, ha később nem használom. Pl. megtanultam az Etikus hacker képzést a MinnerAkadémián, de korábban elvégeztem egy féléves PHP programozói tanfolyamot, akkor a Minneres chatbot tartalmak előtt megtanultam chatbotokat készíteni.
  • Tartalmak:
    Sokat foglalkozok a tartalmak készítésével, kutatással. Általában ez hamar be is lelkesít egy téma iránt és alig várom, hogy leírjam a Minneren. Az utóbbi időben többször volt, hogy megkérdőjeleztem a Minner tartalmait, témáit pont azért, hogy el tudjam érni a fejlődést. Ez sikerült is 2018-ban első körben, majd 2019 szeptemberében ismét egy nagyobb minőségi ugrást, illetve fejlődés következett.
  • Események szervezése, közösségépítés:
    Egy biztos, 2016-ban kezdtem el szervezni eseményeket, és azóta nőtt igazán aktívan a közösségem. A Minner Extra FB csoportot akkor indítottam és ez hozott egy aktív, egymás segítő közösséget. Ami ma már több mint 6000 tagot számlál.

Többet hallanál erről a Minner.hu sztoriról, és hogy miket hogyan csináltam? Hallgasd meg ezt az interjút, amit velem készítettek tavaly:

Forrás: Márkamonitor

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!