2020 TOP üzleti véleményvezérek. A Minner is a toplistán

vagyis Mándó Milán, én, aki ezt a cikket írom, a Minnert alapítottam. De ez még semmi, a Minner közösség, a Minner Extra zárt FB csoport is ott van a toplistán. Igazán motiváló, hogy 6 év kitartó munka eredményeképpen már nem először szerepelek ilyen üzleti influencer, szakmai véleményvezér top listákban. Nézzük meg a kutatást, utána pedig néhány saját tapasztalat, hogy mi kellett hozzá, hogy oda kerüljek!

A Datalyse kutatási eredménye:

Az Influexpert riportot összeállító csapat (Datalyze (Sütő AnnaMolnár Eszter), Liftup (Lévai Richárd), Coachingcentrum (Svéda Dóra) és SD4Good (Káli György))

A vállalkozói érdeklődésű toplista összeállítása 85.814 Facebook felhasználó publikus adatlábnyomának elemzése alapján történt. A célcsoportba a Facebookon kifejezetten a vállalkozói működéshez köthető tartalmakhoz 2019-2020 során aktívan kapcsolódó felhasználók kerültek. A toplista 2020 első négy hónapjában a vállalkozói érdeklődésű célcsoport körében legnépszerűbb influencerek (akik a legjobban tudták aktivizálni a csoportot a Facebook oldalukon, a közönség méretük figyelembevételével) adat alapú sorrendje:

TOPLISTA:

  1. Barazsy Ákos (A bevétel erősíti a szabályt)
  2. Mándó Milán (Minner)
  3. Gál Beáta
  4. Wolf Gábor (Marketing Commando)
  5. Gál Kristóf
  6. Vida Ági (Gazdagmami)
  7. Lévai Richárd (Közösségi kalandozások)
  8. Pongor-Juhász Attila
  9. Tölgyessy Zsófi (Szeretem a Vállalkozásom)
  10. Szilágyi Anita & Vuray György (Vállalkozás okosan)

Datalyze csapata a publikus Facebook adatokat felhasználva, érdeklődési kör alapján beazonosította az egyes vállalkozói szegmensekbe tartozó Facebook felhasználókat, majd a célcsoportok adatlábnyoma alapján vizsgálta a szegmensek kedvelt üzleti influencereit és csoportjait, illetve az üzleti influencerek által közzétett tartalmakhoz való kapcsolódást 2020 január és április között. A Facebook alapú influencer toplisták készítéséhez 186 Facebook felület és csoport lett bevonva. A kutatás készítői első körben csak a Facebookra koncentráltak, de tervezik a jövőben a többi közösségi média csatorna bevonását a kutatásba. “A Facebookon 5,5 millió magyar ember adatát vettük alapul, illetve azt tapasztaltuk, hogy a Facebook csoportok jelenleg sokkal aktívabbak, mint a szakmai networkingre specializált Linkedinen. Illetve használat intenzitásában is napi több órás Facebook tartalomfogyasztással szemben a Linkedin kb 1 milliós hazai bázisa heti 20 percet használja a platformot nagyságrendileg” – mondta Sütő Anna, a Datalyze ügyvezető igazgatója. A kutatás szakmai partnerei a Magyar Marketing Szövetség és a Magyar Public Relations Szövetség voltak.

Hová helyeznek a kutatásban engem a tartalmat tekintve?
Az ábrán látod, hogy főleg a blog – edukatív tengelyen helyeznek el. Örülök, hogy adatok alapján is látszik, nem kenyerem a túl sok sales, helyette a tartalmakra építek (ami eladja magát).

Ez kellett ahhoz, hogy néhány év alatt elérjem

Nagyon vázlatosan kiemeltem a legfontosabbakat, illetve alul egy interjúban hallhatsz még részleteket.

  • Akkor is kell írni, ha adott időszakban kevesebben olvasnak, sőt az emberek hullámokban fogyasztják egyébként is a tartalmakat. Már az elején kiderült, hogy az emberek ilyen szakmai cikkeket (még ha kicsit populárisabb is) nem folyamatosan fogyasztanak. Hanem vannak időszakok, amikor többet olvas egy adott ember, aztán kis szünet és újra… Nos, emiatt a folytonosságot meg kell adnunk, hogy később is tudja, számíthat ránk új tartalmakkal kapcsolatban. Teszteltem, a túl sok tartalom sem jó, a heti 5-8 különböző anyag teljesen megfelelő.
    Az állandóság tehát ad egyfajta bizalmat az embereknek.
  • Kevés sales!
    Az emberek hálásak azért, hogy a Minner sokkal inkább média oldal, mint egy sales oldal, vagy egy cég blogja. Nálam mindig első a tartalom, az információ átadása. Ahogy látod, alig van reklám az oldalon, akár saját, akár külsős reklám. Sőt, csak reklám cikk van, de az is hasznos anyag, banner nincs.
  • Kommunikáció az emberekkel – pl. chaten: amit igazán kiemelnék, amit egyébként még a kutatók sem láthatnak (bár úgy gondolom van tovább gyűrűző hatása), hogy az elmúlt 6 évben 7900 olvasómmal, vállalkozóval chateltem (Minner.hu FB-ján), volt akivel többször is (hosszabb beszélgetések). Ez segített a nagyobb elköteleződésben, továbbajánlásban. A másik érdekesség, hogy itt akkora tapasztalatot szereztem, hogy tudtam, mi érdekli az embereket, és így arról tudtam írni, beszélni (előadásokban).
  • Lelkesedés:
    Ez akár bullshitnek is hangozhat, de képzeld el, hogy az olvasóim egy korábbi kutatásomban ezt jelölték meg egyik legfőbb jellemzőnek. Persze mellette ott volt a szakmai ismeret is. Meg is lepett, hogy lelkesnek látnak, de korábbi sales-es munkámból is tudom, hogy a lelkesedés az, ami igazán elad bármit. Ebben az esetben jobban átjön az embereknek a szakmai szenvedélyem az üzleti világ iránt, és a munkámat is sokkal jobban elismerik. Mármint az őszinte lelkesedés természetesen. A tartalmakból látják a következetességet, látják hogy lelkesen feldolgozok egy témát, és úgy dolgozom fel, hogy azt bárki használni tudja. Rengeteg ingyenes tudás, információ ott van a Minneren!
  • Fejlődés, saját tudás növelése:
    Az elmúlt 6 évben nem csak az oldal vagy az olvasóim, hanem természetesen én is fejlődtem és folyamatosan képeztem magam. Főleg arra törekedtem, ahogy a Minner cikkekben is láthatod, hogy egy adott tudást miként lehet a gyakorlatba ténylegesen átültetni.
    Például most projektmendzsmentet (agile, scrum) és szervezetfejlesztést tanulok.
    Szeretem több mindenbe beleásni magamat, még akkor is, ha később nem használom. Pl. megtanultam az Etikus hacker képzést a MinnerAkadémián, de korábban elvégeztem egy féléves PHP programozói tanfolyamot, akkor a Minneres chatbot tartalmak előtt megtanultam chatbotokat készíteni.
  • Tartalmak:
    Sokat foglalkozok a tartalmak készítésével, kutatással. Általában ez hamar be is lelkesít egy téma iránt és alig várom, hogy leírjam a Minneren. Az utóbbi időben többször volt, hogy megkérdőjeleztem a Minner tartalmait, témáit pont azért, hogy el tudjam érni a fejlődést. Ez sikerült is 2018-ban első körben, majd 2019 szeptemberében ismét egy nagyobb minőségi ugrást, illetve fejlődés következett.
  • Események szervezése, közösségépítés:
    Egy biztos, 2016-ban kezdtem el szervezni eseményeket, és azóta nőtt igazán aktívan a közösségem. A Minner Extra FB csoportot akkor indítottam és ez hozott egy aktív, egymás segítő közösséget. Ami ma már több mint 6000 tagot számlál.

Többet hallanál erről a Minner.hu sztoriról, és hogy miket hogyan csináltam? Hallgasd meg ezt az interjút, amit velem készítettek tavaly:

Forrás: Márkamonitor

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek