Ismét egy 22 éves fiatal vállalkozóval készítettem interjút. Bánfi Nikoletta kézzel készíti speciális, művészi bögréit. Formája, dizájnja a tiki kultúrához kapcsolódik, tiki bögréket (tiki mug) értékesít. Innen Magyarországról árul úgy, hogy a vásárlói Amerikában vannak. Alig 1,5 hónapja indult, de már több millió forint értékben adott el termékeket, mindezt igazán extrém áron teszi (80 000 forint/bögre), reklámköltség nélkül. Azt is mondhatjuk, hogy egy művész, aki pénzt is keres, de azt is, hogy a hobbijából meg tud élni. Az interjúban beszélgetünk a termékötletről, a kézműves piacról, amerikai eladásokról, webshopos értékesítésről. Már hazai sztárok is rendeltek tőle bögrét, de éppen most készíti Snoop Dogg tiki bögréjét. Hogyan? Miért? Kiderül a podcastból!
Az interjút Youtube-on itt éred el, Spotfy-on itt, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:
Az interjú
0:00 Rövid kérdés-válasz rész
4:35 Honnan jött az ötlet? Tiki termékek
7:49 Az első online vásárló
11:47 Mindössze 3 nap alatt a termék az USA-ban
14:04 Ingyenes vevőszerzés
18:18 Miért veszik, mire használják ezeket a tiki bögréket?
21:59 Művész vagy vállalkozó?
23:32 B2B értékesítés. Cégeknek eladni?
27:05 Webáruház értékesítés – Megél ebből
34:35 Tervek, hová nő még a Niki’s Tiki márka
37:45 Snoop Dogg tiki bögre – gerillamarketing
Az interjú szöveges verziója. A Niki’sTiki sztori
Linkek a podcastból:
- Az említett webshopmotor, webshoprendszer: shoptet.hu
- Niki webshopja a Niki’sTiki – nikistiki.com
Bánfi Nikoletta alig másfél hónapja izzította be webshopját, a Niki’sTiki-t. Tiki bögréket árul, ami polinéz, hawaii stílusú bögréket, termékeket jelent. Ezidáig főleg amerikai vevői voltak, de most nyit az európai piac felé is. A bögrék ára 70-80 000 forint körül mozog. Saját kézzel készített bögrékről van szó, kicsit hibrid a művészi és kézműves terület határán mozog. A webshopon, vagyis a B2C értékesítésen (értsd amikor egyenesen a fogyasztó rendel tőle) kívül B2B eladásai is vannak (cégeknek is ad el). Utóbbi azt jelenti, hogy tiki bároknak, éttermeknek értékesíti ezeket a termékeket, bögréket, feles poharakat. A tiki bögréből alkoholt szoktak inni az emberek, de erről még lesz szó. Most havi 5 millió forint árbevételnél jár úgy, hogy eddig 0 forintot költött hirdetésre. Biztosan érdekel, hogy miért is fizetnek 80 000 forintot egy ilyen bögréért az emberek. A válasz, hogy sokan gyűjtik ezeket, mondhatni hobbi is egyben.
Niki 14 éves kora óta arra törekedett, hogy a művészetből meg tudjon élni. Most 22 éves, és kijelenthetjük, hogy ez sikerült neki.
Honnan jött az ötlet?
Niki szülei elmentek Amerikába és nagyon megfogta őket a tiki kultúra. 10 évvel ezelőtt ennek hatására megnyitották a Rumpus Tiki Bárt. Niki sokat besegített szüleinek, így ismerkedett meg a tiki kultúrával. Festő suliban tanult, és észrevette, hogy milyen művészi vonalai vannak ezeknek a bögréknek. Nos az első vevői meg is voltak, méghozzá a szülei. Soha nem tanult kerámiát, saját magát képezte. Lett saját műhelye és először B2B rendelések jöttek be, még nem volt webshop.
Magából a sárból csinálni értéket. Ez az igazi varázslat.
Bánfi Nikoletta – Niki’s Tiki
Mindent saját maga készít kézzel, például a bögrék festését (a bögrék anyaga agyag).

A webshop kb. 1 éve jött ötletként. Ez akkor körvonalazódott, amikor a tiki kultúrához kapcsolódó csoportokba posztolt a bögréiről. Egy amerikai írt neki, hogy vásárolna tőle. Ezután többször is rendelt tőle és innen már nem volt megállás, rajta volt, hogy elkészüljön a webshop és legyenek termékötletei (elindult a webes tervezés és a terméktervezés is).
A Shoptet webshop platformra esett a választása. A Marketing Fesztivál konferencián vett részt, és ott ismerte meg a Shoptetet, akik kiállítók voltak. Szülei sokat járnak ilyen üzleti konferenciákra, és ő is elment velük. Ezután Shoptet workshopon vett részt ahol megismerkedett egy fejlesztővel, webshop építővel, végül őt bízta meg a webshop technikai beállításával. Egyébként saját maga is meg tudta volna csinálni, de nem akart ezzel foglalkozni.
Amerikai vevői vannak főleg, bár szeretne majd nyitni Európa felé is. Itt kérdés lehet persze, hogy hogyan is ér oda 3 nap alatt a csomag az USA-ba? Egy hazai futárszolgálat + a FedEX segítségével tud 3 nap alatt a vevőhöz megérkezni a termék. A vám és nemzetközi küldés miatt pusztán plusz 2 dokumentumot kell beadni. Milyen egyszerű igaz? Nos Niki nem is tudta, hogy vannak akadályai, csak tette a dolgát.
A termékek
A tiki bögre piachoz, tiki termékekhez kapcsolódik egyfajta művészi, gyűjtői vonal is. Emiatt Niki limitált darabszámban értékesíti a termékeit. 1, 5, 10 vagy 25 db-os mennyiséget hirdet be egyszerre egy adott termékből. A vevők egyébként sokszor mondhatni vitrinbe teszik ezeket az akár egyedi számozott bögréket. A webshopon kívül még a B2B partnereknél is meg tudják vásárolni bögréit. Bár utóbbi úgy néz ki, hogy a hely adja el, és csak az alján van ott a Niki’s Tiki márka. A tiki vendéglátóhelyek ajánlják is vendégeiknek Niki termékeit. De van ismertebb rummárka is, akinek az ilyen jellegű bögréit ő készíti.
Hirdetés 0 ft – marketing a Facebook csoportban
Nemzetközi tiki Facebook csoportokba lépett be, amikor mélyére ásott a tiki kultúrának. 2 évvel ezelőtt, amikor elkezdte a termékeket készíteni, akkor kitette egy alkotását az egyik ilyen FB csoportba és felrobbant a lájkok száma. Már itt elkezdtek érdeklődni az emberek, kezdték megismerni Nikit művészként is. Az is különleges lehet az amerikaiaknak, hogy európai művészként készít ő ilyen bögréket.
Lehet az is kellett a sikerhez, hogy azonnal nem tudták megvenni a kész műveket, várniuk kellett. Ez a plusz várakozás sokkal érdeklődőbbé tette az embereket.
Az emberek gyűjtik ezeket a bögréket
Van olyan vásárlója Nikinek, akinek több mint 300 tiki bögréje van, igen ő igazi gyűjtő. Felteszik polcra, vitrinbe. Természetesen használják is, ahogy feljebb említettem ebből alkoholt, koktélokat isznak. Mivel gyűjtői termék, így az ilyen csoportokban sokszor csereberélik, vagy adják-veszik a bögréket.
Miért nem Amazon? Miért saját webshop?
Niki nem szeretné megosztani a fogyasztók figyelmét. Hiszen a termékeit és új kollekcióit most a webshopon jelenti be. Bár gondolkodott Etsy shopban is, de jelenleg úgy látja még bőven feljebb van a plafon az értékesítésében a saját webshopban.
Művész vagy vállalkozó?
Azért nehéz elérni, hogy művészként pénzt keressen valaki, mert van amit el kell engednie és közben vállalkozói szellemben hozzáállni a termékgyártáshoz is. Bár itt mázlija is van Nikinek, mert jó témakört, piacot választott a tiki kultúra esetében. Viszont például egy erősen sales vénával megáldott e-kereskedő valószínűleg labdába sem rúgna ezen a piacon. Ez az érdekes az egészben!
A nagy tervek
Ahogy Niki mondta a podcastban megvan az 5 éves terv. Szeretne egy éven belül venni egy új kemencét és átköltözni nagyobb műhelybe. Szeretne nemcsak szezonra készíteni bögréket, hanem folyamatosan minden hónapban új kollekciót piacra dobni (droppolni). Most dolgozik egy új tiki társasjátékon (ivós játék). Ezt direkt úgy készítik, hogy tiki bárban is lehessen vásárolni (kis feles poharak, tiki mintával és hozzá társasjáték). Tervez ruhát eladni, egyéb kiegészítő termékeket értékesíteni. Szeretne egy olyan manufaktúrát létrehozni, ahol a cégeknek készítenek bögréket (itt már nem csak kézzel készülne).
Istenes Bence és Snoop Dogg
Istenes Bence podcast műsorában Niki bögréjéből isznak a műsorban az interjúalanyok. Most éppen Snoop Dogghoz szeretne úgy bejutni gerillamarketinggel, hogy elkészíti a bögréjét. Erre kíváncsiak leszünk!
Ez jó volt! Van még ilyen?
- Ő az, aki a webshopodat beelőzi. 22 évesen 3 hónap alatt már havi 10 millió Ft forgalom, 30% profit
- A szivarszoba ingatlan biznisz. DanDan interjú. Ipari és üzleti ingatlanok közvetítése
- Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült
- Több tonna homokot így is el lehet adni. Ilyen egy leleményes vállalkozó? Homokkép üzlet. Herczeg Tibor interjú