Milyen az eredményes Facebook poszt? Mivel lehet az emberek figyelmét felkelteni most a legnagyobb közösségi hálón? Ennek jártunk utána úgy, hogy megkértük a Minner vállalkozókat, hogy küldjék be legnépszerűbb posztjaikat, amelyek a legnagyobb elérést produkálták, sok lájkot és természetesen sok vásárlót hozott. Kisvállalkozásokat kérdeztünk meg és nem multi példákat fogsz itt most látni, tehát könnyebben adaptálod a saját marketingedbe.
Ha valamikor nincs poszt ötleted, akkor majd jusson eszedbe ez a cikk!
Fontos! Ha véletlen a beágyazás nem működne, akkor mindig odateszek egy linket a poszthoz, hogy biztosan lásd. Mindegyikhez írtam kommentárt is. Persze, néha csak egy-egy poszt erejéig volt hatásuk az oldalakra, de mindig érdemes elemezni és megnézni, hogy miként lehet ezt tovább vinni, alkalmazni. Teszteljetek! Ötleteljetek a példák alapján!
Legnépszerűbb, legeredményesebb Facebook posztok, poszt ötletek
Biobubi – a néni reklámozta a házban a bio tisztítószereket
Bár sorrendet nem csináltam, de azt gondolom ez a NO.1 a listában. Van benne vásárlói vélemény, fűszerezve úgy egy jó sztorival, hogy azt maga a fogyasztó írta. A több száz lájk meghozta az eredményt! A cég azóta többszörösére nőtt, persze nemcsak ennek a posztnak köszönhetően. Érdemes értékeléseket posztolni a FB-on, erre itt egy érdekes módot láttunk. Az emberek szeretnének jól dönteni, és ebben segítenek nekik az értékelések, vélemények. Ha látják, hogy a többieknek is jó, elhiszik, hogy nekik is az lesz. Lásd Minner cikk erről: A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt [kutatás]
Ha nem tölti be a FB posztot, akkor kattints ide!
Figyelem! A beágyazásnál kevesebb lájkot és megosztást ír ki az adatvédelem miatt, ha kattintasz akkor látod a valós számokat!
Az utazásos – bátran kérdezz a követőktől, akár feltételes módban is
Ha kapnál 2 repülőjegyet a világ bármely pontjára… folytatnom sem kell, igaz? Tudod mi következik. Az emberek imádnak álmodozni. A kétirányú kommunikációt segítik az ilyen kérdések. A másik pedig már pszichológia, álmodozik, picit bele is éli magát, már-már vásárlási fázisba ringatja magát. A kétirányú kommunikációról írtunk itt: Gyenge Facebook elérések. Így javíts a posztjaidon
Ha nem tölt be a fenti poszt, akkor kattints ide!
Nem céges, hanem közösségi – A Pasaréti Mikulás
Ez szinte mindig működik. Öltözz be valaminek és tedd fel a FB-ra! Legyen az Mikulás, dínó, vagy éppen narancssárga latex ruha. Itt a Mikulás csak mászott… 1600 lájk, több százezer megosztás. Na jó, most nézem ez 2019-es. Itt hagyom, mert ezt időtálló tartalom. Képet tettem fel róla, mert a videót nem lehet beágyazni a benne lévő zene miatt, itt találod a videót / posztot.
Narancssárga latex ruha? Arról is van példánk. Még a Gerillmarketing képzés videóanyagba is beletettem a Nr.1 fitness korábbi látványos marketingakcióját. Offline is nagyon népszerű volt.
Mi a legutolsó kép a telefonodban …. -ról? Ételes poszt
A kétirányú kommunikációról idén többször is posztoltunk. Nos ez is ilyen, tehát a követők, a fogyasztók aktivizálják magukat kommenttel, vagy lájkkal (emojiszavazás). Most itt a képbeküldős posztot látjuk. Nagyon népszerűek az ételes, kisállatos, utazásos, barátos, éttermes verziók. Miután a Receptneked megcsinálta ezt a posztot a konkurencia azonnal másolta.
Ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide!
A társadalmi felelősségvállalásos poszt
Öröm látni, hogy az ilyen posztok sok embert elérnek és sok megosztást generálnak. Bár lehet mögötte érezni egy kis reklámot, de nem veszi el az értékét az üzenetnek. Igenis a cégek hozzájárulhatnak a közösség életéhez ilyen módon is. A Helite márka légzsákos mellényt adott a motoros vérlovagoknak.
Ha nem töltődne be a poszt, akkor kattints ide!
Vajon miért népszerű ez a kép? Talán a törékeny hölgy mögött a durva eszközök?
Tényleg igaz a mondás, hogy legyen emberi arc a képen és jobban teljesít. A Minner ötletként is leírt dühöngőt valósította meg Bettina, ami szemmel láthatóan vonzza az emberi tekintetet. A dühöngés kellékei látszódnak a képen.
Ha nem töltődne be a poszt, akkor kattints ide!
Történet + emberi arc, igazi figyelembomba
Az előző posztban már írtunk az emberi arcról, hát még ha ezt megspékeled storytellinggel, személyes sztorival fűszerezve. Mindez maga a figyelembomba. A vendéglátósok nehéz helyzetére reagált a vállalkozó 2021. februárjában. Ügyes felhívás!
Ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide!
Az érdekes cégeknek mázlijuk van. Az elérés garantált
Ha lesz szabadtéri Minner rendezvény, már tudom mit fogunk kibérelni. Ez a Pizzagio nagyon ötletes! A vállalkozás még friss. Ezt írta az alapító a kérdésemre, hogy mégis mi ez, meséljen: „Röviden egy pop up “pizzafoodtruck”. A helyszínt folyton változtatjuk, ahogy az étlapot is és megőrizve a dolog különlegességét leginkább hétvégente. Illetve ehhez jönnek a felkérések, voltunk babazsúron, koncerten, szülinapon is például. Ahogy tuktuk is mutatja próbálunk nemcsak jó pizzát hanem emellé hangulatot és látványt is teremteni. De még csak kibontakozóban van, nagyon sok még a terv, ötlet.”.
A megosztások száma igazán magas a posztnál.
Számolj be bátran a céged fejlődéséről.
Főleg amikor még fejlődőben van a céged az emberek szeretik látni, hogy az a márka, aminek korai használói velük növekszik. Sokkal barátibb is a kapcsolat a vevőkkel. Sztorizz, írd le mi történik veled!
Ha nem töltődik be a poszt, akkor kattints ide!
Használd ki az emberek lokálpatriótaságát
Helyi vállalkozóként mindig hass az emberek helyi kötődésére! Posztolj a település nevével, nevezetességeivel. Anno a Minnernél is nagyon mentek a posztok, hogyha például Szegeden volt üzleti eseményünk, akkor szegedi nevezetességekkel / utcaképpel hirdettük. Igaz egyszer Pécsen is Szegeddel hirdettünk, izgalmasak voltak a kommentek (egy kis hiba belefér).
Észrevetted, hogy a videók egyébként jobban teljesítenek?
Ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide!
Történetmesélés és emberi arc második felvonás.
Ez aztán berobbant! 60 000 elérést hozott a poszt, újságolta el nekünk Emese. A poszt azért ért el több száz lájkot és megosztást, mert fogyasztói rutinhoz, szokáshoz kapcsolódik, mindennapi életből vett dolgokra épít.
Figyelem! A beágyazásnál kevesebb lájkot és megosztást ír ki az adatvédelem miatt, ha kattintasz akkor látod a valós számokat!
Erről beszélgettünk Péterrel a szövegírónkkal ebben a podcastben, érdemes meghallgatni: Most a világ legjobb posztját kell kitennem, megírnom! [podcast]
Ha nem töltődik be a poszt, akkor kattints ide!
Na ez erős poszt! Erős indítás, amire biztosan sokan felkapták a fejüket
„Szeretnéd ha az az arc nézne vissza Rád a tükörből, amilyet szeretnél??… „
Ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide!
Üvegfóliát eladni? Üss rá kalapáccsal és azonnal felkelti a figyelmet
Plusz faktor még az emberi arc.
Ha nem töltődik be a fenti poszt, akkor kattints ide!
Azok a galériás posztok!
Kisvállalkozásoknál megfigyeltük, hogy nagyon mennek az életszerű képekkel felturbózott galériás posztok.
Ha nem tölt be a poszt, akkor kattints ide!
Gyere vissza, mert még lesz itt több poszt is!
Neked is van egy jól teljesítő posztod? Küldd be, mert még nincs meg a 23 poszt!
Még várunk 9 posztot, de nem bánjuk, ha 11 vagy 13 lesz.
A Minner Extra csoportban található rögzített posztba kell beküldeni, kattints ide az eléréséhez!
Nagyobb FB elérés? Ezek a tartalmak segíthetnek:
- Most a világ legjobb posztját kell kitennem, megírnom! [podcast]
- Gyenge Facebook elérések. Így javíts a posztjaidon
- Képzések:
Fotó: Canva