Magyarok! Itt a válság, korlátozások, a cégek többsége szenved, de itt ez a magyar csapat megmutatta, hogy most is lehet villantani. A korlátozások kellős közepén hirdették meg közösségi finanszírozás formában az új terméküket a nemzetközi piacon (AiT Desk, AiT Smart One a termék). Irodai bútorokat árulnak, méghozzá okosasztalt. És a piac imádta őket, rengeteg elővásárlót szereztek! Nem csoda, ezzel az ütős és humoros videóval indítottak:
Minden idők legsikeresebb magyar közösségi tőkebevonási kampányát tudták megvalósítani. Több mint 200 millió forint értékben gyűjtöttek össze elővásárlásokat az elmúlt 2 hónapban, most zárult le a „gyűjtésük”. Ilyenkor ezt az összeget megkapják, mert ahogy lent is írom, elővásárlókat szereztek.
Ez a fenti videó szerepelt a közösségi finanszírozó kampány oldalukon. Ez kell is ott a sikerhez. Tudod, a közösségi finanszírozó oldalakon kezdő vállalkozók vagy már működő cégek tudják meghirdetni új termékeiket, szolgáltatásaikat (főleg tech) és elővásárlókat gyűjthetnek (bővebben a közösségi finanszírozásról ebben a cikkben). Ilyen oldal az Indiegogo, vagy a Kickstarter, mind a kettő nemzetközi oldal. Ők előbbire töltötték fel a kampány oldalukat, amit ide kattintva el tudsz érni.
Elkészítették a bemutató oldalukat, a videó kötelező elem, de ahogy látod a többi meghirdetett projektnél is ott a rengeteg kép és sok-sok szöveg is elengedhetetlen. Szerződést kötöttek egy erre specializálódott marketingügynökséggel a LaunchBoom–mal, akik egészen biztosan nagy fantáziát láttak a projektben, mert elvállalták és ütős kampányt csináltak. Ilyenkor van egy több hónapos előmarketing, hogy az indulásnál már ott tolongjanak az elővásárlók. Ez meg is valósult. Igazából ez egy jó lehetőség, persze kell költeni rá, de ha egyébként is költenél marketingre, miért ne így?
Meghatározzák mi mennyi, vagyis itt reward szinteknek hívják. Utóbbi mindig a jobb szélén van a kampány oldalaknak (asztali gépen), tehát ott határozzák meg, mennyibe kerül elővásárlásban a termék, vagy milyen csomagajánlatuk van. Ahogy látod 320 000 forintba kerül egy AiT Smart One okosasztal.

Fontos még az ún. timeline meghatározása, elkészítése, vagyis mi mikor történik (legfontosabb a szállítás).

Most hogy zárult a gyűjtés, a kampányoldaluk Updates fülén kommunikálnak az elővásárlókkal. Ezt figyelik is, igazából még marketing csatorna is egyben, és amolyan ügyfélszolgálati rész. Szinte röviden össze is foglaltam most a működését egy kampánynak.
Gyártás: Magyarok magyarokkal
Az AiT Desk csapata magyar beszállítókat, gyártókat keres éppen, itthon szeretnék gyártatni.

Van Minneres példa is! Görgess a cikk végére
Mit nyertek még vele? Sok-sok viszonteladó kopogtat már náluk
Ez egy okos termékbevezetési stratégia, mert szereztek elővásárlókat, de a nagy érdeklődés miatt könnyű dolguk van a disztribúciós partnerek, viszonteladók megtalálásában is, sőt már ők keresik őket (sorban állnak). De ha csak 20-30 millió forint értékben adtak volna el így asztalt, az is óriási siker lett volna, és az is jó tárgyalási alap már a viszonteladóknál. A Márkamonitornak nyilatkozták, hogy várhatóan nyár végéig megszületik a megállapodás egy Vietnámban, Malajziában, Thaiföldön, Indonéziában, Tajvanon és Szingapúrban is kizárólagos értékesítési jogokat gyakorló dél-koreai vállalattal. Egy dél-koreai partner az értékesítési tevékenység mellett a gyártásba is szívesen bekapcsolódna, de a japán piacról is számos megkeresés érkezett, ahol a közösségi finanszírozás egy rendkívül népszerű piacra lépési formává vált.
Az AiT Desk csapata:

Minner vállalkozók, akik szintén így indították el a terméküket
Pár hete indultak el gyümölcsös italporukkal a Minner Amazon FBA oktatói. Ők jelenleg 3,7 millió forint értékben gyűjtöttek már össze elővásárlókat, még tart a közösségi finanszírozó kampányuk. Ilyen típusi és árkategóriájú terméknél az elég jó eredmény, az első 193 vásárlójuk már meg is van. Mondhatni letesztelték, hogy mennyire kell a termék a piacnak.
Kell.
A Smoothie-N-Go (kampány oldalukat itt éred el) névre keresztelt gyümölcsporuk segítségével turmixgép nélkül tudsz smoothiehoz “jutni”, úgy, hogy nem kell a terméket hűtőben tárolni és akár 2 évig is megőrzi a minőségét. Hm. Nem rossz. Itt számoltak be az indulásról: Egy új magyar termék közösségi finanszírozással hódítja meg Amerikát. Termékbevezetés speciális módja
Ez érdekel! Még ilyen cikket!
- Mi az a közösségi finanszírozás? Hogyan lehet így pénzt gyűjteni egy ötletre, termékre, startuphoz?
- Több mint 40 millió forintot gyűjtöttek össze közösségi finanszírozással erre az ötletre. Be is…
- Milyen üzleti ötletet, terméket nem tudnak azonnal másolni a kínaiak vagy mások közösségi finanszírozás…
Forrás: Márkamonitor, Indiegogo