blank

24 éves fiatal, aki 3 év alatt új, magyar, motoros ruházati márkáját ismertté tette [podcast]

Dátum

Megosztás

Nem csak, hogy beindította, de már országosan is ismert magyar márka, az alapító saját maga fejleszti a termékeket. Ami egészen inspiráló az egészben, hogy a vállalkozás, a márka megálmodója, alapítója, Kürti Péter mindössze 24 éves. Sokan el sem tudják képzelni, hogy ilyen fiatalon, és ilyen rövid idő alatt meg lehet ismertetni egy új márkát az emberekkel, sőt úgy, hogy versenyképes is lesz a piacon. Itt van előttünk a példa. Hallgasd meg Kürti Péter, a Serpentize motoros márka sztoriját a Minner Podcast-ben. Természetesen a digitalizáció átszövi a vállalkozást, ez is rásegített a növekedésben. Na, de mesél nekünk erről Péter a podacast-ben!

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik! 

A podcast hanganyaga, elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

blank

A weboldal: https://www.serpentize.hu

Kürti Péter már régóta motorozik, rengeteg motoros ruházatot elfogyasztott. Sok terméknél megtapasztalt különböző hiányosságokat, mint a védelem, hiányzó patentok… Erre válaszként közgáz egyetem mellett elindította saját tervezésű, magyar motoros ruházati márkáját. 3 éves márkáról beszélünk, ez egy fontos információ, hiszen óriási léptékkel növekszik a vállalkozás, és számomra is lenyűgöző, hogy ilyen gyorsan felépített egy márkát.

A fenti linken is elérhető webshoppal indult el az értékesítés, majd megnyitott először egy átvevőpontot, amiben fel is tudták próbálni a termékeket a vásárlók megfogni. Majd rövid időn belül megnyílt az első üzlete, és most már a 3. helyen van a márkabolt.

Idén már 60 millió forint forgalommal számol Péter. Wow! Gratulálunk előre is!

Alig 7 termékkel indult el a piacon

3 kesztyűvel 1 csizmával és 3 táskával indult el az értékesítés a webshopban. Ezek mind sajátmárkás termékek voltak. Tehát itt még szerencse és a lehetőségek is korlátozták azt, hogy kevés termékkel induljon. Legtöbb kezdő vállalkozó, kezdő kereskedő ott rontja el, hogy azt gondolja azonnal több tucat, sőt több száz termékkel kell elindulni. Pedig tudod mi a jó ebben? Még nem is kell annyira mélyen a zsebedbe nyúlni, olyan nagy tőkét beleinvesztálni.

Mivel egyedi fejlesztésű, így a hosszú termékfejlesztési időszak is korlátozza, hogy mennyi termékkel tudott elindulni. Tehát nehezen tudott volna egyből 30 sajátmárkás terméket piarcra dobni. 4-6 hónap legalább a fejlesztési idő. A termékeket Pakisztánban gyártják, mert ott rendezkedtek be az ilyen motoros ruházati termékek gyártására a vállalkozók. Itthon, saját maguk tervezik a termékeket, és ezt küldi ki a bérgyártónak.

Pétert megismerve láthatóan nagyon alapos a termékek tervezésnél, minden apró részletre figyel. Ezt egyébként a vásárlói is észreveszik, látszik az értékelésekből és beszélgetve vevőivel láthatóan érzik, hogy a márka fő célja, hogy a legjobb terméket kapja a vevő. A termékdokumentációról nem beszéltünk, Péter monda, hogy ez üzleti titok, mert elég egyedi módon készítik ezeket és ez is hozzájárul a sikerükhöz.

A vevők szeretik ezt az új személettel rendelkező új magyar márkát

A védelem előtérbe helyezése, a friss fiatalos dizájn, a tartósság vonzotta az újgenerációs motorosmárka termékei iránt a keresletet. A helyi üzlet nemcsak azért szükséges, mert lényegében márkakereskedésről beszélünk, hanem mert így még jobban megismerik a márkát, termékeket, szemléletet a vevők, a motorosok. Egy Minner eseményen, konzultációs napon is részt vett Péter néhány hete, ahol egy szegedi motorosbolt tulajdonosaival is találkozott. Itt a találkozás érdekessége, hogy a szegedi motorosüzlet vezetői már ismerték a márkát, a Serpentize-t. Mondanunk sem kell, hogy új üzleti kapcsolat létrejöttét tudtunk elősegíteni.

Digitalizáció

Bérelt webáruház motorral indult, hiszen ez volt a leggyorsabb és legköltséghatékonyabb. Most, hogy újabb funkciókkal akar bővülni, váltani fog egyedibb felé, vagyis WordPress rendszerre épülő WooCommerce-t választja. A munkafolyamatokhoz, csapatmunkához feladtok vezetéséhez Trello-t használnak. A cégben pedig bevezettek készletnyilvántartót, ami vonalkódra és QR kódra épül. Csak lecsippantják és vezetik, rögzítik a készletfogyást, beérkezést.

Lelkesedés és munkakedv

Péter elmondta, hogy a sikerének titka, vagy az, hogy ilyen rövid idő alatt eljutott a márka erre a szintre egészen biztosan a lelkesedésnek és a munkakedvnek tudható be. Egyetértek vele, és ahogy ő is fogalmazott: egy vállalkozó akár 14-16 órát is beletesz egy nap a vállalkozásába, mert lelkesedik a cége, márka iránt. Mindennap azzal foglalkozik, hogy miként haladhat tovább, miként csinálhatja jobban (ahogy a podcast introban is van) és ezt tudatosan teszi.

Hallgasd meg a teljes adást! Bővebben beszélünk a fenti témákról! 
Például a vevők tudatossági szintjéről, márkaépítésről, online marketingről.

Korábbi inspiráló interjút itt találod:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A H&M is perli a Sheint – RTL vs TV2 stream háború – Eltörölt meetingek hatása – Hírszemle

A mai rendhagyó Hírszemlében már korábban feldolgozott hírek utóéletének jártunk utána. Megnéztük a szemöldökvonogatós McDonalds reklám második felvonását. A Shein elleni pereskedés újabb felvonásába...

Minner kreatív marketing – Üzleti fiaskó Miskolctapolcán – Milliárdos Barbie – #hírszemle

A Hírszemle mai adásában beszélgettünk a Hiventures eredményeiről. Rekordszinteken a befektetett kockázati tőke hazánkban, és a portfólió árbevétele is. Bezzeg a miskolctapolcai barlangfürdő újranyitására...

Ezek a világ legértékesebb márkái – Megéri Európában árulni – Itt a digitális smink – Hírszemle

Az Alzánál "gvhkedvezmeny" kuponkóddal váltható be az a kedvezmény, amit a tisztességtelen marketing gyakorlatok miatt kötelesek adni a fogyasztóknak. Most ez büntetés, vagy inkább...

Nyilvános TikTok hirdetések – Az AI épp munkahelyeket teremt – A Tesla furcsa bevétele – Hírszemle

Mennyire zöld a Tesla? Ezt nem tudjuk, azt viszont igen, hogy milliárdos bevétele származik a cégnek szén-dioxid-kvóta kereskedelemből. Azt is megbeszéljük, ideje-e géprombolásba kezdeni,...

A SHEIN egy bűnszervezet? – Itt az X.com – Egytermékes dropshipping ötletek – Hírszemle

Elon Musk nélkül nem is lenne az igazi a Minner Hírszemle. A mai adásban hírt adunk a nevet váltó Twitterről, azaz X-ről. Izgalmas statisztikákat...

Újra hódít a bakelit – A fiatalok Európába menekülnek dolgozni? – Mégis marad a HO – Hírszemle

A Minner Hírszemle mai adásába véletlenül csupa amerikai hír került, de azért kerestünk hazai vonatkozást is. 30 év után tavaly több bakelit lemezt vettek...

Védett: A videós algoritmusok kora. Visszatért a vadnyugat a marketingbe?

Az elmúlt néhány hónapban többször is érintettük ezt a témát. Onnan indultunk ki, hogy a Facebookon alacsonyak az elérések, míg a Tiktokra nem biztos,...

Mi a MOHU? Kinek kötelező regisztrálni rá? Bolt vs Taxisok? Lidl vs GVH – Hírszemle

Ismét teljes létszámmal jön a Hírszemle mai adása, Milánnal kiegészülve beszélgettünk a hét üzleti híreiről. Szó esett az Országos Taxis Szövetség beadványáról a Bolt...