Kínai importálás esetén a leggyakoribb kérdés, hogy mennyi idő a szállítás? 26 nap indulástól. Ennyi volt a legutóbbi gyűjtőkonténerünk tranzitideje mire Xi’an-ból Budapestre ért, a kipakolás pedig ma történt meg. 10 szállítmány volt benne, az 1 köbméternyi ajándékterméktől a 26 köbméternyi fém csarnokelemekig vegyesen.
A cikket Csépe Gábor írta, a Minner kínai import szakértője, és aktív importőr, sőt szállítmányozó szolgáltatása is van a vállalkozásának. (kimport.hu)
A szállítmány háttértörténete a következő:
December 19-e volt a closing, akkor zártuk a konténert. 11-én kaptuk a helyet. Már túl volt könyvelve a vasút, alig voltak helyek, de nem lett kész valakinek egy full konténeres áruja, és felajánlotta a vasúttársaság, hogy vihetjük, ha akarjuk. Én (Csépe Gábor) nem hittem benne, hogy ezt ilyen rohamtempóban telerakjuk, de Vincent a kinti kollégánk „bemondta” a vasúttársaságnak, hogy oké visszük, senkinek ne adják oda. Már nem volt visszaút.
16-ig minden árunak bent kellett lennie a terminálon a raktárban, 5 napunk volt. Lezongoráztunk 13 belföldi szállítást rekord idő alatt (3 árut összevontunk, ezért lett 10 a végén), és közben „ütöttük” a gyártókat, hogy mindenki készüljön el időre.
Ha naponta háromszor nem kérdeztünk meg mindenkit, hogy jól haladnak-e, akkor egyszer sem. Szédületes munkát tettek bele a kollégák itt Budapesten (Modroczky Richárd és Fodor Gábor), hogy minden rendben legyen, Vincent pedig tényleg elővette a varázspálcáját a kínai belföldi szállításokkal (ezeket ő intézi) és az export vámkezelésekkel kapcsolatban.
Minden odaért időben, néhány köbméter híján tele lett a konténer, és az eredetileg tervezett 21-e helyett 3 nap késéssel, december 24-én Szenteste 23 óra 25 perckor kigördült a vonat a konténerünkkel a Xi’an terminálról. Zökkenőmentesen átjött a kínai/kazah határon (pedig itt aztán szokott lenni fennakadás…), majd Kazahsztánon is átvonult késés nélkül. Azért izgultunk, mert időközben ahogy arról hallani lehetett mindenhonnan, polgárháborús helyzet alakult ki az országban. Valami csoda folytán ez nem zavart bele a vasúti szállításba, majd a vonatunk gond nélkül vette az orosz és az ukrán szakaszt is. Január 15: Eperjeske átrakó (más a nyomtáv az orosz/ukrán vonalon), január 19-én pedig megérkezett Budapestre.
Időközben Xi’an-ből nem tudtunk indítani új konténereket, mert karácsony környékén az egész várost lezárták a covid miatt. Most reménykedünk benne, hogy a kínai újév után megnyitják a várost és tudunk indítani újabb gyűjtős szállítmányokat erről az indulási pontról. Jelenleg átmenetileg a Ganzhou terminált használjuk, ami szintén remek, de drágább.
Nem lesz minden konténerünk itt 26 nap alatt. Volt és lesz is olyan, ami még gyorsabban ideér, és természetesen sok-sok olyan is, amik bizony kisebb nagyobb késésekkel futnak csak be. Érdemes számolni a 4-5 hét tranzididővel, plusz 1-2 hét előfutás, összesen tehát nagyjából 5-6 hét körül van az átlag.
Reklám – Mi intézzük a szállításodat is!
Hogyha az árutok nem tartalmaz akkumulátort, folyadékot vagy nagy méretű mágnest (ezeket nem lehet vasúton szállítani), és a tengeri szállítás helyett kipróbálnátok a vasutat, akkor válasszatok minket! Árajánlatkérés a weboldalunkon az űrlapon keresztül https://kimport.hu/szallitmanyozas/
Igyekszünk gyorsan reagálni, és továbbra is jól foglalni a helyeket.
Továbbá ajánljuk figyelmedbe az ingyenes szállítmányozással kapcsolatos videós kurzusunkat a MinnerAkadémián: Szállítás Kínából alapok – ingyenes online kurzus
Jó importálást!
Csépe Gábor