3 éve összegyűjtött 2 millió forintot a borkoton ötletére, és még ma is működik az üzlete

2014-ben írtam egy érdekes közösségi finanszírozó kampányról, a Wine Condoms-ról. Anya-fia páros azt találta ki, hogy a már felbontott boros (de még meg nem ivott) palackra egy olyan gumit húznak, ami jól lezárhatóvá teszi a bort, így később is iható lesz, sőt, akár szállítható biztonságosan (vagy fektetve is rakhatod a hűtőbe). Adta magát, hogy a Kickstarteren gyűjtsenek pénzt rá, vagyis úgy is nézhetjük, hogy előleget szedtek be a termékükre, és a közösségi finanszírozó oldalon értékesítették. A média fel is kapta egyből, és nem kellett sok idő, hogy összegyűljön 2 millió forint, több is lett mint a megcélzott összeg, utóbbi 1,6 millió volt. Rá is néztem, hogy vajon tovább vitték-e az ötletet, és mi újság velük. Videó alatt folytatom!

winecondomsAz ötlet Laura Barlett-től származik, ő az anyuka, akinek támadt az ötlete, és a fia Mitchell valósította azt meg. A dizájn, vagyis a csomagolás eléggé az eredeti óvszerre hajaz (bár talán ettől kapta, kapja fel a média). Még most is sok helyen írnak róla, pedig már bő 3 éves a sztori (éppen én is írok róla), így folyamatosan szinte ingyen szerez vevőket a WineCondoms. Viszont nemcsak az online eladásokra és a média felhajtásra alapozza Mitchell a bevételeket, hanem egyrészt az USA-ban már kiterjedt kiskereskedői hálózata van, vagyis már tovább is értékesíti a borkotont (továbbá borbárok, borászatok adják a boraik mellé). Egyébként 10 dollárba (2900 ft) kerül a 6db-os borkoton csomag, Nem álltak meg, nem ültek le a kezdeti siker után, hanem talpaltak a borászatoknál, kiskereskedőknél. És a mai napig működő üzletük van.

Friss információ: 4 év alatt elérték, hogy már 1 millió dollár értékben  adtak el ilyen borkotont. Ez átszámítva 280 millió forint. 2016-ban  csúcsévük volt 500 000 dolláros értékesítéssel. Főleg Amazonon adták el termékeiket, Amazon FBA -n keresztül.. 2017 és 2018-as adatok nincsenek még, de többször kiemelte az Amazon a termékeit, és többször a toplistában volt.
2019-es információ: Elkezdtek speciális poharas (mintás, feliratos) ajándéktárgyakat értékesíteni, szintén az Amazon-on keresztül. Úgy érzem ráéreztek az Amazon értékesítésre, hiszen marketing költség nélkül tudnak termékeket eladni. Felfedezték, hogy vásárlóik többsége a bor mellé ajándékba veszi a borkotont.  Amazon FBA – ról itt olvashatsz, magyarként is lehet rajta sikereket elérni. Új termékeik itt érhetőek el. 

Mit tanulhatunk a WineCondoms sztoriból?

  • A közösségi finanszírozó kampányt két dolog miatt használták
    1. marketing céllal
    2. előleget, elővásárlókat szereztek. Előre eladták a terméküket, egyszerre több száz embernek.
  • Valójában a közösségi finanszírozó kampány nélkül is el tudtak volna indulni, de így felgyorsult a cég növekedése.
  • Ha a média ír rólad, azt használd ki! Még a mai napig kihasználják azt, ha ír róluk valamelyik nagyobb média oldal. Sőt, egy-egy ilyen megjelenés a havi 5-10 000-res alap weboldal látogatószámukat meghétszerezi, sőt, megtízszerezi.
  • Először az USA-ban letesztelték, hogy mennyire vevők rá a kiskereskedők, borral foglalkozó vállalkozások, pincészetek vagy például éttermek, és ezek után nyitottak külföld felé. Pl. Új-Zélandon, Spanyolországban, Franciaországban már jelen vannak.
  • Ismerik a piacukat: Felfedezték, hogy vásárlóik többsége a bor mellé ajándékba veszi a borkotont. Tehát másik termékeiket ebbe az irányba keresték, kutatták és kezdték el értékesíteni.
  • Leteszteltek mindent, így jutottak el az Amazonhoz is. Amit kitanulva már nem csak a borkotont árulják, hanem új termékeket is eladnak.

Kapcsolódó cikk: Két magyar fiatal, akik az Amazonon már az első évben 28 millió forintért adtak…

Fotó: thegreenhead.com, CBNC

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később