4-10.000 forint egy jó külsős online marketinges órabére?! Nem rossz!

Dátum

Megosztás

A webfejlesztők mellett a marketingben dolgozók azok, akik többnyire szabadúszó munkákat vállalnak. Nem meglepő tehát, hogy minél jobb egy marketinges, annál magasabb az órabére. Pár hete egy nagyobb Facebook csoportban valaki online marketingest keresett és jöttek is az ajánlatok. És itt jött az érdekes rész, többen is meglepődtek azon, hogy milyen drágán dolgoznak a marketingesek. Mennyiért? Hogyan jön össze ez az órabér? Milyen munkára vonatkozik?

Alábecsülik a marketinges munkáját, és a munkaidő hosszát

Ami feltűnt, hogy sokan nem tudják felmérni azt, hogy adott marketingfeladat hány órányi munkával jár. Ezért is csodálkoznak az árakon. Ugyanakkor jó, ha tudod, hogy ezt a piacot is elérte a munkaerőpiaci válság. A jó szabadúszó marketingeseket úgy kell halászni, kevés van belőlük, és általában mind foglaltak, ráadásul a kapacitásuk is véges. Ezért is emelked(het)tek így meg a díjaik.

4-10.000 forintos órabér

Most a freelancer, szabadúszó marketinges órabérét írom le, ha egy reklámügynökségnél nézzük a marketingköltségeket, magasabbak lehetnek (nem a marketinges órabére, hanem maga az egész, amit kifizet egy cég).

Egy átlagos vállalkozás marketingje az alábbiakat foglalja magába:

  • Kampányterv, más néven marketingterv
  • Kampány elkészítése,
  • Grafika,
  • Szövegírás,
  • Facebook posztok, heti 2-5 db,
  • Facebook hirdetések kezelése,
  • Google hirdetések kezelése.

Csak ez durván 20-30 órányi munka, főleg az elején, később, a céget megismerve valamennyit csökkenhet a rá szánt idő. Felszorozva látszódik igazán, hogy ez kb. 80-200.000 forint közötti összegre jön ki cégenként. Hogy tudja ezt kitermelni egy kisebb cég? Jó kérdés. Először saját magának kell csinálnia, amikor pedig elér egy szintre, akkor kiadja a munkát, vagy legalábbis annak egy részét egy szabadúszónak.

Egy marketinges így maximum 7-10 ügyfelet tud ellátni havonta. Ami egy KATA adózást választó marketingesnek szép kis bevétel.

Könnyen megkereshet havi 400-800.000 forintot. Ha profibb, akár 1 millió forintot is.

Kedvet kaptál a marketingmunkához?

Ennyi órabérért már persze, hogy motivált lesz az ember. Ahhoz azonban, hogy jó legyél, természetesen tanulnod kell. Először jöjjön, hogy mit tanulj hozzá, utána pedig az, hogy milyen irányokba érdemes specializálódni.

Online képzések, amikhez még csak utaznod sem kell:

  • Facebook marketing képzés – 23.900 Ft,-
    Még mindig a legolcsóbb marketingeszköz, ezért a hazai vállalkozók online marketingjében bebetonozott helye van. Ha ezt a képzést megveszed, akkor az újdonságokról is kapsz oktatást. Sok cégvezető is megveszi ezt a képzést, hogy tudja, merre induljon el, vagy éppen saját maga akarja csinálni. Hidd el, ez neked is jó, mert egy idő után rájön, hogy jó lenne leadni és én már előmelegítettem neked. Több mint 125-en vannak már a tanítványok között.
  • Chatbot marketing képzés kezdőtől a haladóig – 39.000 Ft,-:
    Most ezzel elérheted, hogy gyorsan szakértővé válj. Egy-egy cégnek 100-250.000 forintért is el tudod adni az elkészült chatbotot.
  • Marketing alapok képzés – 18.500 Ft,-
    Átfogó marketingtudást ad, ami ahhoz szükséges, hogy teljeskörű marketinget tudj adni a cégeknek. Facebook, Google hirdetés, keresőoptimalizálás. Ott a csomagajánlat, amivel akár olcsóbban be tudod szerezni a képzést.
  • Szabadúszó képzés – 49.000 Ft,-
    Ebben benne van a fenti Facebook képzés, a marketing alapok képzés, WordPress képzés. Továbbá megtanítalak, hogy tudsz kiszámítható, stabil havi bevételre szert tenni.
  • Marketing kampány tervezés, készítés minikurzus – 5.900 Ft,-
    Ha szeretnél időt spórolni és közben hatékony is lenni, akkor ez a képzés is kell neked. A Marketing csomagban is benne van, amit a sales oldalon látsz. Megmutatom, hogyan készíts marketingkampányokat, az anyaggyűjtéstől egészen a kész tervig és a kampány véglegesítéséig.
  • WordPress képzés, weboldal készítés – 14.900 Ft,-
    Egy jó marketingesnek értenie kell egy kicsit a webfejlesztéshez is. Erre a legjobb megoldás a WordPress ismerete, sőt elengedhetetlen, ahhoz, hogy sikeres legyél.

Szabadúszó vállalkozási ötletek marketingvonalon

Websablon készítő, WordPress weboldalkészítő:

Ezzel akár passzív jövedelemre is szert tudsz tenni úgy, hogy egyszer kell megcsinálnod a websablonod vagy websablonjaid. Könnyedén, akár 100-500 embernek el tudod adni például a themeforest.net oldalon. A Minner.hu jelenlegi sablonját is itt vettem egy fejlesztőtől, rajtam kívül még 636-an vették meg.  A Themeforestnek az az előnye, hogy az oldalt sokan használják, így a vevőkért nem “annyira” kell küzdened.
Ehhez mi kell?

Videókészítés, animáció készítése

Ez már nem annyira passzív jövedelem, viszont sokkal drágábbra árazható, nagyobb bevételt hoz. Főleg olyan animációk készítésére gondolok, mint a cégbemutató, termékbemutató, infografika videón…

Ehhez mi kell?

  • Videószoftverek alaposabb ismerete, némi kreativitás sem árt (pl. animáció esetében online szerkesztő: www.powtoon.com)
  • Készíts sablonvideókat, vagyis inkább sablonokat, hogy gyorsabban tudj majd dolgozni.
  • Intro videók készítése is nagyon jövedelmező lehet. Továbbá videó feliratozó, videó dizájn kialakító.
  • Keress fel olyan cégeket, akik elég aktívak Facebookon, de nincs videójuk. Tudtad, hogy az egyik legolcsóbb hirdetési forma a videóhirdetés? Kb 0,2-1 forintba kerül egy megtekintés. (Ez lehet a marketinged alapja).
  • Tudtad, hogy sok videóbloggerből lesz később videószerkesztő (szabadúszó)?
  • Dolgozz be szabadúszóként média vagy reklámügynökségeknek.
  • Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek:
    – 144. ötlet – céges videókészítés, videó stúdió
    – 39. ötlet – animációs videó készítése cégek számára

Közösségi oldalkezelő (Facebook, Instagram), hirdetéskezelő

Brutális hiány van a piacon ebből. Nemcsak a Facebook oldal kezelőkre gondolok, hanem például már az Instagram fiók kezelők iránt is érdeklődnek az emberek. Továbbá sok cég keres olyat is, aki menedzselné az online hirdetéseiket (ez is lehet akár külön tevékenységi kör).

  • A cégek már Facebook marketingtervért is fizetnek, tehát nem mindig neked kell kattintgatni/kigondolni, hogy mit kellene posztolnod.
  • Havi 30-100.000 forintot is elkérhetsz egy cégtől, hogy kezeld a közösségi oldalukat.
  • Mi lehet az előnyöd egy nagy reklámügynökséggel szemben? Az, hogy te sokkal személyesebben kezeled az oldalát, sokkal rugalmasabb vagy. De ezt le is írtam az alábbi ötletekben, így ezt nem részletezem.
  • Akár be is dolgozhatsz a reklámügynökségeknek.
  • Hátrány: sajnos az ügyfeleket neked kell felhajtani.
  • Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek:
    – 65. ötlet – Facebook oldal kezelő, közösségi oldal menedzser
    – 141. ötlet – Instagram fiók kezelő + tananyag (2 db ebook)
  • Tanuld meg itt: A Minner szabadúszó képzése segíthet benne, hogy elindulj ezen a pályán. Szabadúszó képzés Nemcsak marketing képzés, hanem azt is elsajátíthatod, hogy hogyan legyen kiszámítható, stabil havi bevételed belőle.

Chatbot készítő

Még kevesen használják itthon és bizony hamar rájön a cégvezető, vagy a marketinges, hogy nem olyan könnyű a chatbot készítés. Egy-egy chatbot rendszert 100-250 000 forintért el tudsz adni, ha nem többért. Plusz a folyamatos support. És a legjobb, hogy nagyon sokszor sablonokból tudsz dolgozni, amivel lecsökkented a munkaidődet.

Szövegíró, céges blogger

Rengeteg cég keres szövegírókat, mivel nem tudják folyamatosan feltölteni tartalommal a blogjukat, Facebook oldalukat, hírlevelüket…. Ez is lehet jó irány, illetve van egy másik, amit az egyik vállalkozás ötletemben említettem: 22. ötlet – Az anyagban a profit. Ami arról szól, hogy te tartalmakat keresel, összefoglalókat írsz…. Magyarán az ügyfeleid keze alá dolgozol.

További információ erről:

Szabadúszó vagy már? Vagy pedig szeretnél az lenni?

Jelentkezz a Minner képzésére most! Szabadúszó képzés eléréséhez kattints ide
Az oktatás során belemerülünk az online marketingbe, sőt, a blogírásba is. A saját marketingedben is használni tudod. Így olyan szolgáltatásokat is tudsz adni az ügyfeleknek, mint Facebook oldal kezelés, vagy blogírás, online marketing. Továbbá megtanítom azt, hogyan legyen kiszámítható havi bevételed ebből.  Kattints ide és csatlakozz a tanítványokhoz!

Ha végigvetted, akkor bizony rá fogsz jönni, hogy a marketinges „jól megfizetett” órabéréig is számos képzés, tudás és tapasztalat vezet!

Több freelancer ötlet is ott hever a Minner vállalkozási ötletei között. Kattints ide, és nézd át a több mint 150 vállalkozási ötletet!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...