4 dolog, ami a cégedet a sztratoszféráig repíti

Mindig csak az a fejlődés! Miért kell ezt? Teheted fel magadban kérdésként a címet olvasva. Jogosan! Hiszen miért ne lehetne csak úgy lenni, megpihenni. Én is fel szoktam tenni ezt magamban. Aztán ilyenkor a következőknek kellene a fejünkben járnia: a cégem stagnál éppen? Fel-le mozog 5-10%-ot a bevétel (ami nem elég a magasabb profithoz)? Vagy éppen megváltozott a gazdasági környezet, trendváltozás van? Ugye az a fránya Covid-19, digitalizáció, szokások megváltozása! Sajnos azt kell mondjam, az elmúlt 10 évben nem volt olyan időszak, mint most. Foglalkoznunk kell a cégünk növekedésével! Lássuk is a tényeket, kutatásokat!

Először, amikor a cikknek nekiálltam, volt egy 10-es listám, a cikk címe is az lett volna, hogy 10 dolog… Aztán rájöttem, hogy én is elfáradtam volna már akkor, mikor a cikk címét elolvasom. Lelkesíteni akarlak és nem azt elérni, hogy azt gondold magadban: Na ne már, ezzel foglalkozni kell? Persze kell, de ne a mennyiségen múljon.

A 4. legfontosabb területet írom most le, amivel foglalkozunk most a cégekkel. De először jöjjön a “mikor nem kell”…

De mikor nem kell a fejlődéssel foglalkozni? Vagyis inkább: mikor lehet lassítani?

Ez egy fontos kérdés. Ügyfeleinknél is azt látjuk, hogy amikor megvan az a termék / szolgáltatás, ami után masszívan növekedik a bevétel, profit ráta is rendben, akkor picit hátra lehet dőlni, akár 3-5 évet is, és annak a finomításán dolgozni kicsit. De még akkor is a Google innovációs modelljét vesszük elő.

Tapasztalat, hogy amikor egy cég 10 évet eltölt egy szektorban, és sikerrel is veszi az éveket, akkor már könnyebben beletalál egy új irányba, kevesebbet kell kísérleteznie.

1. Cégstratégia, elemzés, növekedési stratégia

Nincs szükségem a varázsgömbömre ahhoz, hogy kitaláljam, keveset agyalsz a vállalkozásodon. Anno mikor elindítottad a vállalkozásodat, szinte minden órában, héten tanultál valami újat és csak úgy szívtad magadba az új információt. Aztán valahogy ez megváltozik, amikor már elkezd dübörögni a vállalkozásod, nem fogod keresni a kihívásokat, kényelmi helyzeteket keresed. Nem kényelmesedünk el!

Jöjjön is erről egy kutatás:

A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi hasonló felmérések, hogy a cégvezetők

  • munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
  • 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.

Mázlid van, mert már ennek a cikknek az olvasása is beletartozik a 32%-ba. Na, de ennél tovább kell lépned. Ebben a podcastben foglalkoztunk bővebben a témával. Mit is jelent a stratégia, hogyan állj neki, mikor mennyi időt szánj rá (a 32% átlag, tudod!). Ne görcsölj rá az évtervezésre cégvezetőként! Üzleti stratégiaalkotás [podcast] [kutatás]

De milyen jó igaz? Hidd el ez a legjobb dolog, agyalni a vállalkozásodon, cégeden, tervezni, ötletelni. Olyan új lendületet szoktunk ezzel belevinni a cégek életébe, hogy a kiégés olyan messziről kerüli el a cégvezetőket, hogy szinte már vissza kell fognunk őket.

Helyezd magad kényelembe és ötletelj, tervezz!

2. Új termék, új szolgáltatás, piackutatás

Nézd meg a lenti ábrát! Elemezd kicsit te is, mielőtt rátérünk erre a cikkben bővebben! Adott évben a bevételeit látod termékenként lebontva. Mit látsz rajta? Mikor kezdett el nőni? Mi volt a válságkor? Miből lett a növekedése?

Az Apple-nél például önmagában az iPhone, mint új termék persze kellett a sikerhez, de kellett még hozzá néhány “apróság”:

  • Az online és a bolti árak egységesek legyenek. Az online verseny semlegesítésével védik a nagykereskedők bevételi forrásait.
  • A készülékeik legtöbb esetben csak egymással kompatibilisek. Ami bár elsőre merész húzás, de ezzel nagy mértékben magukhoz láncolják a felhasználókat.
  • Emiatt óriási árrést tart meg a cég és a nagykereskedők is, még a kiegészítőkön is. Amik értelemszerűen az Apple termékekkel kompatibilisek.
  • A szoftvereket, programokat, appokat és egyéb digitális termékeket ha a cégen keresztül veszed meg, akkor csak ott tudod használni, az Apple készülékein.
  • Egy iPhone vagy Apple felhasználó átlagosan többet költ az összehasonlítható termékek esetében (ezért is választják az Apple-t). Ez vonzó az Apple ökoszisztémájához csatlakozó partnereknek. Például applikáció készítő cégeknek, akik így nagy hangsúlyt fektetnek az Apple felhasználókra. Öngerjesztő hatású.
  • A főleg kínai gyártást alkalmazó Apple folyamatosan készenléti tervet készít annak érdekében, hogyha egy gyártó partner valami miatt kiesik, akkor könnyen cserélhető legyen. Például kulcsfontosságú beszállítót akár néhány hónap alatt váltani képes a cég.

A termékfejlesztéshez szükség van információra, piackutatásra, piacismeretre. Sőt ez mind hatással van a márkaépítésre. Mindennek lételeme a piackutatás.

A Hinge Research Institute friss 2019-es kutatásának eredményéből kiderült, hogy azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni éves szinten (év/év alapon), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal magasabb. Az alábbi ábra eléggé szemléletes:

Utóbbi időben mi a cégekkel a vevői interjúkat, beszélgetéseket részesítjük előnyben. Már 50-100 beszélgetés a célpiaccal, annak szokásaival, rutinjaival, jó látlelet a piacunkról, sőt cégünkről. Ehhez még csapd hozzá a beszállítói, partneri interjúkat is, mert ahogy fenn láttad az Apple-nél is, fontos sarokpontok voltak.

3. Weboldal, digitális jelenlét

2021-ben, amikor is az elmúlt 1 év alatt a tanulástól a munkakörnyezeten át a vásárlásig minden online-ba költözött (vagyis rengeteg folyamat), nem lehet elmenni amellett, hogy megfelelő weboldallal rendelkezzünk.

A McKinsey a 2021-es SAP Customer Experience Summiton határozottan kijelentette:

ÖT ÉVNYI DIGITÁLIS FEJLŐDÉS ZAJLOTT LE EGY ÉV ALATT.

Ezt támasztja alá Luděk Motyčka, a Google közép-kelet-európai marketingvezetője is, aki rámutatott: az elmúlt egy év alatt 60%-kal nőtt az internethasználat és immár 4-ből 3 ember szerzett tapasztalatokat digitális fogyasztásban.

Több céggel is együtt dolgozunk és nemcsak a megtérülés, vevők száma növelhető, hanem még a munkaerőfelvételre is hatással van. Ha gyenge a honlapja, digitális jelenléte a cégnek, akkor egyre nehezebb bevonzania az igazán értékes munkaerőt.

Ehhez két cikket ajánlok figyelmedbe, ami kilövi a weboldaladat az űrbe, mint Elon Musk a Tesláját:

4. Feladatkezelő, és projektmenedzsment szoftverek használata

Nálatok hogyan történik a feladatok kiosztása, projektek állásának követése? Excelben? Az is szuper, sőt kezdetnek tökéletes. Lépj a következő szintre, amikor

a folyamataitokat digitális megoldásokkal, digitális környezetben követitek.

Az Excel is már jó megoldás volt arra, hogy ráláss cégvezetőként, mi is történik a cégedben, de miután bevezettek olyan megoldásokat, mint a Trello, vagy ClickUp, vagy Asana, még jobban kinyílik a világ. Még nagyobb rálátásod lesz, még könnyebben be tudtok vezetni új folyamatokat (utóbbi fontos tényező egy növekedő cégben).

A munkatársak a cégeid rejtett erőforrásai, még jobban ki tudod aknázni a bennük rejlő lehetőségeket, ha bevezeted a feladatkezelő rendszert. Például az onboarding, vagyis a munkaerő betanulási ideje csökkenhet, sőt könnyebb átadni egyes munkafolyamatokat. És a munkatársak is látják azt, hogy éppen

kinél pattog a labda

Ezzel kapcsolatos cikk: Céges műszerfal 2.0 – Minden egy helyen

Extra 5.: Gyere el egy Minner eseményre

Tudnod kell, hogy mi hozza már most a következő nagy ugrást fél év múlva. Ha ugyanazt csinálod, mint most, vajon mi hozná el a változást?

Végre újra lesz Minner rendezvény. A július 5-i esemény témája: Vállalkozási ötlet 2.0 – Így fejlesztünk új terméket

Példák alapján mutatjuk be, hogyan lehet felismerni, majd kidolgozni a cégünk új termékét, szolgáltatását, üzleti modelljét. Ahogy láthattad nemrég az 5 sikeres Minner vállalkozó sztoriját a Minneren, azonnal feltűnhettek az utolsó kérdésre adott válaszaik. Új termék, új szolgáltatás, bővülés… Nincs megállás, főleg azért sem, mert ha már belevágtál, fölözd le a piacot, aknázd ki a lehetőségeket. Utóbbit kell jól felismerni. Sok esetben látjuk, hogy akár teljes üzleti modell is megváltozhat, de erről is fogunk részletesen beszélni.

A rendezvényen lesz kötetlen beszélgetés is, kapcsolatépítés, de jó lesz találkozni! 

A Minner.hu -t sokan úgy ismerték meg, hogy a vállalkozási ötleteket böngészték. Az előadásban egy fokkal feljebb lépünk, és a termékfejlesztésről, szolgáltatás fejlesztésről lesz szó. 

17:30-18:00 – Érkezés – És végre személyes beszélgetés, találkozás, bemelegítő kapcsolatépítés. Mi már nagyon várjuk.
18:00-18:45 – Mándó Milán előadása, Vállalkozási ötlet 2.0 , sok-sok példával, recepttel.
18:45-19:00 – Kérdezz – felelek rész, ötleteljünk élőben!
19:00 -..:.. Kapcsolatépítés. Vendégünk vagy egy italra a mellettünk lévő bárban, éppen most intézem, hogy az egész teraszt megkapjuk az előadás utáni kötetlen beszélgetésre. 

Helyszín: Minner.hu főhadiszállása: 1091. Budapest, Üllői út 55. 
Időpont: 2021. Július 5. 17:30
Jegyár: 7900 Ft

Kattints ide és foglald le a helyed!

Fotó: SpaceX / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek