Elgondolkodtató üzleti szituációkat hozunk hétről-hétre a Minneren. Például: 4 hirdetésed fut egyszerre, akkor azzal zavarod az embereket? Emiatt nem fognak vásárolni, sőt megutálnak? Vagy egy másik szituáció, hogy csak influencer marketinget használó cég vajon el tudja-e érni ugyanazt a sikert, mint aki szélesebb marketingpalettát használ?
Ez már az 5. rész! Ha nem láttad az első 4-et, akkor most igazán jó kis elmélyült időszak elé nézel a Minneren. Na vágjunk bele!
Nagyobb márkának gondolják azt a céget, aki..
Úgy látszik az olvasóink igencsak érzik ebben a témában a kutatások eredményét. Arra voltam kíváncsi, hogy vajon tudjátok-e, hogy az emberek nagyobb márkastátuszt társítanak azokhoz a márkákhoz, akik TV-ben, vagy plakáton szerepelnek.
A Facebook történetben már az olvasók szavazásának eredményét látod, 89% a BiotechUSA plakátra szavazott a GymBeam Facebook poszttal szemben.

Gondolkodj el most azon, hogy vajon kell-e máshogy reklámoznod, alakult-e annyit a céged? Nem azt mondom, hogy plakátot vegyél, hanem változtassa a kommunikáción, vagy kezdj bele a kampánymarketingbe.
Fontos! Ettől még a BioTechUSA-nak van közösségi média marketingje is. Továbbá itthon tudja ezt igazán jól kihasználni, külföldi piacon még óvatos az ilyen marketinggel, mert oda nagyobb tőke kell.
Plakátokról készítettünk egy szavazást is, ami segíthet még elmélyülni ebben a témában: Melyik plakát kapja el az emberek figyelmét? Üzleti feladványok 7. rész
Csak influencerrel el lehet adni?
Ez most szavazás poszt volt, amiben arra is kíváncsi voltunk, hogy vajon mennyire jól informáltak a vállalkozók. A kérdés tehát az, hogy csupán influencer marketinget használva el tudod-e adni a termékedet, szolgáltatásodat. Jól látod! A szavazók 53%-a úgy látja, hogy az influencer marketing tökéletes lenne, mint marketing csatorna. Csak hátra kell dőlni és a fizetett influencer hadsereg ellátja a marketinget. Ajaj!

Jó is, hogy ez most kibukott ez a szavazás, mert sajnos rossz lóra tesz, aki csak azzal szeretné eladni a termékeit. A vásárlói szakaszokból csak egy részt fed le az influencer marketing, ez pedig a termék megismerése (első érintés), vagy a social proof. Ez így önmagában kevés a huzamosabb, masszív vevőszerzéshez, és el is kopik egy idő után. Lásd az alábbi példában, a Snoop Dogg által reklámozott füstmentes grill történetét.
Legfrissebb cikkünk a témában: Mikro vs megainfluenszerek. Melyik reklámoz jobban? Kivel éri meg együttműködni? 10K vs 100K
Egyszerre 4 hirdetés fut, zavarja az embereket?
Egy konferencián jött fel ez a kérdés egy résztvevőtől. Hallotta, amikor azt mondtam, hogy a sikeres cégek 10-nél több hirdetést futtatnak egyszerre. Továbbá mondtam az előadáson, hogy hazai piacon is kell ennyi hirdetés, sőt több is. Nos ezt kérdeztem meg a Minner olvasóktól is, az alábbi Facebook történetben. És jöttek a válaszok! Nos a többség jól érzi, de van 32%- aki nehezen találja a pénzt, ha egy olyan tényező gátolja, ami valójában nincs is.

#kutatás: Az Adroll (hirdetési platform) 2017-es tanulmánya alapján a sikeres kereskedők 70%-a több mint 10 hirdetést futtat egyszerre, amivel magasabb konverziót érnek el.
Gondolj bele abba, hogy
- A Facebook nem minden hirdetésedet mutatja meg adott embernek, lehet 1 héten belül nem is fog találkozni vele.
- Teszt: Te emlékszel a legutóbbi 20 hirdetésre, ami megjelent előtted?
- Mindenkit más győz meg, ha csak egyféleképpen hirdetsz, akkor lemondasz a vevőid nagyobbik %-áról és átadod annak a konkurenciának, aki hallgat ránk.
Aki megismerni a piacát az többet keres? Logikus igaz?
Egy cég profitrátája 27%-kal nőtt, miután 3-5 havonta piackutatást csinált. Igaz az állítás? Lehet túl pontos volt a százalékos adat, és érezhető volt, hogy ez bizony igaz állítás lehet és az emberek 95%-a igent mondott.

#kutatás:A Hinge Research Institute 2019-es kutatásának eredményéből kiderült, hogy azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni éves szinten (év/év alapon), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal magasabb.
Itt írtunk egy piackutatási gyakorlatról, amit már ma alkalmazni tudsz:
Cégfejlesztési ötlet 7.: Piackutatás „lazán”, óriási eredménnyel!

A szűkös kínálat és a vásárlási hajlandóság kapcsolata
Melyik esetben vásárolnak előbb az emberek. Ha a terméknél 6 db-os készletet látnak, vagy 17 db-osat. A kérdés azért is érdekes, hogy lásd mennyi minden befolyásolja a vásárlást, és hogy az emberekre mennyi minden hatással van.

A helyes választ jól érezték az emberek, ha ki van írva egy 6 db-os készlet, akkor nagyobb eséllyel rákattintanak az emberek a vásárlás gombra.
Van még több ilyen üzleti feladvány! Nézd meg mindet!
- Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről
- Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 2. rész
- 1 millió iPhone-t használnak itthon? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 3. rész
- Fizetésnap és a bevétel kapcsolata. Üzleti szituációk, feladványok 4. rész
Fotó: Canva