4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Dátum

Megosztás

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus meghekkeléséről. Ebben a cikkben ezeknek a TikTok sikermítoszoknak járunk utána, majd az algoritmus-bűvölés helyett valódi, gyakorlati tippeket is kapsz!

A cikk szerzője Márton Viktor TikTok szakértő, a MinnerAkadémia TikTok képzésének oktatója. 

Lássuk, mik a legelterjedtebb városi legendák a TikTok algoritmusról, amiket követve állítólag garantált sikerünk lesz a videós alkalmazásban:

1. Konkrét videóhossz a siker kulcsa

Néhány amerikai TikTok tanácsadó nagy hangon állítja: csak bizonyos, nagyon konkrét hosszúságú videók működnek. Egy guru szerint a videód mindenképp 5-11, 21-34, vagy 55-60 másodperc hosszúságú legyen, ez a gyorsítópálya a For You oldalra. 

A valóságban ártani ugyan nem ártasz vele, ha követed ezeket a videó hosszúságokat, de csak a másodpercek száma nem garantál sikert, ahogy eltérő hosszú videókkal is szerezhetsz sok megtekintést. Egy pár példa az elmúlt 2 hónapban poszolásaimból, ami alapján láthatod, hogy a videó megtekintése nem a videó hosszán múlik:

  • 6.20 mp – 97 ezer megtekintés
  • 7.50 mp – 284 ezer megtekintés
  • 13.23 mp – 96 ezer megtekintés
  • 14.50 mp – 558 ezer megtekintés
  • 14.73 mp – 179 ezer megtekintés
  • 21.57 mp – 80 ezer megtekintés
  • 47.99 mp – 118 ezer megtekintés

2. Egyforma hosszú videók

Ugyanettől az amerikai gurutól hallottam, hogy minden videónak másodpercre pontosan ugyanolyan hosszúnak kell lennie, ha egy másodperc eltérés is van köztük, akkor nem fogja szeretni őket az algoritmus. Itt is igaz, hogy ugyan nem ártasz vele, ha megfogadod ezt a tanácsot, de elég megnézni a sikeres TikTokkerek profilját (vagy az én fenti példáimat) hogy lásd: ilyen formában a videó hossza nem befolyásolja a sikeredet

Ne tegyél magadra extra terhet azzal, hogy másodpercre egyformára szerkeszted a videókat, inkább azt az energiát fektesd az érdekes, hasznos tartalom előállításába!

3. Először vázlatba kell menteni a videót

A harmadik tuti tipp guruktól, hogy az elkészült videódat először mindenképp add a vázlatokhoz, és onnan posztold a maximális elérésért. Jó lenne, ha egy ilyen trükkel minden videó tuti siker lenne, de a gyakorlatban a vázlatba mentésnek nincs szerepe a videó későbbi elérésében. Ismét a saját példámmal élve, nemrég egy videóm, amit azonnal posztoltam, 70 ezer megtekintést ért el, egy vázlatból publikált pedig 6 ezret.

Az érdektelen videót nem tudod lájkmágnessé varázsolni a vázlat funkció használatával!

Ettől függetlenül érdemes kihasználnod a vázlat mappát: növelheted vele a hatékonyságodat, ha előre dolgozol, és amikor posztolásra kerül a sor, csak élesíted az előre elkészített videót. Én 5 különböző profilt kezelek, ha minden videót akkor kéne feltöltenem és posztolásra előkészítenem, amikor ki is posztolom azokat, akkor a napjaim nagyon kaotikusak lennének. Ehelyett a feladatokat tömbösítve egyszerre 10-20 videót szoktam előkészíteni publikálásra, majd vázlatba menteni, hogy az aktuális időpontban egy gombnyomás legyen a nagyközönség elé tárni őket!

4. TikTok-detox a milliós megtekintésért?

Ezt már vagy ezerszer hallottam: ha több hétig nem posztolsz akkor nagyobb elérése lesz a videódnak. Az igazság az, hogy egy-egy sikeres, netán virális videó után ijesztőnek tűnhet az újra posztolás gondolata. Úgy érzed, az előző siker a sztenderd, mostantól minden tartalomnak így kell teljesítenie – ez nagy nyomást jelent. 

A szorongás ellenére a több hetes TikTok szünet azonban nem fog segíteni az organikus eléréseiden. Ha valamit, akkor inkább ártani fog: a konzisztens posztolás egy fontos jel az algoritmusnak hogy aktív a profilod és érdemes azt másoknak megmutatnia. Sőt, így a követőid is rendszeresen találkoznak veled, számíthatnak rád.

Ha vársz két hetet és addig nem posztolsz, csak egy dolgot fogsz elérni: megfosztod magad attól a lehetőségtől, hogy azok a videóid amit addig kiposztoltál volna eljussanak több ezer emberhez. 

Tippek helyett minőségi tartalom

A tuti guru tippek helyett nézzük, hogy tudod valóban a magad javára fordítani a TikTok intelligens algoritmusát. Mint minden social media platformnak, a TikToknak is a célja hogy a felhasználók minél több időt töltsenek az alkalmazásban, hogy az ő figyelmüket hirdetésekkel monetizálni tudják. Így azokat a videókat terjeszti a TikTok is széles közönség elé, amiről azt feltételezi a rendszer, hogy azt sokan, sokáig akarják majd nézni

Hogy a te videódat minél tovább nézzék, azt úgy tudod elérni, ha olyan videókat csinálsz, amit az emberek 

  • szívesen végig néznek, akár többször is (mert a látványvilága lenyűgöző, meglepő, a tartalma érdekes, izgalmas, hasznos…) 
  • meg akarnak majd osztani az ismerőseikkel 
  • Hozzáadnak a kedvenceikhez (olyan információ van benne amit később meg akarnak találni, például trükk, recept, how to…)

A célod az ilyen típusú videók létrehozása legyen és ne az hogy egy előre megszabott keretbe szuszakold be a videóid hosszát. Legyen jól felépítve a videód, fogd meg a néző figyelmét az első 3 másodpercben, majd szolgáltass neki értéket, humort, vagy bármi más hasznosat a videó fennmaradó részében. Ha ezt kitartóan csinálod, a siker sem fog elmaradni. 

Ez jó volt! Mit kell még tudnom a TikTokról?

Fotó: Unsplash

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

#linkinbio: mire jók a bio site-ok, és hogyan használd őket

Aki megfordult már az Instagramon az biztosan találkozott a “katt a linkre a bioban” kifejezéssel. Az Instagram, TikTok, és egyéb közösségi média profilon elhelyezhető...

Hatásos szavak a marketingben, amelyekkel hegyeket mozgathatsz meg

Minden szövegkörnyezetben akadnak olyan szóösszetételek, amelyekkel falakat dönthetsz le, hegyeket mozgathatsz meg, vagy eladhatsz dolgokat. Párkapcsolatban például ilyen az „igazad van”. De mi a helyzet...

6 probléma, amivel szembesülhetsz a TikTokon – és a megoldásuk

A te éves tartalmi tervedben is helyet kapott a TikTok? Akár 2023-ban akarsz belevágni a videós tartalomgyártásba és még csak ismerkedsz a platform üzleti...

4 tanulság a TikTok What’s Next 2023 jelentéséből

A TikTok készített egy riportot az üzleti felhasználóinak a 2023-as trendekről és nagyobb tendenciákról, hogy még jobban tudjuk használni a platformot és értékesebb, hasznosabb...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...