5 dolog, amiért megéri előfizetéses, havi díjas, “dobozos” webshopot indítani

Az utóbbi időben egyre népszerűbbek idehaza is a feliratkozós (subscription box), havi díjas webshopok. Magyarul még nem nevezték el őket, de már szerintem ez a pár szó is jól leírja működésüket. A vásárlók előre meghatározott időszakos díj, összeg (havi, negyedéves…) ellenében valamilyen terméket kapnak. Az ilyen webshopok szép, trendi dobozban küldik ki a termékeket, és a vásárlóknál hamar elérnek egy nagyfokú elkötelezettséget is. Nem véletlen, hogy foglalkozom ezzel a témával a Minner-en, mivel jól tervezhető üzleti modellnek tekintem az ilyen webshopokat, vállalkozásokat. Jöjjön is 5 érv, ami után garantáltan felkeltem a figyelmed, sőt, kellő motivációt indítok el benned, hogy elindulj egy ilyen vállalkozással.

Először is jöjjön néhány példa, hogy el tudd képzelni: Például havi díjas zokni, pipere, tea, kávé, smink…

5 dolog, amiért megéri feliratkozós, havi díjas, “dobozos” webshopot indítani

  1. Nagyon trendik az ilyen “dobozok”
    A legtöbb ezzel az üzleti modellel dolgozó webshop alaposan megtervezi a saját dobozát, ezzel is erősítve a már kialakuló márkája körül kialakuló elköteleződést. Továbbá ez erősíti is a marketingjüket, mert sok vásárló feltölti a közösségi oldalára a megérkezett “boxot”, ami szinte ingyen reklámmal is felér.
  2. Visszatérő vásárlók
    Egyszer kell meggyőzni a vásárlókat, akik több hónapon át vásárlóid lesznek. Ez azért is jó, mert így sokkal kiszámíthatóbb lesz a bevételed, költségeid, időd (lásd lent). A brandépítésben is segít, hiszen lojális vásárlókat úgy lehet “teremteni”, ha van legalább egy olyan terméked, amit újra tudnak vásárolni. Nem kell folyamatosan új vevőkre költened a marketingköltségedet, hanem rá tudsz koncentrálni a meglévőkre. Ez óriási segítség lesz számodra.
  3. Sokkal kiszámíthatóbb a működésed
    Akár a bevételek oldalt nézzük, akár a költségeket (marketinget is ide veszem), vagy a logisztikát, raktározást, mindenképpen kijelenthetjük, hogy a feliratkozós webshopok megkönnyítik majd a vállalkozásod cashflow-jának tervezését, működtetését.
  4. Automatizálható
    Mivel előre tudod, mennyi ügyfélre számíthatsz adott időszakban, így rutinból már pár hónap után könnyen ki tudod számolni a lemorzsolódást, így könnyen tudod majd automatizálni a folyamatokat. Értem itt a számlázástól a csomagoláson át a rendelésekig (sőt, még a  munkaerővel is sokkal jobban tudsz kalkulálni) Természetesen ez időgazdálkodásban sem utolsó szempont, és mint tudjuk az idő pénz (a mondat nyomokban bullshitet tartalmaz), így ez egy nagyon fontos eleme annak, hogy ez a webshop “fajta” vonzó lehet számodra.
  5. Marketing
    Egyrészt egy megszerzett ügyfélre kevesebb költség fog jutni, mivel hosszabb ideig lesznek vásárlóid. Másrészt, ahogy azt már fent is említettem, a vásárlók lesznek a legjobb értékesítőid, mert imádják megosztani a közösségi oldalakon az ilyen vásárlásaikat, dobozaikat.

Milyen termékeket lehet (érdemes) ilyen feliratkozós webshopban árulni? 
Ebben a cikkben több ötletet is hoztam >>> “Havi díjas” webshop / vállalkozási ötletek. Azonnali törzsvásárlóid lesznek!!! Inspirálódj belőlük!

Fotó  www.mysubscriptionaddiction.com

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek