5 hiba, amit ne kövess el, amikor már 2 éves a céged

Dátum

Megosztás

Jó vagy! Csinálod a vállalkozásodat, dolgozol a vevőkkel, nem is hibákat követsz el, hanem a napi munkavégzés mellett nem jut idő arra, hogy mindenre figyelj. Most azokat a hibákat járjuk körbe, amik éket vernek közéd és a későbbi siker közé, miközben te elvarázsolva az álmaidon dolgozol.

A számozáshoz nem tartozik semmilyen fontossági, vagy hierarchiai sorrend, ezek mind előfordulhatnak a vállalkozásodnál, fontosságuk egyenértékű. Az egyes információkat kutatással is alátámasztom és adok egy mankót, hogy mire is kell koncentrálnod a következő időszakban.

1. Kimarad a vállalkozásod stratégia tervezése, kevés idő jut rá

Főleg a rutin feladatokkal vagyunk elfoglalva, amikor már beindult a vállalkozásunk és nagyon kevés idő jut a stratégia tervezésre.

Amire szeretném felhívni a figyelmed, hogy egy sikeres cégvezetőket vizsgáló kutatásból kiderült, hogy a munkaidejük harmadában a cégvezetők a stratégia tervezéssel foglalkoznak. Ebbe beletartozik, hogy elemzik a vállalkozás működését, potenciális új piacokat elemeznek, új termékeket kutatnak, foglalkoznak a szervezetük fejlesztésével (munkaerőre gondolok), növekedési stratégia kitalálása.

#kutatás: A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi hasonló felmérések, hogy a cégvezetők

  • munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
  • 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.

Tehát érdemes az egész évben beiktatnod a munkaidődbe a vállalkozásod tervezését.

Erről részletesen erről olvashatsz: Ne görcsölj rá az évtervezésre cégvezetőként! Üzleti stratégiaalkotás [podcast] [kutatás]

2. Nem vezetsz be projekt menedzsment szoftvert, nincsenek leírva folyamataid

Egy idő után a vállalkozásod olyan sokrétű lesz, hogy a főbb folyamatokat, feladatokat mindenképpen rögzítened kell. Ennek okai:

  • hatékonyabb lesz a munkavégzés,
  • tudsz automatizálni, leegyszerűsíteni, meggyorsítani folyamatokat,
  • munkaerő váltásnál, új munkaerő felvételnél az egyes folyamatok könnyebben átadhatóak,
  • könnyebb digitalizálni az egyes munkafolyamatokat, feladatokat.
  • Amiért minden rögzítésre kerül a munkatársak könnyen tudnak közösen dolgozni, a határidőket, és nem utolsó sorban te is látod ki mit csinál.
  • És az olyan aprólékos feladatok is cégvezetőként még a munkád részei, aminek már nem feltétlen lenne szükség, így valójában a delegálásban, kiszervezésben is segít.

A Minneren található digitális ninja cikkek segíthetnek neked ebben. Kiemelten ez a cikk lesz számodra hasznos a témában: Projekttervezés, vállalkozás vezetése Trello-ban. Projekt menedzsment használata

3. A marketingre költött összeg a bevételed alig 1%-a

Ahogy mostanában sok cikkben láthattad a Minner ügyfelekkel sokszor azt a nagy célt tűzzük ki a marketingben, hogy uralni akarják a piacukat. Ennek egyik oka nem az, hogy most aztán egyeduralkodók legyenek, hanem az, hogy egyszer legalább az élre kerüljenek és utána abból több évig építkezni tudjanak.

Ehhez viszont szükséged lesz a marketinged felfuttatására. Csak, hogy néhány közelítési pontot adjak:

4. Nem kutatod a piacodat

Azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni (év/év alapon), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal nagyobb.

A Hinge Research Institute 2019-es kutatásának eredményét láthatod az alábbi ábrán (KKV-kat vizsgáltak, tehát nem nagy brandeket, multikat).

Magyarázat / segítség: 
Growth= növekedés
Profitability = profit
Research = kutatás
Occasional = alkalmi
Frequent = évente többszöri piackutatás (különböző területeken – pl. célpiac, versenytárs, termékkutatás…). 

Mit is jelent ez? Mit kell kutass, mire jó? Egyrészt a piaci pozíciódat, célpiacodat kutatod, megkeresni, milyen hasonló termékek vannak a piacon… Erről bővebben ebben a Minner cikkben olvashatsz: Egy piackutatás után jobban növekszik a céged. Miért? Hogyan?

5. Nincs leírva az alapelved, víziód…

Cégvezetőként félünk attól, hogy a munkatársak nem úgy csinálják a dolgokat, mint ahogy mi. A két kezeddel, a saját eszeddel, szíveddel-lelkeddel építetted a vállalkozásodat, naná, hogy félsz! Tartunk attól, hogy maga az a cél, amiért mi a vállalkozást létrehoztuk, csorbul. És itt jön elő ez, hogy ezt a célt, a víziót és magát az alapelveket amely mentén a vállalkozást vezetjük, nem írtuk még le. Na majd most!

A Minner irodában a falra fel van függesztve 10 olyan alapelv, amit követünk a Minnernél. Ezek részben meghatározzák a stratégiát, de valójában a munkatársaknak ad iránymutatást, hogy mire kell figyelni a Minner működésében. És bejön! Használják a munkatársak. Ha véletlenül megtalálná a konkurencia, nagyon nem tudna mit kezdeni vele, mert ahhoz itt kellene dolgoznia velünk nap mint nap. A másik ami érdekes, hogy a 10 alapelv olyan elemeket tartalmaz, amelyek:

  • Egy döntés meghozatalánál segítik a munkatársat, és engem is.
  • Ha a 10-ből 1 is rossz irányba megy (ellenőrizzük), akkor kezdünk nem abba az irányba menni, ami igazán Minnerré teszi a Minnert.

Olyan mintha ez lenne a mi alaptörvényünk, vagy éppen mintha az amerikai Függetlenségi Nyilatkozat lenne? Hasonló!

Egy kis ízelítő a Minner alapelvekből

A 10. a kedvencem: Élvezzük a munkát! Azért annyira nem szeretnénk világgá kürtölni, így csak lásd, mi Minner receptként hivatkozunk rá a cégen belül.

Ez szuper volt! Még ilyet! Haladó cég vagyok

Tudtad, hogy van külön rész a Minneren belül, ahol a Haladó vállalkozóknak szóló hasonló cikkeket gyűjtjük össze? A menüben is eléred, ha a Hol tartok menüpontra kattintasz, de belinkelem neked ide a cikkgyűjteményt: Haladó vállalkozások főoldala. A következő szintre lépnénk

Fotó: Taylor Deas-Melesh / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...