5 “régi” marketingcsatorna, amit újra érdemes használni! – #apróhirdetés #DM #szponzorálás #egyéb_ötletek

Az hirdetési piac miatt szinte annyira ráfókuszálunk a Google és a Facebook hirdetésekre, hogy közben nem látjuk, milyen lehetőséget tartogatnak a régebbi marketingcsatornák. Mikor adtál fel utoljára apróhirdetést? Ugye-ugye! A legérdekesebb, hogy azért is érdemes kihasználni mindent, mert nagyon jól össze tudod kötni a kampányaidat. Nézzük is a lehetőségeket!

No. 1 Tipp

Reklámozz annyi csatornán, amennyin csak tudsz. Eleve minden csatornát ki kell próbálnod ahhoz, hogy tudd, melyik lesz a legmegfelelőbb. De tudod, hogy nagyon sokszor egymást támogatják a megjelenések, és akár a jófogásra feltett hirdetésed, vagy egy esemény szponzorai között történő feltűnésed emlékezteti az adott leendő vevődet, ügyfeledet, hogy vásároljon nálad. Szóval mindenképpen hasznos használnod az alábbi tippeket is!

Apróhirdetés

Akár online, akár offline hirdetésben érdemes lehet újra kipróbálnod. Meg fogsz lepődni a hatékonyságán. Én marketingkampány készítésre is szereztem így ügyfelet. Sőt, még egy jófogáson meghirdetett promócióm a keresőben is egészen előre került, nem is gondoltam, hogy ennyire erős a SEO azon az oldalon.
Azon pedig megint meg fogsz lepődni, hogy egy-egy kiemelés adott kategóriában mennyire olcsó, mondjuk egy Google hirdetéshez képest. 🙂

Sport vagy egyéb esemény szponzorálása

Legyen az akár egy futó verseny, vagy teniszverseny, vagy bármilyen egyéb esemény, érdemes elgondolkodnod a szponzorálásában. Miért? Nemcsak az eseményen résztvevőket fogod elérni, hanem fel tudod használni a saját kampányaidban, hogy támogattad az eseményt, így akik nem voltak ott, ők is kapnak egy impulzust. Lesz miről posztolnod a Facebookon…. Továbbá növeli a brandértéked. Hidd el, nem is kerül olyan sokba, és azért fog megtérülni, mert ki tudod használni más reklámkampányaidban (főleg Facebook). Viszont tervezz előre, hogy miként fogod hatékonnyá tenni az ottani kampányod, hogyan fogod kihasználni a többi marketingcsatornán…

Miért használd?

  1. Fel tudod használni a közösségi oldalaidon, lesz miről posztolni.
    Az egyik legnyomósabb érv, hogy meg tudod tölteni az eseményekről szóló posztokkal a közösségi oldalaidat. Esemény előtti, közbeni, utáni képek, videók és beszámolók. Közben még promózni is tudod a termékeidet, szolgáltatásaidat.
  2. Offline esemény szponzorálásánál a leendő vásárlóid nem csak a virtuális térben találkoznak veled. Ez azért is jó, mert ezzel ki tudsz tűnni a konkurenciától.
  3. A szponzorációval eléred azt, hogy mások beszéljenek rólad. Ezt főleg az influencer marketingre értem.
  4. Aktívnak tűnsz, fura de ez is sokszor döntő. Azok a cégek sikeresebbek, akik kijárnak kiállításokra, eseményekre (mint kiállító), vagy mint szponzor.
  5. Új ötletek, kampány ötleteid jöhetnek.
    Én többször is láttam olyat, hogy egy cég miután megbízott egy influencert még ötletet is kapott, hogy a marketingjébe milyen új kampányt csinálhatna.
    De másik példa, az események, amikor mondjuk kiállító vagy és találkozol az érdeklődőkkel, vevőkkel, akkor sokszor olyan ötleteket, inspirációt kapsz, ami nagyot lendít a marketingeden, eladásaidon, sőt akár üzleti modelleden is. Tudod, aki ismeri a piacát, célközönségét az ér el igazán nagy sikereket.

Expo, kiállítás, helyi rendezvény (város napja…)

A legtöbb szektornak megvan a maga expo-ja, kiállítása, ha nincs, akkor ideje megszervezned. Érdemes kiállítanod. Tudod, aki nincs ott, az szinte nem is számít. Ha nagy akarsz lenni, akkor sajnos ki kell menni ilyenekre is. Az expo pedig arra is jó, hogy partnereket találj. Nézz ki olyat is, ami hozzákapcsolódik a termékedhez/szolgáltatásodhoz. pl. BabaMama Expo-n az OTP Lakástakarék is kint volt, ez pont jó példa.

DM levél, postai levél

Nem véletlen, hogy ennek külön tartalmat szenteltem, sőt, még egy vállalkozási ötletbe is beletettem. B2B (vállalatok közötti) üzletben pedig még hatékonyabban tudjuk használni ezt  a marketingcsatornát. Az első linkben kifejtettem, miért előnyös újra.

Vatera és Jófogás – termékértékesítéshez, webáruházhoz

Nemcsak az apróhirdetési portálokra érdemes feltölteni egy-egy termékünket, hanem a Vaterára is. Már többször is mondtam, hogy egy jó webáruház alapjait is le tudjuk tenni a vaterás érékesítéseink során. Ha ezt használod, érdemes olyan névvel regisztrálnod, vagy kb. arra hajazzon. Én felhasználnám a Vaterát belépő termék értékesítésre, vagy utána emailben upsell értékesítésre is (azért óvatosan, nehogy kitiltson az aukciós portál).

Kuponos oldalak

Ha van egy belépő terméked, akkor nagyon jól ki tudod használni a kuponos oldalak adta ingyenes marketing megjelenést. Ebben a cikkben be is mutatok neked 5 olyan céget, kik igazán kiaknázták a kuponos oldalak adta lehetőséget: 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek…

Fotó: Red Bull parachute / Pixabay

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek